    From: Paweł Kierski <n...@p...net>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: Carnegie-Mellon przestaje uczyc programowania obiektowego
    Date: Thu, 14 Apr 2011 09:41:19 +0200
    <m...@b...softax.pl> <innh81$6gk$1@inews.gazeta.pl>
    <inpsjn$nua$1@inews.gazeta.pl> <inqqea$9f4$1@inews.gazeta.pl>
    <int0c8$bkd$1@inews.gazeta.pl> <invfrd$edj$1@inews.gazeta.pl>
    <io0df9$9id$1@inews.gazeta.pl> <io28ga$do6$1@inews.gazeta.pl>
    <io3gsp$ojk$1@inews.gazeta.pl> <io4sdm$lsv$1@inews.gazeta.pl>
    <3...@4...com> <io6553$ptc$1@news.onet.pl>
    <io6741$ef8$1@inews.gazeta.pl>

    W dniu 2011-04-14 09:18, wloochacz pisze:

    > Nie zgadzam się z Tobą - ja mam mikry zespół składający się z kilku
    > osób, ale mam też pewien dokument w którym w dość restrykcyjny sposób
    > opisałem wszystkie takie jak je nazywasz - pierdoły.
    > Zgodziłem się na jeden kompromis - wszystko to co opisałem, uzyskuję za
    > pomocą automatycznego formatowania kodu wbudowanego w IDE.
    > Nie było moim celem zmuszanie kogokolwiek do trzymania się pierdół,
    > tylko do zachowania konwencji.
    > Wszyscy, którzy uważają takie banalne zasady za pierdoły, niech zaczną
    > recenzować cudzy kod. Mi się to zdarza częściej niż pisanie własnego - i
> [...]

    Może źle sprecyzowałem. Dla mnie istotne jest nie trzymanie się
    standardów dla trzymania się standardów, ale osiągnięcie celu, jakim
    jest czytelność kodu wystarczająca dla wszystkich członków zespołu.
    Jeśli w ramach zespołu nie ma problemu, żeby czytać kod z pewnymi
    różnicami w formatowaniu, to nie ma sensu tych różnic eliminować. Jeśli
    są problemy, to oczywiście spisujemy, a najlepiej automatyzujemy. Takie
    ustalenia (i rozwiązania) mogą się oczywiście zmieniać - byle szybko
    reagować na potrzeby.

    --
    Paweł Kierski
    n...@p...net