  • 11. Data: 2009-08-21 20:00:35
    Temat: Re: CB 500 - zmiana oleju
    Od: "wererider" <w...@g...com>

    > Czy ty kiedyś kupowałeś coś używanego? ;)
    > Bo jeżeli tak to powinieneś wiedzieć że to co mówi sprzedawca można z
    > powodzeniem traktować jako bajki i fantazje. Z powodzeniem ten motocykl
    > może mieć zamiast 34kkm np 90kkm. Moim zdaniem tylko względnie nowe 2-3
    > lata maszyny można mniej więcej ocenić czy ich przebieg jest mniej więcej
    > zgodny z opisem. Później to już ruletka.

    No niby tak - motor co prawda był kupowany u Niemców (tak, tak, niemiec nim
    jeździł tylko do kościoła i to po autostradzie :-)), Ale dali mi gratis
    motula na dolewki, jakby co. Zresztą był wyrejestrowany w 2003, więc może i
    naprawdę nma te 34 kkm.

    > Wymień olej ( np motul 10W40 to tylko 100zł), sprawdź filtry, sprawdź luzy
    > zaworowe które powinny być sprawdzone po 24 tys km. Słowem nie wierz w to
    > co mówią sprzedawcy i sam dokonaj koniecznych przeglądów.
    > Ten motocykl jest tak prosty,że każdy kto ma dwie sprawne ręce wszystkie
    > eksploatacyjne wymiany wykona sam, a dostęp do wszystkiego jest bardzo
    > prosty.

    Ale chyba faktycznie zmienię - olej wiem, ale luzy to chyba w warsztacie? No
    i jak sprawdzić stan filtra?

    > Jak będziesz potrzebował informacji co i kiedy należy zrobić mogę
    > zeskanować ci parę stron instrukcji do CBF500 to motocykl inny ale silnik
    > ten sam.

    Dzięki, jak się w końcu zabiorę to będę się upraszał :-)

    > Pozdrawiam
    > Rafał
    > CBF500

    Ja również
    Were
    CB500

  • 12. Data: 2009-08-21 21:23:49
    Od: "Marcin" <a...@i...pl>

    > olej zmienia sie ... _po zakupie_ .

    Dokładnie tak. Podstawowa zasada. Kupujesz "od ludzi" wymieniasz płyny. I
    starszy rocznik tym więcj wymieniasz - znaczy nie tylko olej. Bo jaka masz
    pewnosc, że przed sprzedażą cokolwiek z pojazdem zrobiono?

  • 13. Data: 2009-08-21 23:34:22
    Od: marider <marider@CUT_go2.pl>

    Marcin pisze:
> [...]

    Czesto tez lancuch, zebatki, opony, klocki, plyn hamulcowy i chlodniczy,
    reguluje sie gazniki, zawory itp itd. I szlag trafia kolejne 2-3 tysiace
    bo zazwyczaj szkoda $ i kupuje sie "tania okazje" do ktorej sie pozniej
    doplaca hehehe...

    > Dokładnie tak. Podstawowa zasada. Kupujesz "od ludzi" wymieniasz płyny. I
    > starszy rocznik tym więcj wymieniasz - znaczy nie tylko olej. Bo jaka masz
    > pewnosc, że przed sprzedażą cokolwiek z pojazdem zrobiono?

    Mozna poprosic o rachunek lub fakture z serwisu gdzie jest wbita data,
    pieczatka, podpis i co dokladnie zrobiono.. Ja takie rzeczy zbieram a i
    serwis ma te dane u siebie i sprawdzic mozna, telefonicznie badz
    osobiscie :) Ale sa ludzie ktorzy dbaja o takie rzeczy i sa tacy ktorzy
    tylko rzezbia w gownie po taniosci i katuja sprzety.

    Pzdr
    --
    marider
    Wsciekla R1 + dodatki

  • 14. Data: 2009-08-22 09:07:51
    Od: wererider <w...@g...com>

    On 22 Sie, 01:34, marider <marider@CUT_go2.pl> wrote:

> [...]
    > reguluje sie gazniki, zawory itp itd. I szlag trafia kolejne 2-3 tysiace
    > bo zazwyczaj szkoda $ i kupuje sie "tania okazje" do ktorej sie pozniej

    Łańcuch, zębatki, opony, klocki i uszczelki w przednich lagach już
    wymieniłem :-)

> [...]
    > osobiscie :) Ale sa ludzie ktorzy dbaja o takie rzeczy i sa tacy ktorzy
    > tylko rzezbia w gownie po taniosci i katuja sprzety.

    No ja mam książkę serwisową i trochę tam rzeczy wbite jest - ale cała
    historia się kończy w 2003, kiedy motor był wyrejestrowan - a stan
    opon, łańcucha i zębatek wskazuje, że ktoś na tym się w palenie gumy
    bawił, do czego rejestracja już pewnie konieczna nie jest.

    Pozdrawiam
    Were
    CB500

  • 15. Data: 2009-08-22 09:31:52
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    wererider wydusił z siebie te słowy:
    > a stan
    > opon, łańcucha i zębatek wskazuje, że ktoś na tym się w palenie gumy
    > bawił, do czego rejestracja już pewnie konieczna nie jest.

    i choćby po tym fakcie nie kusiło Cie, zeby jako pierwszą rzecz po nabyciu
    wymienić olej i sprawdzić kilka podstawowych rzeczy?

    Kuba (aka cita) gg:1461968 www.cita.pl
    Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r)
    HONDA VTX 1800S | Omega A R6 3,0 24V | i zwykle jakies TDI

  • 16. Data: 2009-08-23 07:23:06
    Od: "wererider" <w...@g...com>

    Użytkownik "Kuba (aka cita)" <y...@w...pl> napisał w wiadomości
    > i choćby po tym fakcie nie kusiło Cie, zeby jako pierwszą rzecz po nabyciu
    > wymienić olej i sprawdzić kilka podstawowych rzeczy?

    No niby byłem w warsztacie i nie zgłaszali żadnych rzeczy po jeździe
    próbnej, ale olej mi jakoś do głowy nie przyszedł - jakby zaczął znikać to
    bym się martwić zaczął, a tak stwierdziłem, że po 10k zmienię...

    Pozdrawiam
    were

  • 17. Data: 2009-08-23 10:18:49
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    wererider wydusił z siebie te słowy:

    (...)

    ja tylko mówie, ze olej wymienia sie po zakupie bez myslenia i zastanawiania
    sie.
    Jest to na tyle tania operacja, ze ... po prostu sie robi i tyle.

    ps. pomysl - po co ktoś mialby wymienic olej przed samą sprzedaża, a skoro
    chcialeś go wymienić dopiero po 10 tys km - to musialeś założyć, ze wlasnie
    został nalany świeży