    From: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Canon 500D czy Nikon D500 ?
    Date: Mon, 14 Sep 2009 12:35:39 +0200

    Krasnal pisze:

    > Tak BTW to mam pytanie co do tej muszli ocznej. Robię głównie makro, owady,
    > rośliny, kupiłem muszlę O-ME35 i ogólnie jestem zadowolony, coraz więcej
    > ostrych zdjęć :), ale jak rozumiem skoro masz powiększenie x2 to posiadasz
    > muszlę taką kątową, odchylaną.

    Posiadam taką odchylaną, ale mówiłem (ze sporą przesadą) o wielkości
    wizjera w C500D a K100D+O-ME. Wizjera kątowego nie da się wyprostować.
    Obraz przy powiększeniu x2 jest jasny, ale jest to centrum kadru (obcina
    szersze boki. Widzisz okrągły kadr o średnicy równej mniej więcej
    wysokości kadru poziomego. Przy przełączaniu z 1x na 2x gubi ostrość,
    więc przełączanie na skontrolowanie całego kadru jest dość niewygodne.
    Jednak łatwo wyostrzyć obraz ostrząc na linie narysowane na matówce.
    Przy makro problemem może być niedokładnie wyjustowana matówka, co
    sprawi, że ostrość nie będzie tam, gdzie ją widziałeś w wizjerze.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.