  • 31. Data: 2012-04-30 16:57:28
    Temat: Re: CEMI
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > gdyby unia dopłacała (proporcjonalnie to wielkości sprzedaży) także
    > fabrykom półprzewodników to być może takie zakłady też by dobrze
    > prosperowały.

    Gdyby dzieki doplacaniu przez UE dzialala firma, to by automatycznie
    znaczylo, ze zle prosperuje. Gdyby prosperowala dobrze, to mialaby w
    dupie UE z jej dotacjami. To taka tylko uwaga co do logiki;-)

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 32. Data: 2012-04-30 17:22:52
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > Szkoda!! Naprawdę POTĘŻNY potencjał intelektualny, i co ważne ZESPÓŁ szlag
    > trafił..

    W 1974r to byli w miare na czasie. Przynajmniej jak porownuje katalogi
    CEMI i TI. Potem niestety zostali w tyle.
    Najbardziej sie dziwie, ze padlo dawno temu tyle firm produkujacych
    lampy elektronowe. Jasna sprawa, ze poza audio nikt tego nie stosuje,
    ale wlasnie w tej "niszy" mozna bylo cos zdzialac. Nikt juz pewnie nie
    ksztalci w dziedzinie budowy lamp, jak umra ostatni fachowcy, to bedzie
    po ptokach.
    Tonsil tez mial wszelkie szanse przetrwac. Z pewnoscia nie z taka
    produkcja jak 20 lat temu, ale maszyny, komora bezechowa, co sie z tym
    stalo?

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 33. Data: 2012-04-30 19:08:12
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Portal napisał:

    > A gdzie ja napisałem, że TYLKO zachód robi IP? Ja tylko napisałem że to
    > jeszcze się w tej części świata da opłacalnie robić. Produkcji już nie.

    Mam na ten temat troche inne zdanie. Da się. A właściwie dałoby się.
    Czytuję czasem co ludzie wypisują na forach czy pod blogami. Na przykłd
    to, że jak ktoś na prowincji robił przy produkcji za tysiąc pińcet,
    a potem wyjechał do miasta przekładać papiery przy biurku (też za tysiąc
    pińcet), to jest to awans cywilizacyjny, kapitał kulturowy, klasa średnia
    się buduje -- i takie tam ogólne portalenie jaki to wielki od tego mamy
    rozwój. W Azji, czy to będą Chiny, Japonia, czy Korea, a każdy z tych
    krajów jest inny, nikt takich głupot jak u nas (w Europie) nie wygaduje.
    Te wszystkie niedasie mają podłoże kulturowe, nie tylko ekonomiczne.
    A ta Nowa Kultura powstaje teraz na naszych oczach.

    --
    Jarek

  • 34. Data: 2012-04-30 19:09:52
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Pawel "O'Pajak" napisał:

    > Najbardziej sie dziwie, ze padlo dawno temu tyle firm produkujacych
    > lampy elektronowe. Jasna sprawa, ze poza audio nikt tego nie stosuje,
    > ale wlasnie w tej "niszy" mozna bylo cos zdzialac.

    I co byśmy zrobili z potencjałem największego na świecie producenta
    lamp elektronowych? Gdyby podaż wciąż była taka jak za Gierka, to by
    przemysł audiofilski (w formie jaką dzisiaj znamy) w ogóle nie powstał.

    > Nikt juz pewnie nie ksztalci w dziedzinie budowy lamp, jak umra ostatni
    > fachowcy, to bedzie po ptokach.

    Aż się boję spytać, co się z Janem Hennelem dzieje.

    Jarek

    PS
    Dlaczego z całego RWPG i Układu Warszawskiego akutat w Polsce tak długo
    produkowano i sprzedawano lampowe radia, to jest dla mnie całkiem jasne.

  • 35. Data: 2012-04-30 19:52:48
    Od: " nenik" <n...@g...pl>

    > Tonsil tez mial wszelkie szanse przetrwac. Z pewnoscia nie z taka
    > produkcja jak 20 lat temu, ale maszyny, komora bezechowa, co sie z tym
    > stalo?

    2-3 lata temu kupilem od nich kolumny więc produkowali, dalej bylo ze :)
    znalazl sie wlasciciel gruntu i mieli znow upasc, teraz to chyba jest
    niemiecki wlasciciel.

  • 36. Data: 2012-04-30 20:18:35
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik RoMan Mandziejewicz napisał:
    > Niby tak. Ale przez ostatnich parę lat spożytkowałem parę setek BCW72R
    > produkcji CEMI z 1983 roku. Ani jednej wadliwej sztuki...

    No cóż, ja miałem zupełnie inne doświadczenia z tranzystorami BF457 w
    pakietach centrali E-10A. Wymieniałem tysiące sztuk tego szmelcu. Nie
    trzymały nominalnego wzmocnienia, czy raczej nie miały go od samego
    początku. Nawet zamawialiśmy u nich selekcjonowane ale i tego nie
    potrafili zrobić. Gdy CEMI padło, to pojawiły się w sklepach tranzystory
    z logo o wyglądzie litery beta. Podobno rumuńskie i te miały o wiele
    lepsze wzmocnienie, choć wymagały selekcjonowania wartości wzmocnienia,
    bo rozrzut był spory. Za to poczułem sie jak w raju, gdy w końcu
    zaczęliśmy otrzymywać tranzystory Philips "made in Hong Kong". Cała
    szyna miała katalogowe wzmocnienie z minimalnym rozrzutem. Po prostu
    brałem je po kolei, montowałem i wszystko działało jak należy. Podobnie
    było z innymi półprzewodnikami, choć nie akurat pod względem
    wzmocnienia. Po prostu parametry zupełnie dowolne. Podobnie było w
    telewizorach. Ja za CEMI nie płaczę.
    Maciek

  • 37. Data: 2012-04-30 22:12:53
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>

    On 30/04/2012 11:45, J.F. wrote:

    > Nie calkiem wiadomo czy te elwowskie by w dzisiejszych czasach wytrzymaly -
    > raczej nie testowano ich w przetwornicach na 100kHz.

    Wytrzymalyby! Wystarczajaco duzo ich uzylem. Pracowaly albo na 20kHz
    albo na 60kHz bez objawow wysychania. Jak Elwa sie zamknela (chyba Coca
    Cole zaczeli tam rozlewac), to znalezienie zamiennika w rozsadnej cenie
    to bylo zadanie na caly etat na rok czasu ;-(

    > Nie wiadomo czy bylby na nie zbyt ... ale moze warto pomyslec o otwarciu
    > produkcji ? Coraz wiecej mamy sprzetu z przetwornicami, gdzie 2 lata moga
    > nie byc akceptowalne.

    Z kupieniem nie ma problemu - tylko zrobic to w rozsadnej cenie moze byc
    trudno.

    --
    Jerry1111

  • 38. Data: 2012-04-30 22:25:01
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>

    On 30/04/2012 13:55, Portal wrote:

    > Mogę odbić piłeczkę i powiedzieć, że widzę u Ciebie pesymizm, że w
    > obecnej sytuacji gospodarczej, oświatowej itp. nie da się na dłuższą
    > metę nic opłacalnego w tym miejscu świata robić, podczas gdy póki co np.
    > największym producentem własności intelektualnej w dziedzinie
    > elektroniki cyfrowej jest właśnie europejska firma czyli ARM.

    Inne podejscie do zarabiania kasy. Zreszta z kraju, gdzie jest ARM znam
    dwie firmy ktore zamykaja linie w Chinach (pewnie po prostu sprzedadza
    to komus innemu) i organizuja cala produkcje w UK. Tylko ze ta produkcja
    bedzie prawie 'bezludna'. Jesli ktos widzial hale SMD w Chinach i w EU
    to bedzie wiedzial o czym mowa - w Chinach jest 10x wiecej ludzi na m^2
    hali niz gdzie indziej na swiecie.

    Produkcja zorganizowana z glowa, np: duzy dystrybutor elektroniki ma
    magazyn w sasiednim budynku i zamowienie przejezdza wozkiem golfowym bez
    kierowcy do miejsca gdzie sie laduje magazynki do P&P. W 24h pozniej
    wyrob jest przetestowany i zapakowany. Rezultat? Firma nie wyklada NIC
    pieniedzy na trzymanie stocku. Biuro konstrukcyjne? Jak w piatek po
    poludniu wyslesz maila na produkcje pietro nizej z gerberami i BOMem, to
    w poniedzialek zmontowany prototyp czeka na biurku (jesli zrobione z
    czesci uzywanych na miejscu).

    Wiec da sie produkowac (i zarobic) w kraju gdzie robocizna jest jedna z
    drozszych na swiecie. Trzeba to tylko zrobic z glowa.

    --
    Jerry1111

  • 39. Data: 2012-04-30 23:11:08
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 30 Apr 2012 21:12:53 +0100, Jerry1111 napisał(a):

    > Wytrzymalyby! Wystarczajaco duzo ich uzylem. Pracowaly albo na 20kHz
    > albo na 60kHz bez objawow wysychania.

    > Z kupieniem nie ma problemu - tylko zrobic to w rozsadnej cenie moze byc
    > trudno.

    A jaka to jest rozsadna cena ? Ile zl/$/funtow moga kosztowac kondensatory
    do spawarki, komputera czy ulicznej lampy LED ?

    J.

  • 40. Data: 2012-04-30 23:20:27
    Od: "kogutek" <s...@g...pl>

    Mario <m...@...pl> napisał(a):

    > Mamy wszyscy zakładać firmy prawnicze, zajmujące się patentowaniem
    > kliknięcia myszką albo kształtu obudowy i rozmieszczenia przycisków :)

    Jak wszyscy na takiej działalności zarobią to tak.