  • 91. Data: 2012-05-19 09:03:36
    Temat: Re: [CRP] Buspasy a równoprawne traktowanie obywateli
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    wiadomości grup dyskusyjnych:Pine.WNT.4.64.1205190109110.2860@quad..
    .

    > Dlatego, że droga zajmuje miejsce, po którym bez tej drogi
    > piesi by sobie dali rady

    Pewnie, zasuwaliby lasem.....

    > Zabierz drogę, kasujac zakaz łażenia po jezdni, to Ci się wyjasni
    > w czym problem

    W tym, że pieszy przez las i pole nie pójdzie, na drodze jest tylko i
    wyłącznie dlatego, że ktoś wybudował drogę dla samochodów.
    A przy okazji pieszy dostał łapówkę - chodnik obok niej.

  • 92. Data: 2012-05-19 09:32:39
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 19 May 2012, Cavallino wrote:

    > Nie był istotny - słowo klucz "do pracy".

    Nie ma znaczenia.
    Dojazd do pracy to *dla pracownika* taka sama "sprawa osobista"
    jak dojazd na wczasy.

    Nie ma przeszkód żeby zakład fundował, ale zgodnie z przepisami jest
    to po prostu częsc wynagrodzenia.
    Jeszcze dla porzadku - jesli zostanie prawidłowo opapierkowana (jako
    opodatkowane wynagrodzenie własnie), to oczywiscie wtedy zakład
    może wydatki na samochód zaliczyć w koszty, tak jak każdy inny
    składnik pensji (np. premię), w poprzednim poscie się nieco zapędziłem :)

    > Taka sama jazda służbowa jak każda inna,

    Dojazd do pracy, w mysl aktualnych (i obowiazujacych od dawna)
    przepisów to *nie jest* jazda służbowa, rozumiana jako cos
    co można wliczyć w koszty.
    Dojazd do miejsca wykonywania pracy w ramach wyjazdu służbowego
    poza stałe miejsce swiadczenia pracy ma odrębne regulacje,
    zreszta kilka lat temu było sporo dyskusji na ten temat,
    w zwiazku z wyrokiem który stwierdzał rzecz w oparciu
    o literę przepisu oczywista - pracownik kierowca nie
    jest "w delegacji", bo to własnie jego stałe miejsce swiadczenia
    pracy.

    Ad rem.
    Takie prawo (zaliczenia wydatków dojazdu do rozliczalnych
    kosztów uzyskania) przysługuje oczywiscie np. włascicielom
    DG (1-osobowej czy SC) tudzież zleceniobiorcom, z wyjatkiem
    wymienionych przypadków "pracowniczopodobnych".
    Wynika to z faktu, ze co do zasady przepisy przewiduja
    rozliczanie "opapierkowanych" kosztów w tych przypadkach.
    Pracownicy maja odrębne zasady dla kosztów (ryczałt) i takiego
    prawa nie przewidziano - sa wyjatki, ale wyłacznie dla zbiorkomu,
    literalnie wymienione.

    Uprzedzajac - ze względu na trudnosci dowodowe, takie wykorzystanie
    samochodu służbowego jest powszechnie nadużywane.
    Wiem.
    Ale z p. widzenia podatków niczym nie różni się od wykorzystywania
    tegoż pojazdu celem dowożenia np. własnych dzieci do szkoły lub
    całej rodziny na wakacje.

    > zwłaszcza jeśli się sensownie umowę skonstruuje.

    Sensownosc sprowadza się do pozwolenia na użytkowanie w celach
    osobistych, pracodawca może je oczywiscie ograniczyć "tylko do
    dojazdu do pracy" bo to jego samochód.
    z p. widzenia podatku nic to nie zmieni - formalnie podatek się
    należy i basta, jak kontrola dostanie do ręki niepodważalne
    dowody to przywali podatkiem z odsetkami i ew. mandatem dla
    osoby która wykazania podatku nie dopilnowała.
    Reklamacje składaj do Wysokiego Sejmu, nie do mnie :>

    pzdr, Gotfryd

  • 93. Data: 2012-05-19 09:38:17
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    > Pewnie, zasuwaliby lasem.....

    Oczywiscie.
    W wielu miejscach tak zasuwaja, nic trudnego :|

    > W tym, że pieszy przez las i pole nie pójdzie

    Jak nie ma drogi, to pójdzie.
    Może "przez pole" z tolerancja na to, że przy polach
    sa miedze i łażenie "przez pole" jest zabronione jako
    generowanie szkód majatkowych a zakaz wspierany widłami
    własciciela, ale po miedzach i innych "paskach polnych"
    jak najbardziej.
    Drogi zas ida po miedzach ;)
    Widać nie jezdzisz po polach i lasach, to nie widujesz
    wydeptanych scieżek.

    > A przy okazji pieszy dostał łapówkę - chodnik obok niej.

    Można tak to okreslic, w zamian utrudnienia w przechodzeniu ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 94. Data: 2012-05-19 10:16:18
    Od: Damian Skrycki <s...@g...pl>

    W dniu 2012-05-17 17:11, Czeslawek pisze:
> [...]
    > faworyzowana poprzez przyznanie im do dyspozycji wydzielonych pasów.
    >
    > Jak myślicie czy z podatku drogowego płaconego przez uprzywilejowanych
    > kierowców możnaby zgromadzić takie środki, któreby starczyły na
    > wybudowanie i eksploatację buspasów?
    >
    > Jak myślicie dlaczego uprzywilejowani kierowcy, z których część
    > nastawiona jest na zyski, są ważniejsi od innych kierowców?
    >
    > Czy ktoś z Was słyszał kiedyś o próbie zaskarżenia rozwiązania buspasów
    > do Rzecznika Praw Obywatelskich czy Trybunału Konstytucyjnego?
    >
    > Czy poparlibyście zaskarżenie rozwiązania buspasów??

    Ale na takiej samej zasadzie można wnosić o zlikwidowanie miejsc
    parkingowych w centrum, bo po co one kierowcą autobusów. Nie kierowcy
    tych pojazdów, a pasażerowie są faworyzowani. Kup sobie pojazd
    zarejestrowany na więcej niż 9 osób a będziesz też uprzywilejowany.
    Tylko gdzie go będziesz parkował.

    Jestem za tworzeniem nie tyle bus pasów co pasów 3+ pas dostępny dla
    wszystkich gdzie jest 3 lub więcej pasażerów .

  • 95. Data: 2012-05-19 11:48:52
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    wiadomości grup dyskusyjnych:Pine.WNT.4.64.1205190916130.2656@quad..
    .

> [...]
    >
    > Dojazd do pracy, w mysl aktualnych (i obowiazujacych od dawna)
    > przepisów to *nie jest* jazda służbowa, rozumiana jako cos

    Zależy od rodzaju roboty.
    Można sensownie wpisać jako miejsce pracy miejsce zamieszkania pracownika,
    względnie klientów.

    >bo to własnie jego stałe miejsce swiadczenia
    > pracy.

    Tyle że nie wszyscy pracują 8 h przy biurku.

    > Sensownosc sprowadza się do pozwolenia na użytkowanie w celach
    > osobistych,

    Nie o to chodziło, raczej o sensowne skonstruowanie umowy o pracę.
    Np. PH który na codzień jeździ po klientach, a nie siedzi przy biurku w
    zakładzie, spokojnie może traktować dojazd do siedziby firmy jako jeszcze
    jeden wyjazd służbowy.

  • 96. Data: 2012-05-19 11:50:54
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    wiadomości grup dyskusyjnych:Pine.WNT.4.64.1205190932510.2656@quad..
    .

    > Oczywiscie.
    > W wielu miejscach tak zasuwaja, nic trudnego :|

    > Jak nie ma drogi,

    Jak nie ma drogi to nie ma tematu.
    Ale jak drogę dla samochodów się wybuduje, to jednak się do niej przylepi,
    prawda?

    >to pójdzie.

    No to nie idzie, po co akurat lezie tam gdzie drogę wybudowano?

    > Widać nie jezdzisz po polach i lasach, to nie widujesz
    > wydeptanych scieżek.

    Widuję, również takie zarastające, gdy tylko wybuduje się obok drogę, z
    założenia dla samochodów.

    > Można tak to okreslic, w zamian utrudnienia w przechodzeniu ;)

    Powiedzmy że droga z chodnikiem to utrudnienie w przemieszczaniu wobec lasu
    czy pola....

  • 97. Data: 2012-05-19 16:21:52
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 19 May 2012, Cavallino wrote:

    > Można sensownie wpisać jako miejsce pracy miejsce zamieszkania pracownika,
    > względnie klientów.

    Tu by trzeba się zgodzić (biorac pod uwage sławne swojego czasu
    orzeczenia o tym, że kierowcom nie przysługuje delegacja, bo to
    ich miejsce pracy).
    Ale własnie "haczyki" jak wyżej wychodza i kłuja w innych
    miejscach.

    pzdr, Gotfryd

  • 98. Data: 2012-05-19 16:46:18
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Gotfryd,

    Saturday, May 19, 2012, 4:21:52 PM, you wrote:

> [...]
    > ich miejsce pracy).
    > Ale własnie "haczyki" jak wyżej wychodza i kłuja w innych

    Ja nie wiem, czy cos się zmieniło, ale kiedyś podawało się miejsce
    garażowania samochodu - adres pracownika. I z głowy.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 99. Data: 2012-05-19 16:48:39
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    wiadomości grup dyskusyjnych:Pine.WNT.4.64.1205191620090.3600@quad..
    .

    > Tu by trzeba się zgodzić (biorac pod uwage sławne swojego czasu
    > orzeczenia o tym, że kierowcom nie przysługuje delegacja, bo to
    > ich miejsce pracy).

    Oczywiście.

    > Ale własnie "haczyki" jak wyżej wychodza i kłuja w innych
    > miejscach.

    Są bezpieczniejsze (dla pracodawcy) niż wpisywanie adresu do umowy o pracę.
    Już widziałem ucieczki pracowników z cyrografem po zmianie siedziby firmy na
    inną dzielnicę tego samego miasta.

  • 100. Data: 2012-05-19 16:48:56
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    wiadomości grup dyskusyjnych:2168685656$2...@s...com.
    ..

    > Ja nie wiem, czy cos się zmieniło, ale kiedyś podawało się miejsce
    > garażowania samochodu - adres pracownika. I z głowy.

    Dokładnie o to mi chodziło.