  • 11. Data: 2010-02-11 03:57:43
    Temat: Re: Canon 18-200
    Od: TomekM <t...@g...com>

    > Rozumiem że proponujesz koledze stałke 50mm zamiast spacerzooma :)

    W sumie z tych super zoomów miałem kontakt tylko z Sigmą.
    Zraziła mnie ona do tego typu obiektywów.
    Wolę mieć obiektyw o mniejszej rozpiętości,
    a o w miarę dobrej jakości. Ewentualnie stałkę na dodatek.
    U Nikona takim w miarę tanim obiektywem jest to np. 18-105, posiadam
    go i jestem z niego zadowolony.
    Canon ostatnio wypuścił 15-85, ma on bardzo pozytywną recenzję na
    optyczne.pl
    Tyle, że on jest dość drogi, ale za to wg optyczne wyjątkowo ostry.

  • 12. Data: 2010-02-11 06:32:13
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    te kitowe zoomki canona raczej nie aberuja szczegolnie.
    jaki to aparat ?
    -------------------
    Mam kita i aberacje są naprawdę spore przy 18 mm na max dziurze. Trochę mnie
    to zaskoczyło po przesiadce z Panasonica FZ8 bo tam powinno byc gorzej a
    jednak takich mocnych obwódek się nie dopatrzyłem

  • 13. Data: 2010-02-11 07:28:19
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 11 Feb., 07:32, "Agent" <w...@o...ue> wrote:
> [...]
    > to zaskoczyło po przesiadce z Panasonica FZ8 bo tam powinno byc gorzej a
    > jednak takich mocnych obwódek się nie dopatrzyłem

    cxxxd z obiektywem kitowym nie ma szans do hybryd panasonica.

    pytam dlatego , ze nie koniecznie problem moze lezec w obiektywie.
    te same obiektywy na szerokim kacie nie dawaly u mnie wyraznej
    aberacji z cxxd

    to jak podejrzewam w przypadku pytajacego byc moze kwestia wspolpracy
    z matryca.
    zanim sie w pakuje w dalsze wydatki warto sprawdzic , gdyz zmiana
    obiektywu wcale nie musi poprawic sytuacji.
    ja tak mialem.
    obiektywy na cxxxd i stalki rowniez aberowaly makabrycznie , a teraz
    rysuja znakomicie.
    w obiektywach tele ten probklem nie wystepowal , tylko wlasnie na
    szerokim kacie.

  • 14. Data: 2010-02-11 07:32:58
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 10 Feb., 15:48, "Andrzej M." <a...@g...com> wrote:
    > Witam. Mój "kitowy" obiektyw ma widoczną aberrację chromatyczną i dość
    > kiepską rozdzielczość. Mam też dosyć czyszczenia matrycy po
    > kilkukrotnej wymianie na tele w plenerze. Chciałbym kupić 18-200 IS.
    > Czy jest tu użytkownik, który może mi doradzić czy Canon czy Sigma?
    > Pozdrawiam

    wg testow , gdyz nie posiadam wiec nie moge sam potwierdziec wlasnym
    doswioadczeniem , choc zrobilem pare zdjec w znajomym sklepie
    najlepsze wlasnosci optyczne w superzoomach daje sigma 18-200 OS HSM
    ale wg tychze testow sa one i tak nieco slabsze od kitowego 18-55.

    natomiast lepsze od c18-55 daja
    sigma 18-135 hsm os
    canon 18-135 Is

  • 15. Data: 2010-02-11 08:36:43
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 11 Feb., 08:32, XX YY <f...@g...com> wrote:

    > wg testow , gdyz nie posiadam wiec nie moge sam potwierdziec wlasnym
    > doswioadczeniem , choc zrobilem pare zdjec w znajomym sklepie
    > najlepsze wlasnosci optyczne w superzoomach daje sigma 18-200 OS HSM

    sorry koryguje SIGMA 18 - 250 DC OS HSM ( 18-250 !!)

  • 16. Data: 2010-02-11 09:18:27
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    Użytkownik "XX YY" <f...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
> [...]

    rysuja znakomicie.
    w obiektywach tele ten probklem nie wystepowal , tylko wlasnie na

    --------------------------------------
    Nie miałem okazji sprawdzac mojego obiektywu z innym body. Mam serię
    amatorską 1000D z matrycą chyba z 400D więc może i cos w tym jest chociaż
    zawsze myślałem że różnice to mogłyby być przy porównaniu tego samego
    obiektywu z mocno inną np. pełnoklatkową) matrycą a nie tylko o innej
    konstrukcji ale praktycznie tym samym rozmiarze. Bo niby czemu matryca z np
    50D miałaby powodować mniej aberacji niż z 350D czy 1000D?

  • 17. Data: 2010-02-11 09:21:12
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

> [...]

    sorry koryguje SIGMA 18 - 250 DC OS HSM ( 18-250 !!)

    > ale wg tychze testow sa one i tak nieco slabsze od kitowego 18-55.

    Tych testów C 18-135 IS jakoś nie ma w sieci za dużo a to co jest pokazuje
    że jakoś 18-135 nie wyróżnia się specjalnie na plus w stosunku do 18-55

  • 18. Data: 2010-02-11 09:31:18
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 11 Feb., 10:21, "Agent" <w...@o...ue> wrote:

    > sorry koryguje SIGMA 18 - 250  DC OS HSM  ( 18-250 !!)

    > Tych test w C 18-135 IS jako nie ma w sieci za du o a to co jest pokazuje
    > e jako 18-135 nie wyr nia si specjalnie na plus w stosunku do 18-55

    ja do testow podchodze b ostroznie.
    te ktore sa publikowane w dotychczasowej formie dla mnie co najwyzej
    moga stanowic powod do eliminacji jakiegos obiektywu.
    podstwowy zarzut- publikuje sie wyniki pomiarow wlasnosci optycznych
    obiektywu w warunkach laboratoryjnych.
    probuje sie np wyznaczyc minimalna rozdzilczosc obiektywu. Ale nikt
    nie mierzy i bada czy np taka rozdzilczosc da sie osiagnac w warunkach
    zdjeciowych - rzeczywistych - a w takich obiektywy moga zachowywac sie
    odminnie niz wynikaloby to z pomiarow laboratoryjnych.

    do rzeczy jednak . w ciagu lat nabralem zaufania do testow
    publikwanych w colorfoto.de robionych przez jedno z niezaleznych
    laboratoriow w D
    w g tego test w skali 100 pkt

    18-55 is 79pkt
    s18-250 hsm 73,5
    c18-200 60,5
    c 18-135 82
    c 15-85 86

    ocena tyko wlasnosci optycznych.

  • 19. Data: 2010-02-11 09:37:28
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Agent pisze:

    > cxxxd z obiektywem kitowym nie ma szans do hybryd panasonica.

    7Mpx? Polemizowałbym. Zmniejsz sobie to do 7Mpx:
    http://grejt.grejt.pl/temp/canon_kit_otwarty.jpg
    http://grejt.grejt.pl/temp/canon_kit_2.jpg
    http://grejt.grejt.pl/temp/canon_kit_3.jpg

    Chyba że mowa o starym kicie (nie IS)

    > to jak podejrzewam w przypadku pytajacego byc moze kwestia wspolpracy
    > z matryca.

    Pierdzielenie XXYY. Matryca nie ma żadnego wpływu na AC.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 20. Data: 2010-02-11 09:40:54
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 11 Feb., 10:37, Janko Muzykant <j...@w...pl> wrote:

> [...]
    ejt.grejt.pl/temp/canon_kit_3.jpg

    > Chyba że mowa o starym kicie (nie IS)

    > Pierdzielenie XXYY. Matryca nie ma żadnego wpływu na AC.

    to sobie poczytaj o bledach mikrosoczewek na powierzchni matrycy.

    to sobie przyrownaj zdjecia robione szetrokim katem na matrycy c500d z
    rozstawionymi mikrosoczewkami
    do zdjec robionych matrycy c50d z monolitycznymi mikrosoczewkami.
    przyrownaj szuczegolnie na lekkiej nieopstrosci - to sie przekonasz.