-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!3.eu.feeder.erj
e.net!feeder.erje.net!eternal-september.org!feeder.eternal-september.org!reader
01.eternal-september.org!.POSTED!not-for-mail
From: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Cala prawda, cala dobe o autach elektrycznych cz. 5.
Date: Thu, 3 Sep 2020 16:39:10 +0200
Organization: A noiseless patient Spider
Lines: 29
Message-ID: <riqv6f$ddi$1@dont-email.me>
References: <rip19t$3ug$1$horizn@news.chmurka.net>
<5f50a979$0$553$65785112@news.neostrada.pl>
<6171151161$20200903124351@squadack.com> <riqmmf$gj6$1@dont-email.me>
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Injection-Date: Thu, 3 Sep 2020 14:39:11 -0000 (UTC)
Injection-Info: reader02.eternal-september.org;
posting-host="62e89e4a81540c65fd80e140f5b53e49";
logging-data="13746";
mail-complaints-to="a...@e...org";
posting-account="U2FsdGVkX18oSlpXZl6Qmfg6USQYoGXn"
User-Agent: Mozilla/5.0 (X11; Linux x86_64; rv:60.0) Gecko/20100101
Thunderbird/60.6.1
Cancel-Lock: sha1:rMImrHxI5Dou9VrDnIxTzv32+S8=
In-Reply-To: <riqmmf$gj6$1@dont-email.me>
Content-Language: pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2684155
[ ukryj nagłówki ]W dniu 03.09.2020 o 14:14, abn140 pisze:
>> drodze masz falownik.
> no jako nieinteresujacy sie zbytnio to jestem w szoku.
> a nie jest tak - no jest przeca - ze falownik traci czesc energii podczas
> pracy?
traci. ale niewiele. znaczy w życiu jest to rząd paru procent, w autach
elektrycznych jest technologia nasa więc są to okolice 1% W ogóle w
autach elektrycznych zbliżamy się do nadprzewodnictwa w 30°C. :)
> ale obecnie nie da sie zaprojektowac silnika elektrycznego na to co
> bezposrednio idzie z baterii?
da się, ale (to juz bez jaj) jest nieekonomiczne. Moc wymaga prądu i
napięcia. prąd wymaga grubych kabli. więc jeśli kable mają być.... nie
grube, to musimy podnieść napięcie. Silnik prądu stałego wymaga
komutatora i szczotek, a to są części zużywające i marnujące energię.
lepiej jest (w uproszczeniu) zrobić silnik taki jak masz w komputerowym
wiatraczku, albo od razu silnik prądu przemiennego. w samochodzie te
silniki nie będą się kręciły ze stałą prędkością. A że ich prędkość
(upraszczam) jest zależna od częstotliwości napięcia, stosujemy
falowniki, sterowniki, w których tą częstotliwość możemy płynnie
zmieniać. Dzięki temu masz prawie maksymalny moment obrotowy niemalże od
0 do maksymalnej prędkości obrotowej.
Tak przy okazji. w najszybszych ładowarkach, mimo wysokiego napięcia,
jedna żyła (sama miedź) powinna być grubości kciuka. A teraz wyobraź
sobie jakie kable pójdą z elektrowni/podstacji do takiej ładowarki
wielostanowiskowej, usytuowanej przy autostradzie a1, gdzie obecnie
tankuje 1 pojazd na 1 minutę.
ToMasz
Następne wpisy z tego wątku
- 03.09.20 17:02 K
- 03.09.20 17:05 RoMan Mandziejewicz
- 03.09.20 17:28 robot
- 03.09.20 17:37 robot
- 03.09.20 17:44 robot
- 03.09.20 18:00 ToMasz
- 03.09.20 18:14 K
- 03.09.20 18:25 ToMasz
- 03.09.20 18:25 Cavallino
- 03.09.20 18:26 Myjk
- 03.09.20 18:30 RoMan Mandziejewicz
- 03.09.20 18:31 RoMan Mandziejewicz
- 03.09.20 18:56 Myjk
- 03.09.20 21:01 K
- 03.09.20 21:22 K
Najnowsze wątki z tej grupy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
- Czy chodzenie jest ekologiczne?
- skurwiałe miasto
- e-paper
- Ściemniacze na parkingach
- kilka pytań o klimę
- genialny pomysł
- diesel z otwartą komorą
- Spalił się spaliniak
- Jebany POPiS. Mamy się cieszyć że rząd Tuska naprawił spierdolone porozumienie z UE?
- W zyciu warto miec szczescie
- Elektryki
- PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- ceny OC
Najnowsze wątki
- 2025-02-17 Kraków => MS Dynamics 365BC/NAV Developer <=
- 2025-02-17 Chrzanów => Programista NodeJS <=
- 2025-02-17 Warszawa => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-02-17 Białystok => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-17 Białystok => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-02-17 Gliwice => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2025-02-17 Gdańsk => PHP Developer <=
- 2025-02-17 Warszawa => Senior ASP.NET Developer <=
- 2025-02-17 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-02-17 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-02-17 Odśnieżanie samochodu
- 2025-02-17 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-02-17 Dęblin => JavaScript / Node / Fullstack Developer <=
- 2025-02-17 Pompiarze...
- 2025-02-16 PV teraz