  • 1. Data: 2009-11-27 15:30:33
    Temat: CSS - jak prawidłowo dodać błędny styl?
    Od: "Marek" <m...@s...interia.pl>

    Witam,

    Moim zadaniem jest wykonanie dokumentu HTML z CSSem bezbłędnie walidującym
    się. Mam problem ze stylem:

    object:focus {
    -moz-outline-style: none;
    }

    Otrzymuję błąd - styl takowy nie istnieje. Jednaże jest on potrzebny aby
    ominąć przypadłość Mozilli rysującą ramkę wokół Flashy. Czy jest jakaś
    metoda ukrycia tego stylu przed walidatorem lecz w taki sposób aby Mozilla
    go widziała mimo to?

  • 2. Data: 2009-11-27 15:52:04
    Temat: Re: CSS - jak prawidłowo dodać błędny styl?
    Od: Daniel Stalica <d...@s...info>

    Marek pisze:
> [...]
    > ominąć przypadłość Mozilli rysującą ramkę wokół Flashy. Czy jest jakaś
    > metoda ukrycia tego stylu przed walidatorem lecz w taki sposób aby

    Zrób osobny plik CSS ładowany tylko dla firefox.

    A tak w ogóle do walidator nie jest wyrocznią, no ale jak musisz...

    --
    Wkłady kominowe: http://twojkomin.pl

  • 3. Data: 2009-11-27 15:56:55
    Od: "Marek" <m...@s...interia.pl>

    > Zrób osobny plik CSS ładowany tylko dla firefox.

    A w jaki sposób można to zrobić z zachowaniem postulatu niewidoczności dla
    walidatora W3C ?

    > A tak w ogóle do walidator nie jest wyrocznią, no ale jak musisz...

    Tak, wiem. Klient natomiast nie jest techniczny a ktoś naopowiadał mu teorii
    więc muszę się tego trzymać. Zdaję sobie sprawę, ze błędy skałdni są niejako
    integralną częścią standardu CSS.

  • 4. Data: 2009-11-27 15:58:42
    Od: "Marek" <m...@s...interia.pl>

    > A w jaki sposób można to zrobić z zachowaniem postulatu niewidoczności dla
    > walidatora W3C ?

    Mam na myśli: bez kodu JS jeśli to możliwe.

  • 5. Data: 2009-11-27 16:13:48
    Od: Daniel Stalica <d...@s...info>

    Marek pisze:

    > A w jaki sposób można to zrobić z zachowaniem postulatu niewidoczności
    > dla walidatora W3C ?

    Np. w PHP sprawdzać USER AGENT, google powie ci więcej...

    --
    Wkłady kominowe: http://twojkomin.pl

  • 6. Data: 2009-11-27 16:42:23
    Od: Paweł Piskorz <n...@p...nie?>

    Marek wrote:
> [...]
    >
    > Otrzymuję błąd - styl takowy nie istnieje. Jednaże jest on potrzebny aby
    > ominąć przypadłość Mozilli rysującą ramkę wokół Flashy.

    Jest jakiś szczególny powód dla którego przejmujesz się Ff starszym niż
    2, czy po prostu jesteś masochistą? ;]
    outline:none;

  • 7. Data: 2009-11-27 19:14:33
    Od: "Marek" <m...@s...interia.pl>

    > Np. w PHP sprawdzać USER AGENT, google powie ci więcej...

    Chodzi mi o stronę browsera. Generowanie kodu po stronie serwera to nie to
    co chciałbym zrobić. Być może jest jakaś tajemna składnia CSS umożliwiajca
    odblokowanie stylu na potrzeby jakiegoś browsera i ukrycie go dla innych?

  • 8. Data: 2009-11-27 19:19:19
    Od: "Marek" <m...@s...interia.pl>

    > Jest jakiś szczególny powód dla którego przejmujesz się Ff starszym niż
    > 2, czy po prostu jesteś masochistą? ;]
    > outline:none;

    Hmmm.. wszystko co chcę osiągnąć to ukrycie ramki wokół Flashy w FF i bycie
    w zgodzie z walidatorem. Tak mi niedawno doradzono więc być może na sadystę
    trafiłem :)

  • 9. Data: 2009-11-27 20:06:16
    Od: porneL <n...@p...net>

    On Fri, 27 Nov 2009 16:13:48 -0000, Daniel Stalica <d...@s...info>
    wrote:

    > Np. w PHP sprawdzać USER AGENT, google powie ci więcej...

    Bezsens. Walidator ma ostrzegać przed błędami. Ukrycie błędu przed
    walidatorem nie zmienia faktu, że błąd istnieje.

    To, co walidator pokazuje jest informacją dla autora. Zamiast bawić się w
    wykrywanie user-agent równie dobrze możesz usiąść i głośno powtarzać
    "lalalalalala błędów nie ma lalalalala".

    --
    http://pornel.net
    this.author = new Geek("porneL");

  • 10. Data: 2009-11-27 20:42:16
    Od: Daniel Stalica <d...@s...info>

    porneL pisze:
> [...]
    > w wykrywanie user-agent równie dobrze możesz usiąść i głośno powtarzać
    > "lalalalalala błędów nie ma lalalalala".

    Ależ oczywiście, masz rację... tylko, że... heh szukamy właśnie sposobu
    na ukrycie kawałka CSS przed walidatorem, może poczytaj ze zrozumieniem
    o co chodzi? Powyższy sposób (ten mój) jest tak samo głupi jak
    postawiony problem, my to wiemy. Daj pomysł jak to obejść, a nie
    wyjaśniaj rzeczy oczywistych...

    --
    Wkłady kominowe: http://twojkomin.pl