  • 21. Data: 2010-02-11 09:50:47
    Temat: Re: Canon 18-200
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    XX YY pisze:

    > to sobie przyrownaj zdjecia robione szetrokim katem na matrycy c500d z
    > rozstawionymi mikrosoczewkami
    > do zdjec robionych matrycy c50d z monolitycznymi mikrosoczewkami.
    > przyrownaj szuczegolnie na lekkiej nieopstrosci - to sie przekonasz.

    Tak, różnica jest powalająca...

    Ależ muszę cię wkurzać, siedem literówek w dwóch zdaniach :)

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 22. Data: 2010-02-11 09:59:35
    Od: XX YY <f...@g...com>

    > --------------------------------------
    > Nie miałem okazji sprawdzac mojego obiektywu z innym body. Mam serię
    > amatorską 1000D z matrycą chyba z 400D więc może i cos w tym jest chociaż
    > zawsze myślałem że różnice to mogłyby być przy porównaniu tego samego
    > obiektywu z mocno inną np. pełnoklatkową) matrycą a nie tylko o innej
    > konstrukcji ale praktycznie tym samym rozmiarze. Bo niby czemu matryca z np
    > 50D miałaby powodować mniej aberacji niż z 350D czy 1000D?

    no wiec ja to cwiczylem.
    kombinowalem z obiektywami wyminialem - zawsze bylo zle , na szerokim
    kacie aberowaly.
    na tele bylo zankomicie , ani sladu aberacji.

    nawet wystwilem obiektywy na sprzedaz , uznajac ze sie do niczego nie
    nadaja.

    zmienilam aparat i jak reka odjal , te same obiektywy rysuja
    zajebiscie.
    pisalem o tym tutaj pare razy.
    w tym tanim canonoie naklada sie jeszcze zawsze jakis blad ostrzenia .
    widzi sie wynik aberacji ale jest on wynikiem wspolpracy matrycy z
    obiektywem szczegolnie na lekkiej nieostrosci.
    jakas aberacja jest zawsze - pytanie jak ja potraktuje program
    liczaacy , czyli obrabiajacy sygnal z matrycy.

    chce tylko oszczedzic pytjacemu ewentualnego niepotrzebnego wydatku ,
    jak to bylo w mojej sytuacji.
    zanim kupi inny obiektyw niech sprawdzi czy na szerokim kacie nie ma
    tego efektu ?
    U mnie wystepowal niemal zawsze na szerokim kacie z kazdym obiektywem.

    to juz nie calkiem na temat , ale teraz obserwuje czasami podobne
    zjawisko quasiaberacji na FF z c15/2,8

    jest to tak nietypowe iz nie mam watpliwosci iz wynik jest skutkiem
    obrobki jakiejs tam aberacji obiektywu ( w sumie niewielkiej ) przez
    software camery.
    jeszcze sie nie zmobilizowalem , ale przesle przyklady do canona ,
    moze usuna.