eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody[CRP] Równouprawnienie kierowcy cywilnego a kierowcy mundurowegoRe: [CRP] Równouprawnienie kierowcy cywilnego a kierowcy mundurowego
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody,pl.soc.polityka
    Subject: Re: [CRP] Równouprawnienie kierowcy cywilnego a kierowcy mundurowego
    Date: Mon, 14 May 2012 21:20:06 +0200

    Dnia Mon, 14 May 2012 14:57:15 +0200, Czeslawek napisał(a):
    > Nieprawda, najpierw należy uszczelnić i szukać oszczędności w obecnym
    > systemie emerytalnym.

    Watpie czy to duzo da. Chyba ze rencistow zlikwidujesz

    > Wszak nie powiecie mi, że jakbyście mieli
    > możliwość np zamiast wpłacania pieniędzy do ZUS czy OFE kupowania
    > obligacji państwowych, to nie uzbieralibyście wystarczającego kapitału
    > na swoją emeryturę.

    Wlasnie cos takiego chcialbym powiedziec - tz ze nie uskladasz.

    > Obecnie mam 32 lata, pracuję od 25 roku życia, a więc do 65 roku życia
    > będę miał 40 lat pracy. Zgodnie z powyższym statystycznie powinienem
    > przejść na emeryturę w 2047 roku. Do tego czasu średnia długość życia
    > mężczyzny emeryta będzie wynosiła 13,5+(2047-2010)*0,067=16 lat

    A jak medycyna zrobi postepy ? 80 lat dzisiaj to nic dziwnego

    > Przed chwilą wyciągnąłem swoje ZUS RMUA z którego wynika, że
    > miesięcznie płacę prawie 570 zł składki emerytalnej. Pracodawca płaci

    Emerytalnej, czy "na ubezpieczenie spoleczne" ?
    Bo emerytalna to okolo polowy tego.

    Ja juz sie powoli gubie - ale chyba 19.52% jest aktualna skladka
    emerytalna, platne po polowie - pracownik i pracodawca.

    > drugie tyle, co daje łącznie 1140zł miesięcznie. Zakładając, że moja

    Jesli dobrze licze, to od sredniej krajowej w wysokosci 3400, na emeryture
    idzie 664zl. O, kalkulator
    http://www.pracuj.pl//Kalkulatory/kalkulator-wynagro
    dzen.aspx

    Brutto 3400, na reke 2400, na emeryture prawie 664zl.

    > pensja będzie stała, a mój zysk z oszczędzania pieniędzy na emeryturę
    > będzie wystarczał tylko na zaspokojenie inflacji to: za 40 lat będę
    > oszczędzę równowartość dzisiejszych 547 200 zł, co dałoby mi miesięczną
    > emeryturę w wysokości:
    > 2 850 zł brutto, czyli całkiem nieźle.

    A podobnie liczac - gdybym 40 lat wplacal, a 20 wyplacal, to dostalbym
    1328zl. Polowa pensji. A nie, przepraszam - to emerytura brutto,
    -18% to byloby 1089zl, ale kwota wolna od podatku podniesie.
    Nadal - okolo pol pensji.

    Jakbym 45 lat wplacal a 15 wybieral, to by moglo byc 3*664, prawie 2000
    brutto.

    > Oczywiście wiem, że obliczenia nie uwzględniają przypadku co by było
    > jakbym żył dłużej i zakładają wiele uproszczeń. Jednakże bazują one na
    > założeniu samodzielnego oszczędzania na emeryturę, i w przypadku mojej
    > wcześniejszej śmierci pozostałby po mnie całkiem spora sumka na koncie,
    > która mogłaby ułatwić przyzwoity start w życiu moim wnukom :-).

    A w przypadku pozniejszej ? kocyk pod kosciolem czy wnuki pomoga ?

    > Jak też łatwo zauważyć to całkiem sporo osób umiera przed osiągnięciem
    > wieku emerytalnego. W 2010 r. średnia życia mężczyzny liczona od:
    > - noworodka wynosiła 72 lata
    > - 45 latka wynosiła 75 lat
    > - 60 latka wynosiła 78 lat
    > - 75 latka wynosiła 84 lata.

    Ale czasem po smierci nalezy sie renta zonie lub dzieciom.

    J.