  • 1. Data: 2010-09-06 13:49:32
    Temat: CSS visited
    Od: pikny zenon <z...@g...pl>

    Witam.
    Dałem niektórym linkom na stronie taką właściwość, że szarzeją po
    odwiedzeniu (a:visited). I wszystko fajnie, ale myślałem, że to działa
    do restartu przeglądarki. A dupa, bo działa tyle, ile siedzi historia w
    przeglądarce.

    Da się na to jakoś wpłynąć, żeby zaznaczenie odwiedzonych linków
    działało tylko tymczasowo? ? Czy od strony webmastera nie ma na to wpływu?

  • 2. Data: 2010-09-06 14:09:17
    Temat: Re: CSS visited
    Od: Troskliwy Miś <k...@t...pl>

    On Mon, 06 Sep 2010 15:49:32 +0200, pikny zenon wrote:

> [...]
    >
    > Da się na to jakoś wpłynąć, żeby zaznaczenie odwiedzonych linków
    > działało tylko tymczasowo? ? Czy od strony webmastera nie ma na to wpływu?

    Może w drugą stronę: czemu Ci na tym zależy? Tzn. jak chciałbyś na to
    wpłynąć i dlaczego?

    --
    Troskliwy Miś

    "wychylylybymy!"

  • 3. Data: 2010-09-06 14:51:46
    Od: pikny zenon <z...@g...pl>

    W dniu 2010-09-06 16:09, Troskliwy Miś pisze:

    > Może w drugą stronę: czemu Ci na tym zależy? Tzn. jak chciałbyś na to
    > wpłynąć i dlaczego?

    Dlatego, że mam taką sytuację, że w momencie przeglądania dobrze jest
    widzieć, które pozycje się już widziało. Po powtórnym wejściu na portal,
    wręcz odwrotnie. To da się, czy to tylko i wyłącznie kwestia ustawień
    przeglądarki?

  • 4. Data: 2010-09-06 17:01:13
    Od: Troskliwy Miś <k...@t...pl>

    On Mon, 06 Sep 2010 16:51:46 +0200, pikny zenon wrote:

> [...]
    > widzieć, które pozycje się już widziało. Po powtórnym wejściu na portal,
    > wręcz odwrotnie. To da się, czy to tylko i wyłącznie kwestia ustawień

    Mógłbyś nie używać pseudoklas jak "visited" tylko nadawać klasy linkom w
    zależności od zapisanego w cookies ostatniego czasu wejścia na daną
    podstronę. Nadal jednak przyjmujesz dość nieostrożne założenie, że
    rzeczywiście lepiej jest gdy po ponownym wejściu na portal historia jego
    przeglądania niejako się resetuje.

    --
    Troskliwy Miś

    "wychylylybymy!"

  • 5. Data: 2010-09-06 18:28:16
    Od: pikny zenon <z...@g...pl>

    W dniu 2010-09-06 19:01, Troskliwy Miś pisze:

    > Mógłbyś nie używać pseudoklas jak "visited" tylko nadawać klasy linkom w
    > zależności od zapisanego w cookies ostatniego czasu wejścia na daną
    > podstronę.

    Gra nie warta świeczki.

    > Nadal jednak przyjmujesz dość nieostrożne założenie, że
    > rzeczywiście lepiej jest gdy po ponownym wejściu na portal historia jego
    > przeglądania niejako się resetuje.

    No tak. Przecież po to napisałem tego posta. Myślałem, że może można
    jakoś grzecznie poprosić przeglądarkę jakimś nagłówkiem czy czymś, żeby
    usunęła historię danej strony. Na bardziej skomplikowane zabawy szkoda
    pary. Pozdr.

  • 6. Data: 2010-09-06 21:09:24
    Od: Paweł Piskorz <n...@p...nie?>

    On 2010-09-06 20:28, pikny zenon wrote:
    > No tak. Przecież po to napisałem tego posta. Myślałem, że może można
    > jakoś grzecznie poprosić przeglądarkę jakimś nagłówkiem czy czymś, żeby
    > usunęła historię danej strony.

    Jeszcze czego? Może żeby mi jajecznicę na procu usmażyła i w
    międzyczasie format C: zrobiła?

    --
    message[autor="PablO"]::after {
    content:"Pozdrawiam";

  • 7. Data: 2010-09-06 21:20:03
    Od: pikny zenon <z...@g...pl>

    W dniu 2010-09-06 23:09, Paweł Piskorz pisze:

    > Jeszcze czego? Może żeby mi jajecznicę na procu usmażyła i w
    > międzyczasie format C: zrobiła?

    No dobra, jakkolwiek :)
    Tyle, żeby linki uznawało za odwiedzone dopóki nie wyłączymy
    przeglądarki. Ale już nieważne, nie ma to nie ma.

  • 8. Data: 2010-09-06 23:33:41
    Od: Paweł Piskorz <n...@p...nie?>

    On 2010-09-06 23:20, pikny zenon wrote:
    > Tyle, żeby linki uznawało za odwiedzone dopóki nie wyłączymy
    > przeglądarki. Ale już nieważne, nie ma to nie ma.

    Jest na to sposób, ale głupi niemiłosiernie więc szkoda fatygi.

    --
    message[autor="PablO"]::after {
    content:"Pozdrawiam";

  • 9. Data: 2010-09-07 07:17:12
    Od: pikny zenon <z...@g...pl>

    W dniu 2010-09-07 01:33, Paweł Piskorz pisze:

    > Jest na to sposób, ale głupi niemiłosiernie więc szkoda fatygi.

    A możesz rozwinąć? Terraz to już z ciekawości :)
    Pewnie jakiś JS?

  • 10. Data: 2010-09-07 16:53:11
    Od: Paweł Piskorz <n...@p...nie?>

    On 2010-09-07 09:17, pikny zenon wrote:

    > A możesz rozwinąć? Terraz to już z ciekawości :)
    > Pewnie jakiś JS?

    JS lub PHP - do wszystkich linków dołączasz "?jakiściąg", jakiściąg
    generujesz raz na początku wizyty (np. data + czas) i trzymasz w ciachu
    które zdycha po zamknięciu przeglądarki. W ten sposób przy każdej
    wizycie użytkownik ma inne linki, więc w historii ich nie znajdzie -
    :visited nie zadziała.

    --
    message[autor="PablO"]::after {
    content:"Pozdrawiam";