  • 1. Data: 2009-11-25 13:19:07
    Temat: css - centrowanie tekstu.
    Od: "northman" <n...@g...pl>

    Witam!
    Pewnie to bardzo proste, ale utknąłem.
    Zależy mi na takim układzie tekstu w znaczniku <p>

    bla bla bl| a bal bla
    bla bal bla bal | ball bla bal bal
    bal bla bla bal bl | a bal bal bal bal bal
    bal bal bal bal | bal bal bal bal bal
    balba bla | bal bal bal

    jednym słowem tekst ma być wypośrodkowany względem siebie (wzgl. tej osi
    którą
    zaznaczyłem)
    Jeśli użyje text-align: center to i owszem tekst się centruje
    ale dodatkowo względem całego diva kontenera( tekst pojawia się na środku
    strony),
    a ja potrzebuję, aby ten tekst nie był na środku strony, tylko po jego
    lewej stronie,
    czyli dokładnie tak jak przedstawiłem to tutaj.
    Np. margin-left 80px;
    Tylko problem polega na tym, że, aby ten tekst pojawił się około 80px
    od lewej strony to muszę de facto użyć margin-left -600px, który to wymiar
    w żadnym stopniu nie oddaje nawet rzeczywistej odległości od środka strony
    do boku. Poza tym i tak działa to tylko pod IE a reszta przeglądarek robi
    się głupia.

    Wiem, że to głupi sposób i szukam prawidłowego rozwiązania, może pomożecie?
    Dzięki za odp. Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2009-11-25 14:08:32
    Temat: Re: css - centrowanie tekstu.
    Od: Mirosław Zalewski <miniopl@CUT_THIS.gmail.com>

    Byłoby łatwiej gdybyś podał kod na którym pracujesz, ale wydaje mi się
    że sam odpowiedziałeś na swoje pytanie.

    Skoro tekst w paragrafie rozlewa się na całą szerokość diva w którym
    się znajduje, to tylko dlatego że paragraf zajmuje całą jego szerokość.

    p {
    width: 25%;
    padding-left: 80px;
    text-align: center;
    }

    Ewentualnie dodaj jeszcze float: left, ale float jak to float -- czasami
    powoduje dodatkowe problemy.
    --
    Niżej podpisany, zamieszkały w http://minio.xt.pl ,
    Mirosław Zalewski

  • 3. Data: 2009-11-25 14:29:32
    Od: "northman" <n...@g...pl>

    Dzięki. Na myśl mi nie przyszło, że tagowi p też można przydzielać wysokość
    i szerokość. Pozdrawiam.
    Pierwsze kroki w css...

    p {
    width: 25%;
    padding-left: 80px;
    text-align: center;
    }

  • 4. Data: 2009-11-25 14:39:58
    Od: Mirosław Zalewski <miniopl@CUT_THIS.gmail.com>

    p jest elementem jak każdy inny, więc tak jak każdemu innemu elementowi
    można go ostylować.

    Najlepsze jest to, że ostylować możesz nawet nagłówek oraz jego
    zawartość. Może nie wszystkie przeglądarki to obsługują, i trzeba się
    zastanowić czy ma to jakikolwiek sens w danym przypadku, ale możliwość
    istnieje.