  • 11. Data: 2011-12-10 16:00:01
    Temat: Re: CSS - szerokość bloku
    Od: ramblinman <%nick%@gazeta.pl>

    W dniu 2011-12-10 12:13, Marek pisze:
    > Np. Adobe Dreamweaver i polecenie formatowania kodu źródłowego to zmieni.
    > Pajączek podobnie. Tą czynność zwykle przeprowadza sie wielkokrotnie - jest
    > bardzo użyteczna. Trudno jednak zapamiętać, ze jakieś pliku nie można
    > poddawać formatowaniu bo coś się rozpadnie.Dlatego beziieczniej jest
    > stosować ten pokręcony zabieg z zerowym fontem.

    Jeśli używa się repozytorium, takie rutynowe formatowanie całych plików
    jest nie do pomyślenia. W ogóle przy pracy w grupie lepiej uważać z
    takimi rzeczami.

    Mówię to ogólnie, nie jako argument przeciw trikowi CSS, który
    przedstawiłeś. Ten akurat jest dość sprytny, zwłaszcza że dla części
    przypadków nie trzeba będzie w ogóle ponownie ustawiać font-size dla
    elementów w środku. Np. coś takiego wystarczy, żeby font-size: 0
    spełniało tylko funkcję likwidowania zbędnego odstępu:

    *{ font-size: 16px; } // Dla 'em' nie zadziała.
    #t{ font-size: 0px; }
    #t div{ display: inline-block; zoom: 1; *display: inline; background:
    blue; width: 300px; height: 300px; }

    Pzdr.

  • 12. Data: 2011-12-10 20:10:27
    Od: Marek <p...@s...com>

    Dnia Sat, 10 Dec 2011 17:00:01 +0100, ramblinman napisał(a):

    > Jeśli używa się repozytorium, takie rutynowe formatowanie całych plików
    > jest nie do pomyślenia. W ogóle przy pracy w grupie lepiej uważać z
    > takimi rzeczami.

    To prawda... Zawsze coś za coś. Po pewnym czasie kod zaczyna przypominać
    wielki burdel. Trudno się połapać gdzie jest czegoś początek a gdzie
    koniec. Prędzej czy później ktoś i tak da ciała gdy wkurzony bałaganem
    wyrówna jakiś fragment kodu bez zbadania czy ktoś nny w tym czasie CSS nie
    zmienił. Mając właśnie takie doświadczenie właśnie w pracy grupowej
    postanowiłem stworzyć sobie bardziej komfortowe warunki pracy i zawsze
    trzymać porządek. Kupę czasu oszczędzam na niepotrzebnych analizach kodu a
    także na korektach niepotrzebnych błędów. Przykład z tym fontem jest jednym
    z efektów przyjętego stylu pracy. Oczywiścnie nie zawsze tak się da
    postępować ale w znakomitej większości przypadków owszem.

    > Mówię to ogólnie, nie jako argument przeciw trikowi CSS,

    Tak to odebrałem właśnie i też dzielę się moimi spostrzeżeniami :-)

> [...]
    > elementów w środku. Np. coś takiego wystarczy, żeby font-size: 0
    > spełniało tylko funkcję likwidowania zbędnego odstępu: (...)

    Tak, generalnie jeśli stosujemy coś co spowoduje, że element nadrzędny
    zyskuje cechę, która sposoduje, że elementy wewnętrzne mogą przestać być
    widoczne - i w konsekwencji kupę czasu webmaster może zmarnować
    zastanawiając się dlaczego nie widać treści strony - powinno się zadbać o
    to aby elenety jeszcze bardziej wewnętrzne odzyskały widzialność nawet
    jeśli ich istnienia nie przewidzieliśmy początkowo. Raczej ograniczam się
    więc z takim rozwiązaniem do struktur takich jak lista: dla ul wyłączamy a
    dla li i potomków włączamy widoczność więc jest to bezpieczne zastosowanie.
    Do DIVów możesz napchać wszystkiego więc nie trudno o w/w nieszczęście.