  • 1. Data: 2011-08-01 11:15:06
    Temat: CSS - jak zdefiniować tło?
    Od: Marek <p...@s...com>

    Witam,

    W jaki sposób mógłbym zrealizować tło aby od połowy ekrano na lewo tło było
    niebieskie, a na prawo - białe? Chodzi o to, że barwa będzie musiała być
    zmieniana programowo więc nie wchodzą w grę bitmapy. Po drugie tło białe
    nie będzie zaczynało się od środka strony lecz od środka minus połowa
    szerokości treści straony (obiekt container). Innymi słowy treść strony ma
    być zawsze na białym a strona ma być wyśrodkowana.

    Zrobiłem coś takiego:

    tu treść

    Gdzie:

    html {
    margin: 0px;
    padding: 0px;
    position: relative;
    height: 100%;
    }

    body {
    background-color: #00859E;
    font-family: Arial, Helvetica, sans-serif;
    font-size: 12px;
    color: #000;
    margin: 0px;
    position: relative;
    padding: 0px;
    height: 100%;
    }
    #background {
    background-color: #FFF;
    height: 100%;
    width: 50%;
    position: fixed;
    left: 50%;
    z-index: -1;
    }
    #containter {
    background-color: #FFF;
    width: 885px;
    position: relative;
    height: 100%;
    margin-right: auto;
    margin-left: auto;
    min-height: 100%;
    }

    Działa to prawie idealnie z wyjątkiem sytuacji gdy treść strony jest wyższa
    od okna przeglądarki. Wtedy powstaje taka sytuacja, że tło elementu
    comtainer kończy się a tekst leci jeszcze dalej. Próbowałem nadać
    containerowi min-height:100% zamiast height: 100% lecz jest to ignorowane
    przez przeglądarki.

  • 2. Data: 2011-08-01 11:58:58
    Temat: Re: CSS - jak zdefiniować tło?
    Od: "|<onrad" <k...@g...pl>

    On Mon, 01 Aug 2011 13:15:06 +0200, Marek wrote:

> [...]
    > było niebieskie, a na prawo - białe? Chodzi o to, że barwa będzie
    > musiała być zmieniana programowo więc nie wchodzą w grę bitmapy.

    wchodzą wchodzą. background-color daj white, a background-image daj
    http://adres/skrypt.php?color=blue. Skrypt php bedzie generowal
    dynamicznie obrazek o pewnej szerokosci i kolorze pobranym z $_GET
    ['color']

    oczywiscie dla obrazka w tle zabierz repeat-x i daj mu pozycjonowanie do
    lewej

    --
    pozdrawiam, Konrad Karpieszuk

  • 3. Data: 2011-08-01 12:16:10
    Od: Marek <p...@s...com>

    Dnia Mon, 1 Aug 2011 11:58:58 +0000 (UTC), |<onrad napisał(a):

> [...]
    > ['color']
    >
    > oczywiscie dla obrazka w tle zabierz repeat-x i daj mu pozycjonowanie do

    W ten sposób będę musiał wygererować kilkadziesiąt bitmap albo robić to
    programowo w PHP. Dlatego chciałem tło zrobić na stylach.

    Do lewej? W tym przypadku lewy margines (w sensie koloru) będzie oddalony
    od krawędzi strony o tą samą odległość. Tymczasem środkowana zawartość
    srony będzie zmieniała swoją odległość od krawędzi wraz z rozszerzaniem
    okna przeglądarki. W efekcie nigdy nie trafi we właściwy obszar tła, którym
    jest parę pikseli zaraz za granicą zmiany koloru.

    To już lepiej byłuby wygenerować bardzo szeroką bitmapę. Powiedzmy 4000px o
    asymetrycznym podziale kolorów i centrować ją oraz repeat-y;

  • 4. Data: 2011-08-01 15:25:22
    Od: Paweł Piskorz <n...@p...nie?>

    W dniu 2011-08-01 13:15, Marek pisze:
> [...]
    > comtainer kończy się a tekst leci jeszcze dalej. Próbowałem nadać
    > containerowi min-height:100% zamiast height: 100% lecz jest to ignorowane

    Wyrzuć height, zostaw tylko min-height.

    --
    message[autor="PablO"]::after {
    content:"Pozdrawiam";

  • 5. Data: 2011-08-01 20:27:37
    Od: Marek <p...@s...com>

    Dnia Mon, 01 Aug 2011 17:25:22 +0200, Paweł Piskorz napisał(a):

    > Wyrzuć height, zostaw tylko min-height.

    Powyżej napisałem, że właśnie tak postąpiłem i że przeglądarki to
    ignorowały. DIV o min-heigh: 100% jest wysokości tego co ma w środku nawet
    jeśli jest to połowa wysokości ekranu. Hint: <body> ogranicza możliwość
    powiększenia się DIVa z procentowym min-heigh gdyż w jego przypadku
    min-height nie działa w ogóle. Pod IE9 F12, Ctrl+B, wskazuję na BODY i
    widzę jego granice. Pod FF analogicznie z Firebugiem.

  • 6. Data: 2011-08-03 15:00:39
    Od: Paweł Piskorz <n...@p...nie?>

    W dniu 2011-08-01 22:27, Marek pisze:
    > Powyżej napisałem, że właśnie tak postąpiłem i że przeglądarki to
    > ignorowały. DIV o min-heigh: 100% jest wysokości tego co ma w środku nawet
    > jeśli jest to połowa wysokości ekranu.

    Jaki Doctype ustawiłeś? Dla <!DOCTYPE html> działa tak jak chcesz.

    --
    message[autor="PablO"]::after {
    content:"Pozdrawiam";

  • 7. Data: 2011-08-04 20:21:41
    Od: Marek <p...@s...com>

    Dnia Wed, 03 Aug 2011 17:00:39 +0200, Paweł Piskorz napisał(a):

    > Jaki Doctype ustawiłeś? Dla <!DOCTYPE html> działa tak jak chcesz.

    <!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01//EN"
    "http://www.w3.org/TR/html4/strict.dtd">

  • 8. Data: 2011-08-04 21:08:24
    Od: Paweł Piskorz <n...@p...nie?>

    W dniu 2011-08-04 22:21, Marek pisze:

    > <!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01//EN"
    > "http://www.w3.org/TR/html4/strict.dtd">

    Hmm, dziwne, dla tego DTD też u mnie działa :)

    --
    message[autor="PablO"]::after {
    content:"Pozdrawiam";