  • Data: 2010-03-28 14:42:03
    Temat: Re: CMSy - jak przechowywać treść?
    Od: Marek <m...@s...interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2010-03-27 18:24, Artur Muszyński pisze:

    > Premature optimization is the root of all evil. Na pewno to wiesz.

    Gdzieś powyżej napisałem, że cache'owanie stosuję na dużo wyższym
    poziomie niż baza danych. Dotyczy ono wstępnie przetworzonej treści, co
    do której mam pewność, że można ją cach'eować.

    > Te różnice wydajności nie powinny być kryterium projektowym.
    > Denormalizacja to raczej wyjątkowa sprawa.

    Niestety muszą być - na współdzielonych serwerach. Na indywidualnym
    serwerze można sobie pozwolić na więcej...

    > PostgreSQL chyba nie ma, a MySQL ma.
    > Keszowanie przetworzonych wyników jest OK, ale... tym bardziej po co
    > optymalizować zapytania? :-)

    Są różne moduły w CMS... W jednej z realizacji czasem zdarza się, że
    wykonuje się za jednym zamachem do 400 tys. zapytań. Ich optymalizacja
    spowodowała dwa rzędy wielkości różnicy w czasie wykonywania tej lawiny
    zapytań.

    > PS: Takty CPU liczyłem za czasów Z80, sądziłem, że to historia :-)

    Oj nie... To zakamuflowana praktyka współczesności :-) W regulaminach
    mniej profesjonalnych firm providerskich masz w regulaminach korzystania
    wzmiankę o tym, że konto WWW nie może zakłócać pracy innych kont bo
    będzie blokada. Co oznacza "zakłócać" to wie wyrocznia zwana
    właścicielem serwera. Dowiadujesz się pewnego dnia, że przeszkadzasz
    innym i nie dowiesz się nawet w jaki sposób i co poprawić.

    U bardziej profesjonalnych dostawców samodzielnie monitorujesz co i ile
    CPU pożera aby mieć możliwość przeprowadzenia optymalizacji kodu lub
    SQL. Opłaty są naliczane za transfer jak i za zużycie CPU oddzielnie.