    From: Kocki <a...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Car PC - pomysl na projekt
    Date: Sun, 17 Jul 2011 14:27:32 -0700 (PDT)
    <9pcascjr8dv2$.dlg@myjk.org> <x...@n...gazeta.pl>
    <irttqv$s1$1@inews.gazeta.pl> <i8vgf2vgwm9a$.dlg@myjk.org>
    <t...@4...com> <iruhdt$6oa$1@news.onet.pl>
    <1...@l...institute.com> <1e3077hlg92ux$.dlg@myjk.org>
    <4de35abb$0$2444$65785112@news.neostrada.pl>
    <is000p$fot$3@inews.gazeta.pl>
    <4de38593$0$2455$65785112@news.neostrada.pl>
    <is24vt$q3u$1@inews.gazeta.pl>
    <4de49826$0$2488$65785112@news.neostrada.pl>
    <is25dj$q3u$4@inews.gazeta.pl>
    <4de49f22$0$2441$65785112@news.neostrada.pl>
    <is272v$4h1$1@inews.gazeta.pl>
    <4de4a259$0$2439$65785112@news.neostrada.pl>
    <is28u3$bam$1@inews.gazeta.pl>
    <4de4a812$0$2503$65785112@news.neostrada.pl>

    On 31 Maj, 10:34, "Cavallino" <c...@k...pl> wrote:
    > Użytkownik "Mikołaj Jopczyński" <m...@g...com> napisał w

    > Potrzebnie.
    > Do tego żeby obsługiwać htpc niepotrzebna mi znajomość linucha, więc nie
    > może ode mnie wymagać podczas instalacji wpisywania bzdetów z klawiatury, ma
    > sobie wszystko wykryć sam, zassać z netu (oczywiście sam ma wiedzieć skąd),
    > ewentualnie zapytać czego nie wie (dziesięciostopniowe pytania o rodzaj
    > podłączonej klawiatury oczywiście wykluczam).
    >
    > Dopiero wtedy możesz mówić, że zainstalować to może każdy kto umie
    > obsługiwać komputer.

    Ludzie, w jakiej wy epoce żyjecie?
    1. 20 lat temu, to linux chyba nawet jeszcze projektem nie był,
    2. Właśnie instaluję lmde (linux mint debian edition). Ściągnąłem iso,
    zamontowałem jako cd (czyli włożyłem płytę), odpaliłem komputer.
    Wystartował działający system. W pełni funkcjonalny. Na pulpicie jak
    byk ikona instalacji. Dwuklik, pytanie o język, kik na polska, kilka
    razy klik dalej, potem wpisałem swoje personalia, nazwę konta i hasło.
    Trochę czekania, i gotowe. Nie ma najmneijszego problemu. Klawiatura
    do carpc? Jaki problem użyć takiej z bt, choć będzie tak samo
    potrzebna jak i w windows (pewnie maila będzie lepiej wystukać tak niż
    na ekranowej).
    3. Nie mam problemów ze sprzętem. Czasem się zdarzą, i trzeba poszukać
    opisu, rozwiązania, ale to samo zdarza się w windows.

    Więc proszę, nie rozsiewajcie plotek. Windows, Linux, MacOS to obecnie
    porównywalne systemy. Każdy z nich ma swoje zady i walety. Fakt, że
    większość wybiera windows (z racji głównie historycznych), to mam np.
    starszych klientów, którzy od kilku lat używają linuxa i o win nie
    chcą słyszeć. Mają wszystko co im trzeba, i nie muszą wywalać na mnie
    co chwilę kasy na reinstalację, bo znów wirus, czy coś innego
    rozwaliło im system.

    Instalacja oprogramowania. Przy win 90% doinstalowujemy z różnych
    źródeł, trzeba potem tego pilnować. Przy linuxie 90% daje nam w jednym
    miejscu manager pakietów (graficzny, klikany, ale jak ktoś lubi, to
    może tekstowo), i automatyczne update tego wszystkiego.

    Dla mnie linux obecnie jest lepszy od windows, jeśli chodzi o
    możliwości, perspektywy... Dla przeciętnego użytkownika lepszy będzie
    windows, bo wszyscy go mają...

    Wydaje mi się, że carpc na linuxie to niezły pomysł. Wprawdzie na
    miejscu Michała szukałbym jak najwięcej gotowych rozwiązań. Można
    zbazwoać na jakimś ubuntu, i stworzyć pseudopakiet, który wszystko
    ładnie poinstaluje. Czyli user, poza tym co napisałem na początku,
    wyklika sobie np. pakiet car-pc...

    Poza tym po co te dywagacje, czy user da radę zainstalować windows/
    linux etc. Jeśli dla niego to takie straszne, to jak on w ogóle sprzęt
    do auta przygotuje? Kupi gotowiec? To wywali tyle kasy, że dołożenie
    do softu parę zł. nie zrobi różnicy. A pasjonaci i majsterkowicze
    sobie poradzą. I z tym i z tym.

    Pozdrawiam,
    Adam Kochanowski