    From: Maciej Sobczak <s...@g...com>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: Carnegie-Mellon przestaje uczyc programowania obiektowego
    Date: Thu, 31 Mar 2011 01:12:34 -0700 (PDT)

    On 30 Mar, 14:52, A.L. <l...@a...com> wrote:

    > Na przyklad?... Jakie?... Nie pytam "w ogolnosci" a w kontekscie
    > nauczania.

    Odpowiem przewrotnie: jeśli CMU to faktycznie jedna z najlepszych
    szkół, to mogliby spokojnie sami sobie opracować język spełniający te
    docelowe cechy. Nie byłoby to nawet nic nadzwyczajnego - wiele języków
    powstało na uniwerkach właśnie w taki sposób. Zwłaszcza, że
    ograniczając się do celów dydaktycznych taki język nie musiałby już
    mieć żadnych innych cech. Wywalenie całego paradygmatu tylko dlatego,
    że Java czy Python nie odzwierciedlają jakiegoś teoretycznego ideału
    nie pasuje mi do profilu ani lokalnego college'u ani CMU. Dlatego
    napisałem, że ten ruch to chaos.

    Natomiast jeśli ktoś szuka inspiracji w istniejących językach, to
    przecież sam wspomniałeś o Adzie. Tam OO jest, chociaż nawet nie ma
    słowa kluczowego "class". Można to potraktować jako punkt wyjścia i
    użyć do prezentacji różnych pojęć. Potem można ludzi wpuścić w Javę
    czy Pythona.

    Myślę, że ktoś w CMU za bardzo się rozmachnął i potem musiał pójść za
    ciosem gdy przyszło do wywiadów. W ten sposób doszło do sztucznego
    pogłębienia sensacji, która nie powinna była powstać. Za semestr
    sprawa ucichnie.

    > P.S. A tak na marginesie, to jeszcze raz sie zgodze z koncepcja ze OO
    > nie jest tematem na POCZATKOWE nauczanie

    A to wiadomo. Jak studiowałem to OO było - nie pamiętam, na 4
    semestrze? Wtedy ludzie byli już chociaż trochę oklepani. To było 12
    lat temu. Jakoś nikt nie robił z tego sensacji tak jak teraz. Ale
    cieszę się, że CMU dorównuje do najlepszych polskich wzorców. :-D

    --
    Maciej Sobczak * http://www.msobczak.com * http://www.inspirel.com