  • 11. Data: 2009-03-02 22:53:09
    Temat: Re: CB 500 "czy pójdzie na kolo" ?
    Od: "R2" <k...@g...pl>

    "J.S" <r...@g...pl> wrote
    > Tak zrobię, nie mogę się doczekać wiosny i pierwszej jazdy..... ale na
    > dwóch kołach i bez cienkiego szpanowania... może dlatego że mieszkam w
    > mieście?

    ha , ale teraz dojebałeś .... miastowy ludziku...
    też nie mieszkam na wsi, swoja drogą jestem ciekaw z jakiego miasta jesteś
    mieszczaninie...

  • 12. Data: 2009-03-02 23:09:00
    Od: "TasmaN" <i...@w...pl>

    Użytkownik "J.S" <r...@g...pl> napisał w wiadomości

    > A motocykl przypadkiem nie posiada dwóch kól i nie powinien na nich sie
    > opierać? Rozumiem że laski w twojej wiosce wilgotnieją na widok takich
    > burackich pokazów?

    Wez ty czlowieku tnij cytaty i nie pierdol od rzeczy jak ktos o cos
    konkrentego pyta... :(((

    ---
    TasmaN
    Suzi GSXF750 + ryczacy IXIL :)

    /Forum GSXF: www.gsxf.pl/

  • 13. Data: 2009-03-03 08:26:35
    Od: "Budyń" <b...@r...wywalto.pl>

> [...]
    > A motocykl przypadkiem nie posiada dwóch kól i nie powinien na nich sie
    > opierać? Rozumiem że laski w twojej wiosce wilgotnieją na widok takich

    Co za koleś, buahahaha. Na podwójnej ciągłej też nie wyprzedzasz? I nie
    przekraczasz ustawowych prędkości?

    Rower kup, ty motocyklisto ty :-)

    b.

  • 14. Data: 2009-03-03 08:31:44
    Od: "Watson" <p...@g...com>

    J.S wrote:
    > Tak zrobię, nie mogę się doczekać wiosny i pierwszej jazdy..... ale
    > na dwóch kołach i bez cienkiego szpanowania... może dlatego że
    > mieszkam w mieście? A może jestem już za "duży"? Śpij dobrze...i obyś
    > nie spotkał kogoś w puszcze kto ćwiczy właśnie jazdę na dwóch kołach
    > obok Ciebie... :) :)

    Kolego J.S. to nie bylo zbyt miłe.

    Jazda na gumie jest czescią techniki do opanowania.
    Tak, nie jest to zbyt bezpieczne, ale daje mase funu.

    R2, proponuje pocwiczyc na enduro.
    Jezeli nie masz takiej mozliwosci, to pozostaje na CB.

    W tym przypadku kup zestaw zebatek, przód -1 tył +(2-3)
    Spokojnie wejda na łańcuch ktory masz założony

    W takiej konfiguracji CB stanie się zwawsza :)

    --
    FJR 1300
    Wyscigowa licencja A

  • 15. Data: 2009-03-03 08:35:58
    Temat: [OT]Re: CB 500 "czy pójdzie na kolo" ?
    Od: "Baczek" <m...@p...onet.pl>

    Kiedys postawilem WSK 125 na kolo.
    Niestety jak stawala na dwoch kolach (dosyc twardo) to wyskoczyla jedna
    sprezyna z przedniego zawieszenia. Na tym zakonczylem wszelkie proby
    stawania na kole.

    PS Czy fazera 600 "łatwo" postawic na kole, czy raczej szkoda sprzeta i
    zdrowia?

  • 16. Data: 2009-03-03 09:02:03
    Od: "Ireneusz Dyła" <i...@o...gddkia.gov.pl>

    Użytkownik "R2" napisał w wiadomości
    > ... Tez tak bym chcial sie nauczyc :) dlatego prosze o jakies rady tylko
    > nie typu, kup se R1 czy cos w tym stylu , ja naprawde chce sie tego
    > nauczyc wiec nie wyzywajcie mnie odrazu od dresów co chca na gumie tylko
    > jezdzic, bo zapewniam , ze do dresa mi daleko.
    > So please help.

    Jeżeli juz jestes gotów to najlepiej żeby ktoś Ci to pokazał na Twoim
    motocyklu. Wtedy uwierzysz, a jak uwierzysz to będzie znacznie łatwiej.
    Jeżeli nie masz nikogo pod reką to musisz sobie radzić sam i wtedy:
    zaczynasz od męczenia sprzęta z gazu na jedynce. Siadasz swobodnie
    raczej bliżej końca kanapy, plecy proste, kierownice trzymamy pewnie
    na ugiętych łokciach , ale nie kurczowo bo ona będzie się przemieszczać
    pionowo i musi mieć ten stopień swobody zapewniony.
    Jedynka. Spokojnie dokręcamy sie w okolice 3-4 tys. obrotów i jedziemy
    nie przyspieszając już dalej. Teraz szybko zamykamy gaz (zawieszenie siada)
    i jeszcze szybciej otwieramy na ful (w momencie kiedy moto wstaje na
    zawiasach - to daje dodatkowy podrzut). Nic się nie stało? To jeszcze raz i
    jeszcze raz. Widać za wolno odkręcasz manetkę. Możesz nie podnieść koła
    z gazu i na CB 500 raczej będzie to bardzo prawdopodobne, ale MUSISZ
    poczuć lekki przód bo to oznacza, że moto ma jednak ochotę wstać.
    Jeżeli nie udało się podnieść koła z gazu po kilku dniach prób to znaczy, że
    łatwo sie tego zrobić nie da i należy albo przesunąć się całkiem do tyłu na
    kanapie,
    albo w momencie odkręcania gazu na full siedząc prosto, pociągnąć na siebie
    kierownicę. To juz powinno podnieść koło na niebagatelną wysokość 10 cm ;-)
    Jest sukces. Można dalej poćwiczyć ten sposób przez kolejny tydzień, ale to
    nie
    ma przyszłości ponieważ wykorzystałeś w tym momencie cały zapas mocy, a ona
    dopiero będzie Ci potrzebna do jazdy na kole.
    Co więc robimy?
    Próbujemy podnieść motocykl z tzw klamki czyli lekko muskając sprzęgło
    w trakcie odkręcania gazu. Trzeba to zrobić w takiej koordynacji, żeby nie
    zwiększając prędkości podnieść obroty w okolice max. momentu bo to on
    (ten moment) podnosi koło do góry. Dlatego mówimy o wśliznięciu sprzegła
    na bardzo krótki czas co pozwala na gwałtowne podniesienie obrotów, czego
    w normalny sposób nie mógłbys wykonać samą manetką. Staraj się wykonać
    ten manewr na 2 biegu bo jest dłuższy i mniej gwałtowny od 1. Może się
    jednak
    okazać, że nie ma tam wystarczającego momentu żeby podnieść koło
    odpowiednio
    wysoko. Wtedy trudno: albo męcz sprzęta dalej na 1, albo zmień przełożenia,
    albo cały sprzet.
    Tyle teorii, teraz idziemy ćwiczyć i nie martwimy się, że nic nie wychodzi.
    Szukamy
    cały czas tego momentu (kombinacji sprzęgło/gaz) który poderwie koło. Jak to
    już się
    stanie to czeka Cię najnudniejszy okres cwiczeń polegajacy na coraz dłuższym
    i coraz wyższym podnoszeniu koła. Na początku będziesz jechał 5m na jednym,
    później coraz dalej, aż dojdziesz do 15m i koniec ;-)
    Skończyły się obroty? No jasne, przecież nic nie trwa wiecznie, a jeszcze na
    dodatek obchodziłeś się z nimi tak mało oszczędnie. Jeżeli już to zrozumiesz
    przechodzisz na następny poziom z pytaniem co mam zrobić? Po pierwsze
    oszczędzać obroty 1 biegu bo jest krótki, a na 2 nie będziesz jeszcze długo
    umiał przebić jadąc na jednym kole.
    Jazda na jednym kole charakteryzuje się nieustanną kontrolą gazu z korektą
    w minimalnym zakresie (góra/dół), jednak cały czas musisz dostarczać coraz
    więcej mocy na koło bo inaczej spadniesz na dwa.
    Żeby móc oszczedzać obroty trzeba pogłębić pion. Żeby pogłębic pion trzeba
    wiedzieć, że punktem krytycznym jest punkt równowagi polegający mniej więcej
    na figurze, w której Ty i motocykl tworzycie literkę V. W zależności od
    sprzętu
    i predkości literka ta jest bardziej lub mniej rozwarta. Mając motocykl w
    punkcie
    równowagi wystarczy minimalna moc żeby go tam utrzymywać. Łatwo to wygląda
    w opisie ale jest trudne do wykonania. Tym trudniejsze im później zaczynasz
    sie tego
    uczyć. Na początku szukania punktu równowagi ciągle wydaje się, że lecisz na
    plecy.
    Jeżeli nie opanujesz tego strachu nie nauczysz się jeździć na kole bo od
    tego momentu
    do punktu równowagi jest jeszcze ogromny zapas na wychylenie.
    Ćwicząc stopniowo i bez napinania się w końcu to zrobisz. Skąd będziesz
    wiedział?
    Ano poczujesz, że nie jedziesz w zwykły, ciężki i ordynarny sposób, a jesteś
    w punkcie,
    w których następuje NIESIENIE motocykla, tzn. brak poczucia masy.
    Jest tylko sam RUCH....
    I wtedy stwierdzasz, ze inaczej to nie chcesz jezdzic z czego juz wynikaja
    tylko same klopoty ;-)
    Jesteśmy w domu. Teraz wyjmujesz pampersa, którego masz założyłeś w zeszłym
    roku (od początku nauki) i lecisz pochwalić się kolegom ;-)
    Porady praktyczne:
    - Nauka I etapu powinna Ci zajac jakieś 2 miesiace, dzien w dzien po 2
    godz.
    Bedziesz jechal coraz dalej i dalej, az się w końcu wypierdolisz ;-)
    No bo to raczej nieuniknione.
    - Gaz, najważniejszy jest gaz. To nim korygujesz wszystkie parametry lotu.
    Minimalne ruchy góra dół pozwalają przez dłuższy czas utrzymywac motocykl w
    pionie.
    - Jeżeli nic nie wychodzi to też nie masz sie czym przejmować. Jedne sprzęty
    się
    do tego nadają bardziej inne mniej. Niuansów jest dużo np. geometria,
    przełożenia,
    charkterystyka silnika, masa. CB 500 IMO nie bardzo się nadaje do gumowania,
    ale spróbować możesz. Przynajmniej sam stwierdzisz czy Ci to pasuje
    czy nie... i wtedy dopiero kupisz sobie R1 ;-)

    No to pojechałem ;-)

    Pozdrawiam
    Irek i ktm-y

  • 17. Data: 2009-03-03 10:37:23
    Od: t...@g...com

    On 3 Mar, 10:02, "Ireneusz Dyła" <i...@o...gddkia.gov.pl> wrote:

    no to pojechal
    ..a chcialem cos w skrocie napisac bo mam CB i postawialem ja pare
    razy na kolo
    Robilem to bez godzin treningu i calej teorii, z efektem jako takim
    tzn bez jazdy "w punkcie rownowagi"
    Oczywiscie siedzac w siodle i na oryginalnym przelozeniu mozna to w cb
    osiagnac tylko ze sprzegla i zabawa sie konczy
    wraz z koncem 1-go (krotkiego) biegu - przynajmniej do czasu kiedy nie
    zacznie sie tego cwiczyc na powaznie wg wskazowek j.w.

    mazdah wrote:
    >To jest bryka do spokojnej jazdy i naprawdę śmiesznie wygląda jak ktoś
    >próbuje z takiego sprzęta zrobić demona prędkości.
    >Od razu na myśl przychodzą mi ospojlerowane Kadetty 1.2

    nie moge tego przemilczec - sorry
    Nie jest to super szybki i mocny motocykl sportowy
    ale nadaje sie do jazdy nie tylko spokojnej ale i sportowej
    Poszukaj sobie w necie CB500 CUP

  • 18. Data: 2009-03-03 12:18:43
    Od: "mazdah" <g...@o...pl>

    Użytkownik <t...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...

    >nie moge tego przemilczec - sorry
    >Nie jest to super szybki i mocny motocykl sportowy

    Nie jest.

    >ale nadaje sie do jazdy nie tylko spokojnej ale i >sportowej

    Ja bym raczej powiedział, że nadaje się nie tylko do spokojnej, ale i trochę
    żywszej jazdy.

    >Poszukaj sobie w necie CB500 CUP

    Poszukaj sobie CBR 125 Cup. Też nadaje się do jazdy sportowej pomimo
    prędkości maksymalnej oscylującej w okolicach mojej przelotowej na
    kobylastej NTV ;)
    Skutery też się scigają.

  • 19. Data: 2009-03-03 14:36:17
    Od: t...@g...com

    On 3 Mar, 13:18, "mazdah" <g...@o...pl> wrote:
    > Ja bym raczej powiedział, że nadaje się nie tylko do spokojnej, ale i trochę
    > żywszej jazdy.

    No to miło mi, że się trochę poprawiłeś :) ale to za mało
    Odszczekaj jeszcze tą "spokojna i delikatna maszynka"

    > Poszukaj sobie CBR 125 Cup. Też nadaje się do jazdy sportowej pomimo
    > prędkości maksymalnej oscylującej w okolicach mojej przelotowej na
    > kobylastej NTV ;)

    No właśnie widocznie "też" się nadają, w końcu to motocykl sportowy
    (dla początkujących).

    Odczucia każdy może mieć inne ale jeżdżę od kilku lat cb500 i wiem że
    ten motocykl sporo potrafi.
    Ma żwawy silniczek i sportowe ujeżdżanie daje dużo frajdy. Za pewne
    NTV Ci tego nie daje i dlatego tak smucisz :))
    A co do "gumowania" (def.) to jasne, że się nie nadaje a z
    postawieniem na koło nie powinno być problemu.
    http://z3.invisionfree.com/cb500_racing/index.php?sh
    owtopic=150
    http://z3.invisionfree.com/cb500_racing/index.php?sh
    owtopic=56

    no hard feelings ;) ale twoja charakterystyka cb500 jest
    niedopuszczalna

    Załączam jeszcze kartę specyfikacyjną CB500 cup (sorry że po
    angielsku):
    http://www.google.pl/url?sa=t&source=web&ct=res&cd=1
    1&url=http%3A%2F%2Fwww.hoc.org.uk%2Fgallery%2Fpress%
    2F1999%2F1999_CB500_Cup.PDF&ei=nTKtSZjbD5vA0AXyzYTLB
    Q&usg=AFQjCNF3XR7Qo4q27IFAT-xcmXskWxVqQQ&sig2=CqwsNe
    9jd50esk9GHn3EKw

    >Skutery też się scigają.
    Motocykle też (niektóre)

  • 20. Data: 2009-03-03 14:47:35
    Temat: Re: CB 500 "czy pójdzie na kolo" ? [OT]
    Od: "Kefir" <k...@r...pl>

    Elou!
    <t...@g...com> wrote in message
    m.googlegroups.com...
> [...]

    ten motocykl sporo potrafi.
    Ma żwawy silniczek i sportowe ujeżdżanie daje dużo frajdy.

    ******

    Sportowy jak na rowery chyba. Pojezdzij na kilku innych motorach, moze
    wtedy przestaniesz piac zachwyty i zrobisz sie, choc ciutke, bardziej
    obiektywny.
    Ilosc fetyszystow wyspiewujacych peany i wciskajacych kazdemu kto szuka
    czegos dla siebie to co akurat maja okazje ujezdzac, nadal mnie zdumiewa.
    Tym bardziej ze czesto jest to ich pierwsze "prawdziwe" moto. I tak od razu
    najlepszecotylkomoznamiec.

    PS BTW, do pytajacych "co nastepne": patrzcie na stopki doradcow. Latwiej
    odroznicie "doratcuf".

    --
    Pozdrawiam, Artu / Kef
    STare dobre gacie 955 & Fun Factory XT660X