  • Data: 2013-01-23 15:42:27
    Temat: Re: Canon 650D vs Nikon D5100?
    Od: mt <f...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2013-01-23 14:27, Ergie pisze:

    > Nie znam ani jednego użytkownika 35-tki na pełnej klatce ani
    > odpowiednika na cropie, oprócz zawodowców.

    Ale ja nie pisałem o 35 na pełnej klatce, tylko na cropie, czyli 50 na
    ff. Chcesz powiedzieć, że w czasach analogów czy cyfrowej ff 85
    było/jest bardziej popularne niż 50? Nie żartuj. 50-ka na cropie to taki
    ni pies ni wydra, ani to fajna portretówka ani standard, a jej
    popularność brała się z tego, że nie było za bardzo alternatyw cenowych
    jak ludzie chcieli mieć jakąś jasną stałkę, bo im brakowało światła.
    Canon od 10 lat nie jest w stanie zaprezentować budżetowego w miarę
    jasnego standardu na APS-C.

    > Jeszcze nie spotkałem się z sytuacją aby ktoś był zadowolony ze swojego
    > szerokiego kąta. Zawsze słyszę marudzenie że musi się cofnąć o kilka
    > kroków by objąć cały budynek lub widoczek.

    No to jak sam zauważyłeś, w tym względzie Nikkor jest tańszy o 800 zł.

    > Ok tu przyznaję rację w Nikonie jest do wyboru też 55-200.
    > Ale jeśli piszesz o budżetowych rozwiązaniach to po co proponujesz 17-85
    > który nic nie wnosi oprócz ceny? Skoro użytkownik i tak kupi 55-250 to
    > można mu zaproponować lepszy optycznie i znacznie tańszy 18-55.

    Ale zestaw 650D + 18-55 jest o 200 zł droższy niż D5100 + 18-105, po co
    więc się ograniczać do krótszej ogniskowej, skoro za mniej można mieć
    lepsze optycznie i bardziej uniwersalne szkło, przy którym na chwile
    można odłożyć zakup tele i zobaczyć czy ekwiwalent 160 mm nie wystarczy
    i ile więcej jest potrzebne?

    > No więc porównajmy zestawy budżetowe
    >
    > Canon:
    > 18-55 - 380
    > 55-250 800
    >
    > Razem: 1180
    >
    > Nikon:
    > 18-55 - 400
    > 55-200 - 670
    >
    > Razem: 1100

    No to porównajmy sobie zestawy, bo tak wychodzi taniej niż kupowanie osobno:

    650D + 18-55 + 55-250 - 3400
    D5100 + 18-55 + 55-200 - 2700
    D5100 + 18-55 + 55-300 - 3100

    Jak widzisz w obu przypadkach zestawy Nikona wychodzą taniej, w
    przypadku krótszego tele dużo taniej. Co więcej, w cenie zestawu Canona
    możesz kupić D5100 + 18-105 + 55-300, czyli lepiej optycznie i większy
    zakres ogniskowych.

    > Dalej nie widzę aby oferta Nikona była "sporo ciekawsza". :-)

    Polecam okulistę :) A tak serio, to właśnie w segmencie budżetowym
    jednak różnice są, jak sam zauważyłeś, zoom od ekw. 24 mm - Nikkor o 800
    zł tańszy, z bardziej budżetowych spacerzumów (typu 18 - sto ileś)
    Nikkor o 300 stówy tańszy, ekwiwalent standardu na APS-C, Nikkor 400 zł
    tańszy, tele (w zależności od max ogniskowej) Nikkor tańszy lub droższy,
    jakieś podstawowe makro Nikkor 200 zł tańszy, 50-ka u Nikona droższa o
    300 zł (swoją drogą cena 850 zł jaką wcześniej podałeś na Nikkora 50/1.8
    jest trochę z kosmosu, w fotojokerze czy fotobasi to szkło kosztuje 700
    zł). Pod względem optycznym również ze wskazaniem na większość szkieł
    Nikona.

    --
    marcin