    From: rs <n...@n...spam.pl>
    Subject: Re: Cavallino
    Newsgroups: pl.misc.samochody,pl.rec.zwierzaki
    <jg6esj$bpj$1@inews.gazeta.pl>
    <aofb7p90nsab.1qpuu93gyiadh$.dlg@40tude.net>
    <jg6l6i$2aq$1@inews.gazeta.pl>
    Date: Mon, 30 Jan 2012 14:01:39 -0500

    On Mon, 30 Jan 2012 18:49:05 +0100, maruda wrote:

    > To absolutnie nie przytyk do Ciebie, ale...

    ale ja wcale tego tak nie odebralem.

    > Czy "wczuwając się i empatyzując ze zwierzętami" przypadkiem nie
    > stosujemy jakiegoś absolutnie nieracjonalnego kryterium gabarytowo-wagowego?

    hmmm. nie myslalem o tym nigdy w taki sposob. sadze, ze nie. istnieje mase
    nieracjonalnych kryteriow, ktorymi dzielimy zwierzaki. swike mozna zjesc,
    pieska juz nie. kury mozna trzymac na przestrzeni paru cm3, ale kotkow juz
    nie mozna. robimy mase nieracjonalnych rzeczy, ale jak to ktos slusznie
    odpowiedzial na pytanie, czym sie rozni czlowiek od zwierzat: "tym ze robi
    rzeczy bez sensu". ja dodam, ze pod tym wzledem, jest podobny do kotow, ale
    to inna historia.

    > Empatyzujemy z koniem, psem, kotem, a nawet i kretem... A czymże się ten
    > (proszę o odpowiedź!) różni od muchy, komara (aktualnie śpią), roztocza,
    > czy innego jeszcze-mniejszego robala?
    > Czymże nasza sympatia dla zwierząt jest mierzona i warunkowana?

    sadze, ze np. swiadomoscia tego samego pochodzenia, zycia w tym samym
    otoczeniu, odczuwania bolu, niewygody (no moze nie w przypadku insektow)
    jakis wzajemnych zaleznosci i czerpania korzysci w konkretnych warunkach.
    sama swiadomosc przejawow zycia, ktory jak na razie (przynajmniej dla nas)
    jest fenomenem na sklale kosmiczna.
    takiej swiadomosci niestety nie da sie nauczyc. mozna sie starac ja wpoic,
    mozna samemu, w ktoryms momencie zycia zajarzyc.

    > ... sam doświadczyłem dawno temu przejawów ewidentnej "sympatii" czy
    > choćby "oswojenia" ze strony gada (zaskrońca - fanatyków ochrony
    > zwierząt informuję, że było to >40 lat temu, więc uległo przedawnieniu).
    > Jeśli "kochamy zwierzęta", to kochajmy wszystkie, a nie tylko ssaki, czy
    > kręgowce.

    chyba niz takiego nie napisalem, co by mialo swiadczyc inaczej. <rs>