    From: Marek <p...@s...com>
    Newsgroups: pl.comp.www
    Subject: Re: CSS - jak zdefiniować tło?
    Date: Mon, 1 Aug 2011 14:16:10 +0200

    Dnia Mon, 1 Aug 2011 11:58:58 +0000 (UTC), |<onrad napisał(a):

    > wchodzą wchodzą. background-color daj white, a background-image daj
    > http://adres/skrypt.php?color=blue. Skrypt php bedzie generowal
    > dynamicznie obrazek o pewnej szerokosci i kolorze pobranym z $_GET
    > ['color']
    >
    > oczywiscie dla obrazka w tle zabierz repeat-x i daj mu pozycjonowanie do
    > lewej

    W ten sposób będę musiał wygererować kilkadziesiąt bitmap albo robić to
    programowo w PHP. Dlatego chciałem tło zrobić na stylach.

    Do lewej? W tym przypadku lewy margines (w sensie koloru) będzie oddalony
    od krawędzi strony o tą samą odległość. Tymczasem środkowana zawartość
    srony będzie zmieniała swoją odległość od krawędzi wraz z rozszerzaniem
    okna przeglądarki. W efekcie nigdy nie trafi we właściwy obszar tła, którym
    jest parę pikseli zaraz za granicą zmiany koloru.

    To już lepiej byłuby wygenerować bardzo szeroką bitmapę. Powiedzmy 4000px o
    asymetrycznym podziale kolorów i centrować ją oraz repeat-y;