    From: BartekK <s...@d...org>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: CO BEDZIE LEPSZE?
    Date: Mon, 30 Jun 2014 09:58:10 +0200

    W dniu 2014-06-30 08:48, Majka pisze:
    > Wymiana ewentualna dysku na SSD:
    > czy na podstawie danych komputera (HP Pavilion DV6000) może mi ktoś wskazać
    rubrykę/dział dysków SSD które będą pasowały do mojego laptopa? Jakie to załącze, czy
    interfejs, czy cokolwiek co jest ważne, żeby kupić odpowiedni dysk?
    Tam jest zwykły najzwyklejszy dysk 2.5" sata, praktycznie każdy ssd
    pasuje. Zostaje tylko ocenić wielkość (pojemność) tego ssd potrzebną po
    zajętości obecnego dysku, albo ocenić - co bez sensu się składuje na
    obecnym dysku (filmy, muzyka, nie-zgrane na kopie zapasowe jakieś
    zdjęcia i filmy z wakacji z 5 lat itd. Tego nie ma sensu trzymać na SSD,
    zgrać na zewnętrzny dysk, albo na płytki - swój "stary" dysk po
    zdemontowaniu z laptopa wrzucasz do jakieś obudowy 2.5" usb i masz
    dodatkowy dysk przenośny do trzymania takich śmieci, do których dostęp
    potrzebny rzadko, a prędkość dostępu nie jest newralgiczna...

    > I czy taki dysk wystarczy włożyć/wpiąć do laptopa i wszystko działa już (oczywiście
    reinstalacja systemu, to wiem, ale czy nie będzie taka wymiana skomplikowana
    bardziej)?
    https://www.youtube.com/watch?v=Jf7FRzscHhU
    Otwierasz, wyciągasz ramkę z dyskiem, odkręcasz stary dysk od ramki,
    przykręcasz nowy, wkładasz ramkę na swoje miejsce. Gotowe. No i
    reinstalacja systemu.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173