  • 1. Data: 2011-12-08 12:24:03
    Temat: CSS - szerokość bloku
    Od: Marek <p...@s...com>

    Witam,

    Jak zadeklarować blok o szerokości dopasowującej się do zawartości? Chodzi
    o zachowanie podobne do tabeli o nie ustawionej szerokości. Przykładowo
    chciałbym aby znacznik P był szerokości zawartego w nim tekstu.

  • 2. Data: 2011-12-08 12:26:13
    Temat: Re: CSS - szerokość bloku
    Od: Marek <p...@s...com>

    P.S.

    W tej chwili stosuję inline-block lecz nie mam pewności, czy jest to
    poprawne i czy zadziała w popularnych (nowych) przeglądarkach.

  • 3. Data: 2011-12-08 12:32:11
    Od: Marek <p...@s...com>

    Zapomniałem jeszcze dodać, że to rozwiązanie jest problematyczne gdyż nie
    działa centrowanie bloku w postaci:

    margin-left: auto;
    margin-right: auto;

    Tak więc niezależnie od wcześniejszego chciałbym inaczej zbudować taki blok
    o dynamicznej szerokości i możliwości centrowania jak w przypadku tabel.

  • 4. Data: 2011-12-08 20:48:49
    Od: ramblinman <%nick%@gazeta.pl>

    W dniu 2011-12-08 13:32, Marek pisze:
> [...]
    > o dynamicznej szerokości i możliwości centrowania jak w przypadku tabel.

    Nie potrzebujesz tych marginesów. Element inline-block zwyczajnie
    podlega centrowaniu z text-align. Czyli:

    *display:inline;">Mężny bądź, chroń pułk twój i sześć flag

    Jeśli nie chcesz wsparcia dla IE6 (i chyba 7), to wywal zoom i *display.

    Pzdr.

  • 5. Data: 2011-12-08 21:56:29
    Od: Marek <p...@s...com>

    Dnia Thu, 08 Dec 2011 21:48:49 +0100, ramblinman napisał(a):

    > Nie potrzebujesz tych marginesów. Element inline-block zwyczajnie
    > podlega centrowaniu z text-align. Czyli:

    Faktycznie, masz rację, że w ten sposób temat można rozwiązać. :-)

    Powstał jednak pewien rebus. Mamy kod:

    <dl class="test">
    <dd>a</dd>
    <dd>b</dd>
    <dd>c</dd>
    </dl>

    .test {
    padding: 0px;
    margin: 0px;
    text-align: center;
    }
    .test dd {
    text-align: center;
    margin: 0px;
    position: relative;
    display: inline-block;
    line-height: 100%;
    background-color: #0F0;
    padding: 0px;
    width: 50px;
    }

    Pomiędzy elementami dd powstaje 5 px lewy margines.O co może chodzić?

  • 6. Data: 2011-12-08 22:13:28
    Od: Marek <p...@s...com>

    Dnia Thu, 8 Dec 2011 22:56:29 +0100, Marek napisał(a):

> [...]
    > padding: 0px;
    > margin: 0px;
    > text-align: center;
    > }
    > .test dd {
    > text-align: center;
    > margin: 0px;
    > position: relative;
    > display: inline-block;
    > line-height: 100%;
    > background-color: #0F0;
    > padding: 0px;
    > width: 50px;
    > }
    >
    > Pomiędzy elementami dd powstaje 5 px lewy margines.O co może chodzić?

    Ah już wiem. Znany błąd (?). Do test należy dodać font-size:0; a w dd
    ustawić żądaną wielkość fontu :)

  • 7. Data: 2011-12-08 22:33:54
    Od: ramblinman <%nick%@gazeta.pl>

    W dniu 2011-12-08 23:13, Marek pisze:
    > Ah już wiem. Znany błąd (?). Do test należy dodać font-size:0; a w dd
    > ustawić żądaną wielkość fontu :)

    Albo zlikwidować białe znaki między elementami:

  • 8. Data: 2011-12-09 12:14:25
    Od: Marek <p...@s...com>

    Dnia Thu, 08 Dec 2011 23:33:54 +0100, ramblinman napisał(a):

    > Albo zlikwidować białe znaki między elementami:

    Tak. Jednakże jeśli ktoś dokona formatowania kodu HTML w jakimś edytorze,
    to mu się layout strony rozleci. Obecnie mało kto w notatniku pracuje :-)
    Bardziej zaawansowane edytory pilnują aby nie łamać kodu przy inline'owych
    tagach. Jednakże nie są w stanie uwzglednić fantazji twórcy, który w CSS
    pozmienia zachowanie tagów i przekształci bloki w inline'owe.

  • 9. Data: 2011-12-09 17:33:23
    Od: ramblinman <%nick%@gazeta.pl>

    W dniu 2011-12-09 13:14, Marek pisze:
    > Tak. Jednakże jeśli ktoś dokona formatowania kodu HTML w jakimś edytorze,
    > to mu się layout strony rozleci.

    To niech nie dokonuje :P Jeśli ktoś te tagi wstawił razem, to jakiś w
    tym miał cel.

    > Obecnie mało kto w notatniku pracuje :-)

    Notatnik czy NetBeans, zasada działania taka sama. No chyba, że miałeś
    na myśli WYSIWYG, który coś zmieni i edytujący nawet nie będzie o tym
    wiedział. Ale wtedy to wina edytora albo użytkownika.

    Pzdr.,
    Rafał

  • 10. Data: 2011-12-10 11:13:24
    Od: Marek <p...@s...com>

    Dnia Fri, 09 Dec 2011 18:33:23 +0100, ramblinman napisał(a):

    > Notatnik czy NetBeans, zasada działania taka sama. No chyba, że miałeś
    > na myśli WYSIWYG, który coś zmieni i edytujący nawet nie będzie o tym
    > wiedział. Ale wtedy to wina edytora albo użytkownika.

    Np. Adobe Dreamweaver i polecenie formatowania kodu źródłowego to zmieni.
    Pajączek podobnie. Tą czynność zwykle przeprowadza sie wielkokrotnie - jest
    bardzo użyteczna. Trudno jednak zapamiętać, ze jakieś pliku nie można
    poddawać formatowaniu bo coś się rozpadnie.Dlatego beziieczniej jest
    stosować ten pokręcony zabieg z zerowym fontem.