    Date: Thu, 26 Aug 2010 22:52:31 +0200
    From: Cezary Grądys <c...@w...onet.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Canon G12 - chyba nie było jeszcze
    <i4tcqb$ndg$1@inews.gazeta.pl> <w...@l...institute.com>
    <i4tfnu$422$1@inews.gazeta.pl> <1...@l...institute.com>
    <i4tke6$kbv$1@inews.gazeta.pl> <i4tlof$k3a$1@node1.news.atman.pl>
    <4c72d357$0$27026$65785112@news.neostrada.pl>
    <4c74027b$0$20992$65785112@news.neostrada.pl>
    <4c7404df$0$22808$65785112@news.neostrada.pl>
    <4c7557a2$0$27026$65785112@news.neostrada.pl>
    <4c757efa$0$27023$65785112@news.neostrada.pl>
    <4c76af43$0$22796$65785112@news.neostrada.pl>

    W dniu 26.08.2010 20:15, Maciek pisze:

    > Nie rozumiem nawiązania do komunistów ale jakbyś miał do czynienia z
    > naprawami i regulacjami czarno białych TV, to wiedziałbyś, że naprawdę
    > da się wyświetlić 575 linii białych i będzie wyraźnie widać ich granice
    > na ciemniejszym tle ekranu. Zwłaszcza na dużym ekranie, bo będą bardziej
    > rozsunięte.

    A te czarne bez żadnej informacji. Spróbuj wyświetlić 575 linii białych
    na tle szarym, nie czarnym. Oczywiście szarość przesłana z nadajnika, a
    nie wskutek oświetlenia od białej linii. Jeśli piszesz o tym, że te
    linie czarne będą wyraźniejsze na dużym ekranie, to pomysl o małym,
    białe się zleją i nie bedzie widać odstępów.
    Ja czały czas mówię o nadawaniu w stylu

    B -Biały
    C - Czarny

    100 - BBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBB
    101 - CCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCC
    102 - BBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBB
    103 - CCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCC

    W taki sposób wyświetlisz połowę linii czarnych minus to co poza ekran
    wyłazi.
    Często mówi się o rozdzielczośći par linii/mm,
    widocznie w tym stylu to podawano tylko na wysokość całego obrazu.

    Czy jeszcze nadają tablicę kontrolną? Tam były zbiegające się linie do
    oceny rozdzielczości. Można by zobaczyć ile plansza testowa pokaże.
    Niestety, to było w ruskiej planszy, w polskiej jak znalazłem jest tylko
    test rozdzielczości poziomej i to pośrodku (trochę poniżej środka właściwie)

    --
    Cezary Grądys
    c...@w...onet.pl