-
31. Data: 2012-05-18 08:26:23
Temat: Re: [CRP] Buspasy a równoprawne traktowanie obywateli
Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>
W dniu 2012-05-17 17:11, Czeslawek pisze:
> Witam,
>
> Nie wiem czy ktoś kiedyś podnosił temat buspasów i równoprawnego
> traktowania obywateli.
> Od jakiegoś czasu modne stało się tworzenie buspasów. Ostatnia taka
> akcja szykuje się w Wawa http://tnij.org/qp16
> Jak dobrze pamiętam to zawsze się mówiło, że pieniądze z podatku
> drogowego idą na budowę i eksploatację dróg. Więc jak łatwo się domyśleć
> drogi powstały z pieniędzy kierowców, wcześniej posiadających pojazdy, a
> dziś jeżdżących pojazdami.
Drogi gminne, miejskie itp powstały z podatków mieszkańców...
> Dlatego mnie zastanawia sprawiedliwość rozwiązania polegającego na
> wyznaczania buspasów. W końcu wszyscy kierowcy składają/składali się na
> wybudowanie i eksploatację dróg a teraz część z tych kierowców jest
> faworyzowana poprzez przyznanie im do dyspozycji wydzielonych pasów.
Nie - to mieszkańcy składali się na budowę dróg, a władze muszą starać
się zachęcać aby korzystać z nich rozsądnie. Zbyt duzo prywatnych aut w
centrum to nie dobrze dla miasta, bo przede wszystkim nie ma miejsc
parkingowych, po wtóre korkują one drogi dojazdowe, toteż zacheca się do
korzystania - jesli to możliwe z komunikacji zbiorowej uprzywilejowując ją.
> Jak myślicie czy z podatku drogowego płaconego przez uprzywilejowanych
> kierowców możnaby zgromadzić takie środki, któreby starczyły na
> wybudowanie i eksploatację buspasów?
Wiesz - ponieważ to nie są autostrady i w niewielkim stopniu drogi
krajowe, to wręcz te drogi są budowane z podatków pasażerów tych
uprzywilejowanych środków transportu.
--
Kaczus
http://kaczus.republika.pl
http://kaczus.cba.pl
-
32. Data: 2012-05-18 08:33:03
Temat: Re: [CRP] Buspasy a równoprawne traktowanie obywateli
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "Tomasz Kaczanowski" <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl> napisał w
wiadomości grup dyskusyjnych:
> Nie - to mieszkańcy składali się na budowę dróg, a władze muszą starać się
> zachęcać aby korzystać z nich rozsądnie. Zbyt duzo prywatnych aut w
> centrum to nie dobrze dla miasta, bo przede wszystkim nie ma miejsc
> parkingowych, po wtóre korkują one drogi dojazdowe, toteż zacheca się do
> korzystania - jesli to możliwe z komunikacji zbiorowej uprzywilejowując
> ją.
Efekt jest taki, że życie przenosi się tam, gdzie można dojechać samochodem.
Centrum miasta pustoszeje, pozostają tylko banki, a zarabiają galerie
handlowe na peryferiach.
Ludzie wyprowadzają się poza centrum, które oprócz nocnych imprez nie ma
zbyt wiele do zaoferowania.
Poznań najlepszym przykładem.
-
33. Data: 2012-05-18 08:39:46
Temat: Re: [CRP] Buspasy a równoprawne traktowanie obywateli
Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>
W dniu 2012-05-18 08:33, Cavallino pisze:
>
> Użytkownik "Tomasz Kaczanowski" <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>
> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:
>
>> Nie - to mieszkańcy składali się na budowę dróg, a władze muszą starać
>> się zachęcać aby korzystać z nich rozsądnie. Zbyt duzo prywatnych aut
>> w centrum to nie dobrze dla miasta, bo przede wszystkim nie ma miejsc
>> parkingowych, po wtóre korkują one drogi dojazdowe, toteż zacheca się
>> do korzystania - jesli to możliwe z komunikacji zbiorowej
>> uprzywilejowując ją.
>
> Efekt jest taki, że życie przenosi się tam, gdzie można dojechać
> samochodem.
Do toalety też jeździsz autem?
> Centrum miasta pustoszeje, pozostają tylko banki, a zarabiają galerie
> handlowe na peryferiach.
Pustoszeje, gdy chce konkurować z galeriami handlowymi, a nie tędy
droga, to się nie uda - utrzymanie obskurnego blaszaka jest tańsze niż
porządnej kamienicy, o kosztach gruntu nie wspomnę...
> Ludzie wyprowadzają się poza centrum, które oprócz nocnych imprez nie ma
> zbyt wiele do zaoferowania.
> Poznań najlepszym przykładem.
to może zlikwidować centrum i zrobić z niego jeden wielki przestronny
parking?
--
Kaczus
http://kaczus.republika.pl
http://kaczus.cba.pl
-
34. Data: 2012-05-18 09:01:56
Temat: Re: [CRP] Buspasy a równoprawne traktowanie obywateli
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "Tomasz Kaczanowski" <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl> napisał w
wiadomości grup dyskusyjnych:4fb5eeaf$0$1301$6...@n...neostrada
.pl...
> W dniu 2012-05-18 08:33, Cavallino pisze:
>>
>> Użytkownik "Tomasz Kaczanowski" <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>
>> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:
>>
>>> Nie - to mieszkańcy składali się na budowę dróg, a władze muszą starać
>>> się zachęcać aby korzystać z nich rozsądnie. Zbyt duzo prywatnych aut
>>> w centrum to nie dobrze dla miasta, bo przede wszystkim nie ma miejsc
>>> parkingowych, po wtóre korkują one drogi dojazdowe, toteż zacheca się
>>> do korzystania - jesli to możliwe z komunikacji zbiorowej
>>> uprzywilejowując ją.
>>
>> Efekt jest taki, że życie przenosi się tam, gdzie można dojechać
>> samochodem.
>
> Do toalety też jeździsz autem?
Zburzyłem Twój obraz idealnego świata bez samochodów, stąd ten wściekły atak
ad personam?
Kula w płot - ja się potrafię dostosować i nie jestem przyrośnięty do
samochodu.
Aktualnie pracuję w ścisłym centrum Poznania, ale najczęściej dojeżdżam nie
samochodem, tylko koleją lub mpk i rowerem (miejskim).
Możesz obrażać się na fakty, ale ich w ten sposób nie zmienisz, ludzie nie
mając po co iść do centrum do niego nie pójdą, bo i po co?
Po zakupy niby?
A potem mają zasuwać tramwajem z pełnymi siatami?
>
>> Centrum miasta pustoszeje, pozostają tylko banki, a zarabiają galerie
>> handlowe na peryferiach.
>
> Pustoszeje, gdy chce konkurować z galeriami handlowymi, a nie tędy droga,
> to się nie uda - utrzymanie obskurnego blaszaka jest tańsze niż porządnej
> kamienicy, o kosztach gruntu nie wspomnę...
Zwłaszcza, jeśli potencjalnych klientów zniechęca się wszystkimi sposobami
do przyjazdu w taki sposób, jaki jest przez nich pożądany.
>
>> Ludzie wyprowadzają się poza centrum, które oprócz nocnych imprez nie ma
>> zbyt wiele do zaoferowania.
>> Poznań najlepszym przykładem.
>
> to może zlikwidować centrum i zrobić z niego jeden wielki przestronny
> parking?
Wystarczy narobić deptaków zamiast dróg i zlikwiduje się samo.
Zamiast centrum miasta będzie jedna wielka puborzygalnia.
-
35. Data: 2012-05-18 09:22:05
Temat: Re: [CRP] Buspasy a równoprawne traktowanie obywateli
Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>
W dniu 2012-05-18 09:01, Cavallino pisze:
> Możesz obrażać się na fakty, ale ich w ten sposób nie zmienisz, ludzie
> nie mając po co iść do centrum do niego nie pójdą, bo i po co?
A czy napisałem, ze jest inaczej?
> Po zakupy niby?
> A potem mają zasuwać tramwajem z pełnymi siatami?
no patrz - przed wieloma marketami tak jest - ba markety inwestują w
darmobusy, oraz kombinują, aby w okolicy było jak najwięcej przystanków
komunikacji publicznej. Jak myslisz czemu? Ano temu, że jednak nie mogą
zapewnić tylu miejsc parkingowych, aby tylko przyjeżdżający autami
pozwolili funkcjonować marketom. Mimo, że jak napisałem wcześniej -
postawienie i utrzymanie blaszaka jest duzo tańsze niż porzadnej
architektury.
>>> Centrum miasta pustoszeje, pozostają tylko banki, a zarabiają galerie
>>> handlowe na peryferiach.
>>
>> Pustoszeje, gdy chce konkurować z galeriami handlowymi, a nie tędy
>> droga, to się nie uda - utrzymanie obskurnego blaszaka jest tańsze niż
>> porządnej kamienicy, o kosztach gruntu nie wspomnę...
>
> Zwłaszcza, jeśli potencjalnych klientów zniechęca się wszystkimi
> sposobami do przyjazdu w taki sposób, jaki jest przez nich pożądany.
Wiem - powinni jeszcze lądowisko helikopterów przewidzieć przed sklepem...
>>> Ludzie wyprowadzają się poza centrum, które oprócz nocnych imprez nie ma
>>> zbyt wiele do zaoferowania.
>>> Poznań najlepszym przykładem.
>>
>> to może zlikwidować centrum i zrobić z niego jeden wielki przestronny
>> parking?
>
> Wystarczy narobić deptaków zamiast dróg i zlikwiduje się samo.
> Zamiast centrum miasta będzie jedna wielka puborzygalnia.
Jak napisałem, centrum jest po prostu zaniedbane. Jak może się zmienić -
zobacz np Manufaktura w Łodzi i Piotrkowska - czym się różnią? Jedynie
tym, że w manufakturze jest bezpieczniej i czyściej. Odległość od
najbliższego parkingu do przeciętnego sklepu jest podobna, oba "obiekty"
sa w centrum, a Piotrkowska umiera, bo jest brudno i niebezpiecznie.
--
Kaczus
http://kaczus.republika.pl
-
36. Data: 2012-05-18 09:44:19
Temat: Re: [CRP] Buspasy a równoprawne traktowanie obywateli
Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>
Dnia 18.05.2012 Pawel "O'Pajak" <o...@g...pl> napisał/a:
> Powitanko,
>
>> Trochę się rozpędziłeś z ilością urzędników :)
>
> Nie przesadzilem, tylko niedokladnie podalem. Jest ich 7600.
Przesadziłeś, nie napisałeś "około 7000" tylko "cos kolo 7000 tys".
To tysiąc razy więcej :)
Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski
-
37. Data: 2012-05-18 10:04:02
Temat: Re: [CRP] Buspasy a równoprawne traktowanie obywateli
Od: Grejon <g...@g...com>
W dniu 2012-05-18 00:18, Krzysiek Kielczewski pisze:
> Dnia 17.05.2012 Pawel "O'Pajak"<o...@g...pl> napisał/a:
>> Buspasy to juz szczegolne
>> kurewstwo, calodobowe to juz wylacznie przejaw zlosliwosci.
>
> Z moich obserwacji wynika, że powinny być dwu-trzygodzinne.
Pomijając to, buspasy miałyby sens, gdyby były sensownie zaprojektowane.
Przykłady z Warszawy - dlaczego na wlocie z Wału M. na Trasę
Łazienkowską nie ma lustra, które ułatwiłoby obserwację buspasa (jest
tylko jebitny świecący znak STOP)? Dlaczego na takiej Górczewskiej w
stronę centrum z buspasa nawet poza godzinami jego obowiązywania można
skręcić tylko w prawo (technicznie nie ma przeszkód, żeby jechac prosto,
pas jest kontynuowany za skrzyżowaniem). No i dlaczego autobusy
prywatnych przewoźników nie korzystają z bus-pasów?
--
Grzegorz Jońca GG: 7366919 JID:g...@j...wp.pl
Green Trafic 140 dCi
Mazda 6 2.0 "parafinka" kombi
-
38. Data: 2012-05-18 10:32:44
Temat: Re: [CRP] Buspasy a równoprawne traktowanie obywateli
Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>
Dnia 18.05.2012 Grejon <g...@g...com> napisał/a:
> W dniu 2012-05-18 00:18, Krzysiek Kielczewski pisze:
>> Dnia 17.05.2012 Pawel "O'Pajak"<o...@g...pl> napisał/a:
>
>>> Buspasy to juz szczegolne
>>> kurewstwo, calodobowe to juz wylacznie przejaw zlosliwosci.
>>
>> Z moich obserwacji wynika, że powinny być dwu-trzygodzinne.
>
> Pomijając to, buspasy miałyby sens, gdyby były sensownie zaprojektowane.
> Przykłady z Warszawy - dlaczego na wlocie z Wału M. na Trasę
> Łazienkowską nie ma lustra, które ułatwiłoby obserwację buspasa (jest
> tylko jebitny świecący znak STOP)?
Szkoda, że tam rozbiegówki nie dobudowali. (a o brak lustra to Galasa
pytaj, nie mnie).
> Dlaczego na takiej Górczewskiej w
> stronę centrum z buspasa nawet poza godzinami jego obowiązywania można
> skręcić tylko w prawo (technicznie nie ma przeszkód, żeby jechac prosto,
> pas jest kontynuowany za skrzyżowaniem).
Nie wiem czy dałoby się to prawidłowo oznakować.
> No i dlaczego autobusy
> prywatnych przewoźników nie korzystają z bus-pasów?
Korzystają.
Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski
-
39. Data: 2012-05-18 10:42:17
Temat: Re: [CRP] Buspasy a równoprawne traktowanie obywateli
Od: Grejon <g...@g...com>
W dniu 2012-05-18 10:32, Krzysiek Kielczewski pisze:
> Dnia 18.05.2012 Grejon<g...@g...com> napisał/a:
>> W dniu 2012-05-18 00:18, Krzysiek Kielczewski pisze:
>>> Dnia 17.05.2012 Pawel "O'Pajak"<o...@g...pl> napisał/a:
>>
>>>> Buspasy to juz szczegolne
>>>> kurewstwo, calodobowe to juz wylacznie przejaw zlosliwosci.
>>>
>>> Z moich obserwacji wynika, że powinny być dwu-trzygodzinne.
>>
>> Pomijając to, buspasy miałyby sens, gdyby były sensownie zaprojektowane.
>> Przykłady z Warszawy - dlaczego na wlocie z Wału M. na Trasę
>> Łazienkowską nie ma lustra, które ułatwiłoby obserwację buspasa (jest
>> tylko jebitny świecący znak STOP)?
>
> Szkoda, że tam rozbiegówki nie dobudowali. (a o brak lustra to Galasa
> pytaj, nie mnie).
Tam rozbiegówka została chyba zabudowana po wytyczeniu buspasa :)
>> Dlaczego na takiej Górczewskiej w
>> stronę centrum z buspasa nawet poza godzinami jego obowiązywania można
>> skręcić tylko w prawo (technicznie nie ma przeszkód, żeby jechac prosto,
>> pas jest kontynuowany za skrzyżowaniem).
> Nie wiem czy dałoby się to prawidłowo oznakować.
No jak to? Mamy takiego genialnego inżyniera ruchu przecież :)
>> No i dlaczego autobusy
>> prywatnych przewoźników nie korzystają z bus-pasów?
>
> Korzystają.
Nie wszyscy niestety. Częściej widzę "prywaciarza" na normalnym pasie
niż buspasie.
--
Grzegorz Jońca GG: 7366919 JID:g...@j...wp.pl
Green Trafic 140 dCi
Mazda 6 2.0 "parafinka" kombi
-
40. Data: 2012-05-18 10:45:23
Temat: Re: [CRP] Buspasy a równoprawne traktowanie obywateli
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "Tomasz Kaczanowski" <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl> napisał w
wiadomości grup dyskusyjnych:4fb5f89a$0$1231$6...@n...neostrada
.pl...
> W dniu 2012-05-18 09:01, Cavallino pisze:
>
>> Możesz obrażać się na fakty, ale ich w ten sposób nie zmienisz, ludzie
>> nie mając po co iść do centrum do niego nie pójdą, bo i po co?
>
> A czy napisałem, ze jest inaczej?
>
>> Po zakupy niby?
>> A potem mają zasuwać tramwajem z pełnymi siatami?
>
> no patrz - przed wieloma marketami tak jest - ba markety inwestują w
> darmobusy, oraz kombinują, aby w okolicy było jak najwięcej przystanków
> komunikacji publicznej. Jak myslisz czemu?
Żeby babcie polujące na promocje przyciągnąć.
Ale to jedynie sposób na zwiększenie ilości klientów, babcie sklepów nie
utrzymają.
>Ano temu, że jednak nie mogą zapewnić tylu miejsc parkingowych, aby tylko
>przyjeżdżający autami pozwolili funkcjonować marketom.
Parkingi przed marketami w Poznaniu (np. M1) są wykorzystane gdzieś w 20%.
>>> to może zlikwidować centrum i zrobić z niego jeden wielki przestronny
>>> parking?
>>
>> Wystarczy narobić deptaków zamiast dróg i zlikwiduje się samo.
>> Zamiast centrum miasta będzie jedna wielka puborzygalnia.
>
>
> Jak napisałem, centrum jest po prostu zaniedbane.
Siłą rzeczy, bo to błędne koło.
Nie można dojechać i zaparkować, bo nikt nie inwestuje, więc nikt nie chce
tu kupować, więc nikt nie inwestuje.
>Jak może się zmienić - zobacz np Manufaktura w Łodzi i Piotrkowska - czym
>się różnią?
Nie mam pojęcia.
W Łodzi poza przejazdami byłem ze 20 lat temu.
W Poznaniu dobrze funkcjonują tylko te centra handlowe, które mają parkingi.
Nawet w centrum (Stary Browar).
>Jedynie tym, że w manufakturze jest bezpieczniej i czyściej. Odległość od
>najbliższego parkingu do przeciętnego sklepu jest podobna, oba "obiekty" sa
>w centrum, a Piotrkowska umiera, bo jest brudno i niebezpiecznie.
Ale jeszcze niedawno nie było.
Po prostu deptaki się same nie utrzymają, a idąc na dno pociągają za sobą
resztę centrum które nie ma z czego żyć.
Piwo wypite w lokalach to za mało.
A jak ludzie nie dojadą, to kupować nie będą i już.
Niezależnie od tego czy to się zielonym podoba czy nie.