  • Data: 2010-08-23 11:01:26
    Temat: Re: Canon G12 - chyba nie było jeszcze
    Od: de Fresz <d...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2010-08-23 11:50:10 +0200, Waldek Godel <n...@o...info> said:

    > naciągane, ale owszem, niech będzie. Tyle, że większość szarych ludzi robi
    > zdjęcia w konkretnych sytuacjach i zazwyczaj pamięta, żeby zabrać aparat,
    > co zresztą widać.
    > Telefon pozostaje na sytuacje nieoczekiwane (np. udokumentowanie wypadku
    > stłuczki) czy jakieś zupełnie nieoczekiwane rzeczy.

    Na urlop czy wycieczkę owszem, zabierają, na codzień już nie. A to, że
    taki aparat w komórce sprawdza się na codzień, sprawia że więcej osób
    przekonuje się do używania go i do "poważniejszych" zastosowań. Tu ma
    miejsce podobny mechanizm, co przy początkach cyfry - analogi dawały
    obiektywnie lepszą jakość, ale cyfraki wygrywały wygodą obsługi (Tomasz
    Jakubowski napisał poniżej czemu się tak dzieje). I nie zapominaj że
    nie mówimy tu o zaangażowanych fotoamatorach, tylko jak to się teraz
    modnie określa - każualach.

    > jeżeli mam wnioskować na podstawie tego co było, to za 3 lata będzie
    > dokładnie to samo - tandetne fotki przez plastikową pastylkę udającą
    > obiektyw, tylko ich objętość wzrośnie - bo mniej więcej tak to się zmieniło
    > w ostatnich latach.

    A co się zmieniło w kompaktach w tym czasie? Nie nazwiesz chyba
    szczególnym skokiem jakości zwiększenia ilości MPx z 8 do 14, upchanych
    na tyciuśkiej matrycy, z maks używalnym ISO na poziomie 400?

    > O ile dobrze pamiętam, to ostatnim telefonem z uczciwym
    > obiektywem był SE k800i, może jeszcze k850 i na tym się skończyło.

    Wróci. Już niedługo producenci telefonów powinni odkryć zooma optycznego.

    de Fresz