  • 21. Data: 2009-04-01 07:45:11
    Temat: Re: CUDA - przyszło?ć rozwoju procesorów i zmiany w technikach programowania ?
    Od: Adam Przybyla <a...@g...pl>

    In pl.comp.programming Filip Sielimowicz <s...@t...tez.wp.pl> wrote:

> [...]
    > gatunek człowieka powstał 'sam'.
    >
    > Tyle, że u nas 'presja ewolucyjna' jest sztucznie sterowana. Więc musi
    > to być być presja 'inteligentnie spreparowana', w dodatku powinna
    > być stopniowana i modyfikowana w miarę rozwoju hodowanego dziecia.
    > I tu jest, jak zwykle zresztą w AI, pies pogrzebany. Nie w zdolnościach
    > obliczeniowych modeli, ale w tym, co bym nazwał "zrozumieć ograniczenia,
    > postawić ambitne ale realne cele i zmotywować pierwotniaka tak by dosłownie,
    > wyszedł z siebie...".
    > To problem przede wszystkim rozumnego wychowawcy/nauczyciela.
    ... gorzej jesli te zalozenie sa zle, bo np. mozg uzywa nieklasycznej
    logiki;-) A rozwizanie "hodowane" w tej sposob bedzie jednak klasyczne, no nie?;-)
    Z powazaniem
    Adam Przybyla

  • 22. Data: 2009-04-01 08:07:46
    Od: Maciej Woźniak <m...@w...pl>

    Użytkownik "Adam Przybyla" <a...@g...pl> napisał w wiadomości

    > ... gorzej jesli te zalozenie sa zle, bo np. mozg uzywa nieklasycznej
    > logiki;-) A rozwizanie "hodowane" w tej sposob bedzie jednak klasyczne, no
    > nie?;-)

    Na poziomie neuronów mózg można uznać za klasycznie logiczny.
    A nieklasyczna całościowa mózgowa logika, tzw. zdrowy rozsądek,
    to sprawa wychowania właśnie.

  • 23. Data: 2009-04-01 08:34:28
    Od: Maciej Woźniak <m...@w...pl>

    Użytkownik "Filip Sielimowicz" <s...@t...tez.wp.pl> napisał w
    wiadomości news:gqv35s$5du$1@atlantis.news.neostrada.pl...

> [...]
    > to być być presja 'inteligentnie spreparowana', w dodatku powinna
    > być stopniowana i modyfikowana w miarę rozwoju hodowanego dziecia.

    I zapomniałem o jednym. Jak chcesz stosować "presję ewolucyjną"
    do wytworzenia inteligencji, powinieneś liczyć się z wymaganiami
    czasowymi rzędu, bądźmy optymistami, przy dużej skali eksperymentu
    to jakieś 10000000 lat. Liczysz się?

  • 24. Data: 2009-04-01 08:35:30
    Od: Paweł Kierski <n...@p...net>

    Filip Sielimowicz wrote:

> [...]
    > dosłownie,
    > wyszedł z siebie...".
    > To problem przede wszystkim rozumnego wychowawcy/nauczyciela.

    Bo jak nie będzie rozumny, to potem powstają anegdotki o sieciach
    neuronowych, które na podstawie źle danych przykładów nauczyły się
    rozróżniać krajobraz pogodny od pochmurnego, zamiast krajobraz z
    czołgiem od krajobrazu bez czołgu 8-)

    --
    Paweł Kierski
    n...@p...net

  • 25. Data: 2009-04-01 10:43:20
    Od: Adam Przybyla <a...@g...pl>

    In pl.comp.programming Maciej Woźniak <m...@w...pl> wrote:

> [...]
    >
    > Na poziomie neuronów mózg można uznać za klasycznie logiczny.
    > A nieklasyczna całościowa mózgowa logika, tzw. zdrowy rozsądek,
    ... gdyby to bylo takie proste:) Brak "logiki" niekoniecznie
    wynika z wychowania , raczej ze stosowania heurystyk w sadzeniu.
    Jest to jednak w miare konsekwentnei i jakos nie widze mozliwosci
    rozdeilenia obu tych typow sadzenia. BTW, co rozumiesz pod tym pojeciem,
    tz. "zdrowego rozsadku" Intuicje? Z powazaniem
    Adam Przybyla

  • 26. Data: 2009-04-01 11:05:14
    Od: Maciej Woźniak <m...@w...pl>

    > ... gdyby to bylo takie proste:)

    Jest takie proste.

    > Brak "logiki" niekoniecznie
    > wynika z wychowania , raczej ze stosowania heurystyk w sadzeniu.

    Gdyby to było takie proste....
    Mózg ludzki działa. Dostaje wejście, wyrzuca wyjście. Można to
    opisać logiką klasyczną. Można heurystyką. Jedno i drugie
    jest uproszczonym modelem rzeczywistego procesu "mózg działa".

    Z tej właśnie przyczyny zresztą oba te mechanizmy są w stanie
    funkcjonować. Nie odwrotnie: to nie mózg działa, bo naśladuje
    logikę i heurystykę, to logika i heurystyka działa, bo naśladuje \
    mózg.

    > Jest to jednak w miare konsekwentnei i jakos nie widze mozliwosci
    > rozdeilenia obu tych typow sadzenia. BTW, co rozumiesz pod tym pojeciem,
    > tz. "zdrowego rozsadku" Intuicje? Z powazaniem

    A co rozumiesz pod pojęciem "intuicji"? zdrowy rozsądek?

  • 27. Data: 2009-04-01 16:48:17
    Od: Adam Przybyla <a...@g...pl>

    In pl.comp.programming Maciej Woźniak <m...@w...pl> wrote:

    > Użytkownik "Adam Przybyla" <a...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Jest takie proste.
    Cooz, przekonales mnie, skoro twierdzisz, ze jest proste
    ... bo jest proste - to masz racje;-) Widac, ze to aksjomat;-)))

> [...]
    > opisać logiką klasyczną. Można heurystyką. Jedno i drugie
    > jest uproszczonym modelem rzeczywistego procesu "mózg działa".
    ... na podstawie czego tak twierdzisz? Bo ... tak?
    Wg. Putmana (1968) logika ludzka powinna zostac zrewidowana
    w zwiazku z ostatnimi odkryciami empirycznymi w fizyce kwantowej
    a co za tym idzie logika klasyczne zle reprezentuje podstawowa
    kompetencje logiczna (za Logika i Psychologia - John Macnamara
    str. 257 - 264)

> [...]
    > funkcjonować. Nie odwrotnie: to nie mózg działa, bo naśladuje
    > logikę i heurystykę, to logika i heurystyka działa, bo naśladuje \
    Hmm, a moze mozna im przypisac udawanie logiki, cos tu nie gra;-)

    > A co rozumiesz pod pojęciem "intuicji"? zdrowy rozsądek?
    ... nie. Z powazaniem
    Adam Przybyla

  • 28. Data: 2009-04-01 17:30:45
    Od: Maciej Woźniak <m...@w...pl>

    > Cooz, przekonales mnie, skoro twierdzisz, ze jest proste
    > ... bo jest proste - to masz racje;-) Widac, ze to aksjomat;-)))

    A co, nie uznajesz może aksjomatów?

    > ... na podstawie czego tak twierdzisz? Bo ... tak?

    Tak, twierdzę, że mózg działa, bo działa.

> [...]
    > a co za tym idzie logika klasyczne zle reprezentuje podstawowa
    > kompetencje logiczna (za Logika i Psychologia - John Macnamara

    I na podstawie czego Putman tak twierdził?
    Bo ... tak?
    Oczywiście, że logika klasyczna źle ją
    reprezentuje. Logika rozmyta reprezentuje
    ją, na przykład, znacznie lepiej. A odkrycia
    fizyki kwantowej nie mają w ogóle nic do
    rzeczy. Logika to operacje na zdaniach,
    prawdzie i fałszu, fizyka kwantowa nie
    dokopała się takich cząstek, mylę się?

    > Hmm, a moze mozna im przypisac udawanie logiki, cos tu nie gra;-)

    Chcesz przypisać logice udawanie logiki?
    No to coś tu nie gra:(.

    > ... nie.

    W takim razie ja też nie (nie rozumiem pod pojęciem
    "zdrowego rozsądku" intuicji).

  • 29. Data: 2009-04-01 18:06:32
    Od: Adam Przybyla <a...@g...pl>

    > A co, nie uznajesz może aksjomatów?

    > Tak, twierdzę, że mózg działa, bo działa.
    Dziala ale w bardzo specyficzny sposob, czasami widzi tylko koniec zdania;-)))

    > I na podstawie czego Putman tak twierdził?
    > Bo ... tak?
    Zerknij do zrodel luke;-)
> [...]
    > reprezentuje. Logika rozmyta reprezentuje
    > ją, na przykład, znacznie lepiej. A odkrycia
    > fizyki kwantowej nie mają w ogóle nic do
    ... mylisz;-)

    > Chcesz przypisać logice udawanie logiki?
    > No to coś tu nie gra:(.
    W odpowiedzi mozesz jeszcze napisac ze mozg udaje mozg;-)
    Nie wiem jak laczysz to co ja napisalem z tym co chciales przekazac;-)

    > W takim razie ja też nie (nie rozumiem pod pojęciem
    > "zdrowego rozsądku" intuicji).
    To moze wyjasnic czym wg ciebie sie to rozni?;-) Z powazaniem
    Adam Przybyla

  • 30. Data: 2009-04-01 18:36:17
    Od: "Robakks" <R...@g...pl>

    "Adam Przybyla" <a...@g...pl>

    > To moze wyjasnic czym wg ciebie sie to rozni?;-) Z powazaniem
    > Adam Przybyla

    Zdrowy rozsądek to technika konsekwentnego uzasadniania.
    Intuicja to orzekanie na podstawie przeczucia.
    Zdania zdroworozsądkowe są powiązane determinizmem
    przyczyna - skutek - przyczyna
    Zdania intuicyjne nie są z niczym powiązane.
    Zdania zdroworozsądkowe opierają się na rozumie i umyśle.
    Zdania intuicyjne opierają się na przeczuciu, wyczuciu i interesowności.
    Edward Robak* z Nowej Huty
    ~>°<~
    miłośnik mądrości