  • 1. Data: 2023-08-29 09:59:34
    Temat: CD40106 i esp32
    Od: "Mchal M. Lechanski" <m...@d...eu>

    Dzień dobry,

    Muszę połączyć wyjście cd40106 z esp32.
    O ile dobrze rozumiem dane katalogowe to CD40106 może być zasilane
    naięciem od 3 do 18V - czy to prawda? Jeśli tak to czy jeśli zasilę
    przerzutnik tym samym napięciem co esp32 (3.3V) to mogę bezpośrednio
    podłączyć wyjście przerzutnika do wejścia esp32? Czy będą zgodne poziomy
    logiczne?

    Jeśli nie, to czy jeśli CD40106 zasilę 5V to na wyjściu wystarczy zwykły
    rezystorowy dzielnik napięcia czy muszę stosować jakieś dodatkowe układy
    dopasowujące poziomy logiczne?

    Dziękuję z góry.

    --
    Michał

  • 2. Data: 2023-08-29 10:22:14
    Temat: Re: CD40106 i esp32
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@g...net>

    Mchal M. Lechanski <m...@d...eu> napisał(a):
    > Dzień dobry,
    > Muszę połączyć wyjście cd40106 z esp32.
    > O ile dobrze rozumiem dane katalogowe to CD40106 może być zasilane
    > naięciem od 3 do 18V - czy to prawda?

    Dlaczego dokumentacja miałaby kłamać? Układy CMOS mają właśnie taki zakres
    napięć zasilania.

    > Jeśli tak to czy jeśli zasilę przerzutnik tym samym napięciem co esp32
    > (3.3V) to mogę bezpośrednio podłączyć wyjście przerzutnika do wejścia
    > esp32? Czy będą zgodne poziomy logiczne?

    Jak najbardziej.

    > Jeśli nie, to czy jeśli CD40106 zasilę 5V to na wyjściu wystarczy zwykły
    > rezystorowy dzielnik napięcia czy muszę stosować jakieś dodatkowe układy
    > dopasowujące poziomy logiczne?
    > Dziękuję z góry.

    Wystarczy dzielnik.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    https://www.grzegorz.net/

  • 3. Data: 2023-08-29 10:57:20
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 29 Aug 2023 08:59:34 +0100, Mchal M. Lechanski wrote:
    > Muszę połączyć wyjście cd40106 z esp32.
    > O ile dobrze rozumiem dane katalogowe to CD40106 może być zasilane
    > naięciem od 3 do 18V - czy to prawda?

    Jesli to dokladnie ta rodzina, to tak. Bo są i odmiany,
    nie wiem czy ktos robi np 74HC40106. Ten akurat niby od 2V powinien
    działac, ale HCT od 4.5

    Tylko uwaga - na 3V to seria CD jest powolna.

    Powinno sie udac.

    Ale masz jeszcze podobne 74LVC14

    J.

  • 4. Data: 2023-08-29 11:04:51
    Od: "Mchal M. Lechanski" <m...@d...eu>

    On 29/08/2023 09:22, Grzegorz Niemirowski wrote:

    > Dlaczego dokumentacja miałaby kłamać? Układy CMOS mają właśnie taki
    > zakres napięć zasilania.
    Wątpliwość raczej dotyczyła czy ja tę dokumentację dobrze rozumiem...

    > Jak najbardziej.
    > Wystarczy dzielnik.

    Dziękuję!

    --
    Michał

  • 5. Data: 2023-08-29 11:08:06
    Od: "Mchal M. Lechanski" <m...@d...eu>

    On 29/08/2023 09:57, J.F wrote:

    > Tylko uwaga - na 3V to seria CD jest powolna.

    Szybkość działania tu nie ma większego znaczenia - to fragment układu do
    obsługi mechanicznego włącznika.

    --
    Michał