  • Data: 2011-04-02 05:08:53
    Temat: Re: Carnegie-Mellon przestaje uczyc programowania obiektowego
    Od: p...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

    > A taka "prawdziwa" modulowosc to czym sie objawia konkertnie?

    > pozdrawiam

    > Norbert

    podstawowa roznica (w uzywaniu modulow w stosunku do uzywania obiektow)
    jest chyba taka ze nie ma, nie uzywa sie alloc ani new - przynajmniej po stronie
    klienta (nie wiem jak z init ale tez chyba nie) za to najprawdopodobniej mozna
    uzywac dynamic bind

    druga roznica jest pewnie taka ze obiekty osadza sie
    w bardziej ograniczonych scopeach (defakto obiekt teoretycznie
    nie widzi nic poza ew np jednym wskaznikiem na parenta)
    natomiast o ograniczonej strukturze widzialnosci miedzy modulami
    mozna pomyslec ale zaczyma sie od drugiej strony tk
    nowy modul widza wszyscy

    o ile java zmusza zeby kazdy kod instancjonowac
    i nim sie go uzyje wywolywac new - to niewazne
    ze definicje mozna wrzucic do oddzielnej paczki - mozliwy
    jest wtedy dziwny mix 90% obiektowki z pseudomodulowa
    nakladka ale czysta modulowosc (w sensie link and call)
    nie wystepuje - tak to widze

    fir
    to widze