  • 11. Data: 2010-09-07 21:58:55
    Temat: Re: CSS visited
    Od: pikny zenon <z...@g...pl>

    W dniu 2010-09-07 18:53, Paweł Piskorz pisze:

    > JS lub PHP - do wszystkich linków dołączasz "?jakiściąg", jakiściąg
    > generujesz raz na początku wizyty (np. data + czas) i trzymasz w ciachu
    > które zdycha po zamknięciu przeglądarki. W ten sposób przy każdej
    > wizycie użytkownik ma inne linki, więc w historii ich nie znajdzie -
    > :visited nie zadziała.

    Kusisz :)

  • 12. Data: 2010-09-07 22:04:16
    Od: Zbigniew Malec <a...@i...invalid>

    On Tue, 07 Sep 2010 18:53:11 +0200, Paweł Piskorz wrote:

> [...]
    > które zdycha po zamknięciu przeglądarki. W ten sposób przy każdej
    > wizycie użytkownik ma inne linki, więc w historii ich nie znajdzie -

    A to nie lepiej dodawać datę ostatniej modyfikacji danego tematu? Wtedy to
    by miało jakikolwiek sens (w sensie stanowiłoby jakąś faktyczną informację
    dla użytkownika, a nie tylko odświeżało linki). Wtedy w naturalny sposób
    linki do uaktualnionych danych oznaczane by były jako nieprzeczytane. Fakt,
    że szybko można wyczerpać zasoby przeglądarki w tym względzie.

    Zbyszek Malec

  • 13. Data: 2010-09-07 22:16:08
    Od: Troskliwy Miś <k...@t...pl>

> [...]
    > które zdycha po zamknięciu przeglądarki. W ten sposób przy każdej
    > wizycie użytkownik ma inne linki, więc w historii ich nie znajdzie -

    Ale w ten sposób rozwalasz np. system ładnie skonstruowanych URLi.
    Oczywiście możesz ignorować ?jakiściąg i sprawić by /cos-tam?jakis-ciag
    prowadził do tego samego zasobu co /cos-tam i /cos-tam?jakis-inny-ciag ale
    jednak całość odbywa się jawnie i nieelegancko. Może jednak ten generowany
    ciąg dorzucić jako klasę w każdym linku i potem wygenerować CSS dla linków
    odwiedzonych i jednocześnie posiadających tę daną klasę? Więcej zachodu ale
    IMHO ładniej. Historia w przeglądarce się nie psuje, adresy są zawsze takie
    same (co ma znaczenie dla wygody użytkowania, np. w przypadku podpowiadania
    URLi już odwiedzonych w pasku adresu), a po każdej likwidacji ciacha
    (zamknięciu przelgądarki) w linkach pojawia się nowa klasa i nowy CSS dla
    niej, więc wizualnie działa to tak jakby ten sam link był klikany od nowa.

    Oczywiście ciągle zakładamy, że to właśnie zamknięcie przeglądarki powinno
    być tym zdarzeniem, które definiuje "ponowne" wejście na portal.

    --
    Troskliwy Miś

    "wychylylybymy!"

  • 14. Data: 2010-09-07 22:25:24
    Od: Troskliwy Miś <k...@t...pl>

    On Wed, 8 Sep 2010 00:16:08 +0200, Troskliwy Miś wrote:

    [...]

    > Więcej zachodu ale IMHO ładniej.

    Właściwie to nie jest więcej zachodu.

    [...]

    --
    Troskliwy Miś

    "wychylylybymy!"

  • 15. Data: 2010-09-08 10:21:53
    Od: Paweł Piskorz <n...@p...nie?>

    On 2010-09-08 00:16, Troskliwy Miś wrote:
> [...]
    [8<]
    > Ale w ten sposób rozwalasz np. system ładnie skonstruowanych URLi.

    No przecież pisałem, że sposób ten jest głupi :)

    --
    message[autor="PablO"]::after {
    content:"Pozdrawiam";

  • 16. Data: 2010-09-08 10:25:31
    Od: Troskliwy Miś <k...@t...pl>

    On Wed, 08 Sep 2010 12:21:53 +0200, Paweł Piskorz wrote:

    > [8<]
    >
    > No przecież pisałem, że sposób ten jest głupi :)

    Niemniej zadziała ;-) Mój jednak wymaga więcej zachodu, bo trzeba
    rejestrować, przynajmniej w ramach jednej sesji, odwiedzone linki.

    --
    Troskliwy Miś

    "wychylylybymy!"

  • 17. Data: 2010-09-08 10:30:02
    Od: Paweł Piskorz <n...@p...nie?>

    On 2010-09-08 00:16, Troskliwy Miś wrote:
    > Może jednak ten generowany
    > ciąg dorzucić jako klasę w każdym linku i potem wygenerować CSS dla linków
    > odwiedzonych i jednocześnie posiadających tę daną klasę?

    Jeżeli wszystkie linki będą miały klasę "klasa" i wygenerujesz styl:
    .klasa:visited {}
    to efekt będzie identyczny jakbyś tej klasy nie miał i miał zwykłe:
    :visited {}
    ergo - nie poleci.

    --
    message[autor="PablO"]::after {
    content:"Pozdrawiam";

  • 18. Data: 2010-09-08 10:36:01
    Od: Troskliwy Miś <k...@t...pl>

    On Wed, 08 Sep 2010 12:30:02 +0200, Paweł Piskorz wrote:

> [...]
    > .klasa:visited {}
    > to efekt będzie identyczny jakbyś tej klasy nie miał i miał zwykłe:

    Wiem, stąd jednak musi być jakis mechanizm oznaczania klasą (w sumie
    jakąkolwiek, to nie musi być generowany ciąg) tylko tych linków, które
    zostały odwiedzone, co wymaga więcej pracy.

    --
    Troskliwy Miś

    "wychylylybymy!"