eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.programmingCarnegie-Mellon przestaje uczyc programowania obiektowegoRe: Carnegie-Mellon przestaje uczyc programowania obiektowego
  • Data: 2011-03-29 21:10:32
    Temat: Re: Carnegie-Mellon przestaje uczyc programowania obiektowego
    Od: Paweł Kierski <n...@p...net> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2011-03-29 22:15, Grzegorz Krukowski pisze:
    > On Tue, 29 Mar 2011 14:40:43 -0500, A.L.<l...@a...com> wrote:
    >
    >> No i znow wracamy do syskusji "czy Pascal jest dobrym jezykiem do
    >> nauczania"
    >
    > Wracając do tej dyskusji
    >
    >> OO nie jest paradygmatem UNIWERSALNYM, nei wszystko jest obiektem, nie
    >> wszystko daje sie naturalnie odwzorowac jako hierarchia obiektow. Sa
    >> inne paradygmaty, na przykald "logic programming" ktore sie nijak do
    >> OO nie ma, a problemy ktore sie tam rozwiazuje nijak sie nie maja do
    >> OO.
    >>
    >> Poza tym, mowa jest o kursach dla POCZATKUJACYCH. Poczatkujacy musi
    >> umiec napisac algorytm, a nie "grupowac funkcjonalnosc" w Koncu OO
    >> siedzi na programowaniu imperatywnym - aby napisac wnetrze metody
    >> trzeba wiedziec jak sie pisze zwyczajne, nie obiektowe programy.
    >> Wciskanie poczaktujacym OO na poczatek to tak jak, pardon, konsumpcja
    >> jablka odbytem
    >>
    >> Poza tym, byla mowe o MODULARNOSCI. Wszyscy programisci OO spod znaku
    >> C++ i pochodnych o modularnosci nie maja zielonego pojecia. Wiec jak
    >> najbardziej tzreba studentow tego uczyc, i to jak najlepiej z dala od
    >> OO.

    Wszyscy "ortodoksyjni" 8-) Czyli trochę z klapkami na oczach.

    > warto również zauważyć, że dzięki modułom Pascalowym można bardzo
    > ładnie pokazać przejście od programowania strukturalnego, poprzez
    > modularyzację aż do konceptu programowania obiektowego.

    Właśnie zdałem sobie sprawę, że tę drogę przechodziłem nawet od jeszcze
    prostszych elementów - ciągu przetwarzanych instrukcji w BASCICu
    i asemblerze. Strukturalizacja (danych i programu) to już był pierwszy,
    ważny krok. Nb w Pascalu właśnie 8-)

    > Możliwe jest
    > bowiem pokazanie, że programowanie strukturalne wraz z modularyzacją
    > dają efekty takie jak podejście obiektowe. I to wszystko w sposób
    > jasny i uporządkowany, co ma niebagatelne znaczenie w procesie
    > dydaktycznym.

    Tak naprawdę to wszystko sprowadza się do stanu, sposobu jego
    reprezentowania i modyfikacji lub (komplementarnie) przetwarzania
    danych przez funkcje. Tego warto nauczyć jak najprostszymi narzędziami.

    Obiekty dość dobrze nadają się do reprezentowania sporej części
    problemów. Ale uczenie w ten sposób np. rekurencji to trochę jak nauka
    jazdy od razu na ciężarówce z przyczepą. Stąd pomysł przesunięcia
    nauczania OOP "na później" wygląda dla mnie sensownie.

    --
    Paweł Kierski
    n...@p...net

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: