  • 21. Data: 2009-12-30 14:47:21
    Temat: Re: Canon 450D czy 500D
    Od: J-L-F <j...@o...pl>

    J-L-F pisze:

> [...]
    > patentowa i wykorzystanie tychze wiaze sie z uiszczeniem stosownej
    > oplaty, na co glówne firmy nie ida.
    > Slyszalem, ze Kodak takowe posiada i tepi nie legalne uzywanie.
    > Producenci sprzetu wsadzaja wlasne gnioty i tak to sie kreci.
    > Widocznie programisci z Nikona postarali sie bardziej niz ich koledzy
    > z Canona.
    > Percepcja koloru na zdjeciach jest bardziej zlozona niz sie wydaje,
    > czlowiek dopowiada kolory w mózgu, chodzi o to, zeby kolory z aparatu
    > zgadzaly sie z ta wizja wlasnie, a nie z jakas inna miara.

    Sorry, cos sie popieprzylo.

  • 22. Data: 2009-12-30 14:51:59
    Od: John Smith <u...@e...net>

    J-L-F napisał(a):

    > Tak, i jest całkiem dobrze. Na tą wycieczkę nie wyłożyłem ani grosza a
    > dziewczyna zadowolona.
    > Co, nie mieści ci się to w łepetynie?

    Klasyczny trójkąt, przy czym płaci tylko jeden. :-)

    --
    Mirek

  • 23. Data: 2009-12-30 14:55:30
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 30 Dez., 15:37, J-L-F <j...@o...pl> wrote:

> [...]
    > patentowa; i wykorzystanie tychz.e wia;z.e sie; z uiszczeniem stosownej
    > op?aty, na co g? wne firmy nie ida;.
    > S?ysza?em, z.e Kodak takowe posiada i te;pi nie legalne uz.ywanie.
    > Producenci sprze;tu wsadzaja; w?asne gnioty i tak to sie; kre;ci.
    > Widocznie programis'ci z Nikona postarali sie; bardziej niz. ich koledzy z
    > Canona.
    > Percepcja koloru na zdje;ciach jest bardziej z?oz.ona niz. sie; wydaje,
    > cz?owiek dopowiada kolory w m zgu, chodzi o to, z.eby   kolory z aparatu
    > zgadza?y sie; z ta; wizja; w?as'nie, a nie z jaka;s' inna; miara;.- Zitierten Text

    ja mysle ze problem lezy gdzies indziej.
    to co staje sie sukcesem canona jest jednoczesnie problemem
    uzytkownikow tej marki.
    canon idzie w ilosc. pobija ciagle rekordy , buduje nowe fabryki ,
    liczbe aparatow przelicza w miliony i to jest kosztem jakosci w tych
    tanich modelach.

    moj przypadek nie jest jednostkowy , tym bardziej ze w ciagu poltora
    roku "zuzylem/nabylem " 6 canonow.
    w tym 3 te z najnizszej polki. to marny aparat.
    mozna sie cieszyc byle czym , ale jego slabosci wychodza w porownani z
    innymi.
    Gdyby nie canon 5dmk2 , ktory uwazam za model niezwykle udany
    rozstalbym sie bezlitosnie z ta marka oczywiscie sporym kosztem
    utraconej wartosci obiektywow , a tych sie uzbieralo z czasem.

    Obawiam sie , ze nie masz wyboru .
    To co masz uznaj za stracone , w noc sylwestrowo latwiej bedzie sie
    pogodzic zu taka mysla ;-)
    Sprzedaj , wowczas wplyw ze sprzedazy potraktujesz jako wartosc dodana
    i bezlitosnie kupic to co Cie usatysfakcjonuje i na co pozwoli zasob
    kasy.
    Ostatecznie traktujemy fotografie jako hobby , a hobby uprawia sie dla
    wlasnej przyjemnosci , nie ma co sie dreczyc marnym aparatem.

    ps niezrozumialem o co chodzi z ta dziewczyna ?
    Kupiles od kumpla stary 350 d i przeplaciles a on za to pojechal z
    Twoja dziewczyna do Tailandii?

    To gdzie tu interes - miales juz dosc dziewczyny i chciales sie jej
    pozbyc kosztem nabycia aparatu ? ;-)

  • 24. Data: 2009-12-30 15:00:19
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    John Smith pisze:
    > Klasyczny trójkąt, przy czym płaci tylko jeden. :-)

    Może chodzi o córkę??? ;)

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    --
    Minister Zdrowia przypomina: zjedzenie cyjanku potasu w młodości
    zmniejsza ryzyko chorób serca w podeszłym wieku.

  • 25. Data: 2009-12-30 15:14:08
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    J-L-F pisze:

    > Polemizowałbym, ale nie śmiem.
    > Co do tezy końcowej, to się zgadzam.
    > Najlepsze zdjęcia jakie widziałem z Canona to z 300D

    No właśnie, to niejako dowód na legendarność danego modelu. Otóż akurat
    300D pochodził z czasów, gdy aparaty robiły co chciały i nie raz trzeba
    było robić wielokrotne powtórki ujęć, bo światłomierz strzelił focha na
    2EV (używałem tego kilka lat to wiem).

    Trzeba bardzo uważać z tym ''a dany model to robi'', bo zwykle związane
    jest to wyłącznie z poprzestawianym w menu wzmocnieniem kontrastu,
    koloru, a nie rzadko z po prostu lepszą pogodą. Klasyczny profil
    ''prosto z fabryki'' jest ustawiany pod Japończyka/Amerykańca, który
    jeździ i pstryka, bynajmniej nie po polskim błocie tylko tam, gdzie
    ciepło i jasno - stąd zdjęcia z Tajlandii są śliczne, a z Mazur byłyby
    po odpowiednim pokręceniu suwaczków w menu.

    Na co dzień pstrykam EP1, G9, 450D, 500D, 350D, 5D, D80 i właściwie nie
    ma żadnych różnic jeśli weźmiemy pod uwagę takie typowe ujęcia A5
    (oczywiście są różnice w możliwym zakresie go). A są to naprawdę
    zupełnie różne rodziny sprzętu.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 26. Data: 2009-12-30 15:24:26
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    J-L-F pisze:
> [...]
    > Fakt, z jednostkowych przypadków nie wolno wycia;gac' ogólnych wniosków,
    > ale dobrze jest wymienic' opinie;, tym bardziej, jes'li sie; opinie

    No akurat to opinia naszego grupowego kretyna, który w większości wątków
    nie ma racji i tu właśnie tak jest - ciapa nie potrafi robić zdjęć,
    sprzęt go sponiewierał to się zawziął :)
    Canonami pracuję od lat i nie pamiętam, żeby gdzieś mi af dawał czadu.

> [...]
    > cz?owiek dopowiada kolory w mózgu, chodzi o to, z.eby kolory z aparatu
    > zgadza?y sie; z ta; wizja; w?as'nie, a nie z jaka;s' inna; miara;.

    To są tak subtelne różnice, że właściwie nie do wykazania i to tylko w
    jpg. A co do patentów oprogramowania pokładowego, jest to raczej nie do
    zweryfikowania z powodu niedostępności źródeł owego - teoretycznie można
    sobie tam wsadzić wszystko.

    Naprawdę, czynniki różnic w obróbce na poziomie sprzętu są znacznie
    mniejsze od przypadkowości ustawień parametrów przetwarzania czy błędów
    samego operatora. Jak dodamy jeszcze olbrzymi czynnik samej treści kadru
    (który interpretujemy zupełnie inaczej niż aparat), to już właściwie te
    różnice sprzętowe zupełnie przestają mieć znaczenie.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /bardzo polecam ten telefon bo sam go mam/

  • 27. Data: 2009-12-30 16:26:58
    Od: J-L-F <j...@o...pl>

    Paweł W. pisze:

    > Może chodzi o córkę??? ;)

    Zaliczył Pan obyczajowy test na inteligencję - gratuluję!

  • 28. Data: 2009-12-30 19:09:32
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 30 Dez., 15:44, "Eneuel Leszek Ciszewski"
    > "J-L-F" hhfonl$v...@n...onet.pl

    > To nie mieści się, że sprzedałeś sam sobie.

    Moze sprzedac za 500 i odkupic od siebie za 300 w ten sposob zarabia
    200.
    proste i oczywiste.

  • 29. Data: 2009-12-30 19:48:23
    Od: "lukawar" <l...@g...pl>

    > Zaliczył Pan obyczajowy test na inteligencję - gratuluję!

    Ale jednak "chłopak mojej dziewczyny" brzmi conajmniej dwuznacznie ...

  • 30. Data: 2009-12-30 19:51:19
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "XX YY" 9...@3...goog
    legroups.com

    : Moze sprzedac za 500 i odkupic od siebie za 300 w ten sposob zarabia 200.
    : proste i oczywiste.

    I tak cwaniaczki kiwają uczciwych ludzi, którzy muszą na wszystko zarobić... ;)

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'