  • 71. Data: 2009-08-02 19:41:59
    Temat: Re: Canon 50D vs. Canon 500D
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 2 Aug., 14:09, thearti <t...@p...onet.pl> wrote:

    > Lustro NA lustrze? O czym Ty piszesz?? :)

    dokladnie.
    pisze o lustrze na lustrze
    na pleckach lustra zasadniczego jest umieszczone drugie lustro
    skladane , mniejsze , ktore sie otwiera kiedy lustro zasadnicze jest
    opuszczone .
    kiedy lustro zasadnicze sie podniesie , to tylne przeznaczone dla
    ukladu AF sie sklada ( zamyka ) na plecach lustra glownego.

    Praca tego lustra pomocniczego , precyzja z jaka zajmuje swoja
    pozycje ma wplyw na precyzje pracy ukladu AF ( zreszta praca lustra
    glownego tez)

    lustro glowne jest lokalnie polprzeposzczalne - przepuszcza wiazke
    swiatla niezbedna do AF. Ta jest odchylana w dol tym lustrem
    pomocniczym , a w dole znajduja sie sensory af:

    XXX

  • 72. Data: 2009-08-02 20:15:12
    Od: Kyniu <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia Sun, 2 Aug 2009 10:16:06 -0700 (PDT), XX YY napisał(a):

    > a ze lustro ciszej pracuje to przez pomylke.

    Widze ze Ty tak mozesz do znudzenia - wiec OK, po raz kolejny i tak do
    znudzenia bede Ci powtarzal - to efekt uboczny pracy konstruktorow a nie
    cel do ktorego dazyli. Zalozeniem nie bylo wyciszenie pracy lustra ale tez
    nikt nie kwestionuje ze ciche lustro jest zaleta (zazwyczaj).

    > czy 4,5 czy 6 kl/sek to najczesciej nie odgrywa wiekszej roli.

    Dla Ciebie moze nie - ale dla wielu roporterow tudziez fotografow ktorym
    zdarza sie robic zdjecia reportazowe to bardzo istotny parametr.

    > juz o takich newansach jak np metalowy ze stopow magnezowych korpus
    > d50

    Rozmawialismy o Canonie 50D wiec nie schodz na konkurencyjna marke :-)

    Kyniu

  • 73. Data: 2009-08-02 20:16:44
    Od: Kyniu <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia Sun, 2 Aug 2009 19:54:11 +0200, Mikolaj Tutak napisał(a):

    > Dla mnie wiecej pol AF ma sens przy EC, a tak to tylko przy statywie.

    A po co na statywie AF? Na statywie to sie ustawia manualnie :-P

    Kyniu

  • 74. Data: 2009-08-02 20:20:14
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Olek pisze:

    > aaaa!

    A tak serio - szybciej i sprawniej jest przekadrować niż wybierać punt
    af. To stara szkoła i nie znam nikogo z zawodowców pracującego inaczej.
    Autowybór punktu af znowu jest w ogóle nieporozumieniem, chyba że mamy
    szybko poruszający się obiekt i godzimy się z dużym odsetkiem nietrafień
    (ściślej - trafień pierwszego planu, niekoniecznie tego, który ma być
    trafiony).
    Wybór punktu z aparatu unieruchomionego statywem stracił sens w chwili
    powstania lv.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 75. Data: 2009-08-02 20:28:22
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Janko Muzykant pisze:

    > Z wymiarem.

    ROTFL

    Ćwierć kilograma cięższy i po centymetrze większy w każdym z 3 wymiarów
    i już tragedia?

  • 76. Data: 2009-08-02 20:29:07
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Janko Muzykant pisze:

    > Bo jestem zawodowcem :)

    Kolejny ROTFL

    Pamiętaj, że przekadrowanie przy portretach może Ci rozwalić ostrość.

  • 77. Data: 2009-08-02 20:38:17
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@send.no.spam>

    Kyniu wrote:

    > A po co na statywie AF? Na statywie to sie ustawia manualnie :-P

    Przy matówce APS-C wole sie wspierac AF czasem :P

    --
    pozdrawiam
    Mikolaj

  • 78. Data: 2009-08-02 21:00:29
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Andrzej Lawa pisze:

    > ROTFL
    >
    > Ćwierć kilograma cięższy i po centymetrze większy w każdym z 3 wymiarów
    > i już tragedia?

    Od g9? :)

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /uśmiechnij się - jutro też będą wojny, powodzie i trzęsienia ziemi.../

  • 79. Data: 2009-08-02 21:01:54
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Olek pisze:

    > oczywiście zgodzę się, ale nie w każdej sytuacji. Gdy np. robisz na
    > statywie to też kadrujesz i świrujesz z głowicą? ;-)

    Nigdy nie używam af na statywie odkąd mam lv.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /moja ulubiona lektura? - Adam Śmiałek ''Curriculum Vitae''/

  • 80. Data: 2009-08-02 21:05:19
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Roger from Cracow pisze:
    > no widzisz, gdybys mial model wyzszy od 3 cyfr to bys wiedzial, ze
    > wybor pola AF to ulamek sekundy o ile podlaczy sie do tej funkcji joya :)

    Nie wykorzystywałbym tego nadal.

    > I generalnie nikt jeszcze poza metnym pieprzeniem nie był w stanie
    > odpowiedzieć jak kadrować z centralnego robiac portrety tak aby miec
    > ostrosc na oku w 1/3 wysokosci kadru albo wyzej ostrzac na to oko
    > centralnym i kadrujac. Zeby potem ostrosc nie byla na nosie albo uszach.
    > Aha mowimy o portreciena F1.8 przy GO powiedzmy 2-3 cm.

    Ja tak potrafię i chyba nie jestem wyjątkiem.

    > Slucham zlotych rad bo w sumie duzo foce ale ta sztuka jakos mi nie
    > wychodzi :)

    Sztywniejesz, obracasz oś i tyle.

    > LV to swietna sprawa, przekonałem się o tym w 50D, moze kiedyś
    > przyspieszy alena arzie to tylko statyw i nieruchomy cel. Szkoda.

    Owszem. Do portretów jeszcze nie we współczesnym wydaniu.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /pisząc słowo ''bomba'' dajesz pracę tajnym służbom - oni też chcą jeść!/