  • Data: 2014-07-01 08:13:33
    Temat: Re: CO BEDZIE LEPSZE?
    Od: Chris <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2014-07-01 05:01, Pszemol pisze:
    > "Majka" <k...@g...com> wrote in message
    ps.com...

    > Jeśli tak pytasz to raczej nie brałbym się za to samemu...
    > Laptopa trzeba rozkręcić i dostać się do wiatraków/radiatorów.
    > Zwykły kurz wpychany jest w turbinkę, która zwykle zasysa
    > powietrze od dołu, przez większą kratkę i wydmuchuje przez
    > radiatorek podłużny z boku laptopa - nie wiem jak w dv6000.

    Albo z tyłu :) często samo oczyszczenie może doprowadzić do
    szybszego/bardzo szybkiego uszkodzenia wentylatorka bo pozbędziemy się
    brudu który wypełniał luzy i potem dostając większych wibracji szybciej
    pada. Przy tym wieku warto już pomyśleć nad nowym wiatrakiem albo całym
    układem chłodzenia.

    > Jak masz w domu jakieś zwierzaki/sierściuchy to tym bardziej
    > od tego bym zaczął - nowoczesne procesory mają w sobie
    > układy zabezpieczające przed samo-zniszczeniem od nadmiaru
    > ciepła: zwyczajnie spowalniają pracę jak wykryją wzrost
    > temperatury ponad próg ustawiony w fabryce. Niedostateczne
    > odprowadzanie ciepła (bo radiator zapchany kurzem/futrem
    > sierściucha) powoduje że cpu pracuje na pół gwizdka i laptop
    > jest wyraźnie powolny.

    Wystarczy monitować temperaturę programem speed fun:
    http://www.almico.com/speedfan.php

    > Ktoś mi powiedział że w serwisie w Krakowie biorą 80zł
    > za otwarcie laptopa, oczyszczenie radiatora CPU z kurzu
    > i założenie nowej pasty termoprzewodzącej pod radiatory.
    > Zapytaj w swoim mieście ile to u Ciebie kosztuje....
    >
    > A potem warto 6-letnią Vistę wyrzucić (robiąc wcześniej kopię
    > wszystkich obrazków, dokumentów itp) i zainstalować Win7
    > od nowa (nie robić upgrade na starym Windows!!!).

    Tylko to są koszta a tego postujący chce uniknąć. To już lepiej starą
    Vistę od nowa na dysku SSD na który pójdzie kasa z licencji W7.

    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl