  • 1. Data: 2016-11-16 17:02:16
    Temat: C64 - brak dźwięku
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    Podłączyłem stare Commodore C64 do telewizora i spróbowałem wczytać
    kilka gier. Sprzęt działa, ale w każdej z gier panuje całkowita cisza.
    Nie ma znaczenia czy korzystam z modulatora i kabla antenowego, czy
    kabla AV.

    Była jakaś częsta awaria, objawiająca się brakiem audio? Od czego
    powinienem rozpocząć diagnozowanie tego leciwego sprzętu?

  • 2. Data: 2016-11-16 17:06:16
    Temat: Re: C64 - brak dźwięku
    Od: Cezar <c...@B...pl.invalid>

    On 16/11/2016 16:02, Atlantis wrote:
> [...]
    >
    > Była jakaś częsta awaria, objawiająca się brakiem audio? Od czego
    > powinienem rozpocząć diagnozowanie tego leciwego sprzętu?

    uwalony SID

  • 3. Data: 2016-11-16 17:08:14
    Od: Cezar <c...@B...pl.invalid>

    On 16/11/2016 16:06, Cezar wrote:

    > uwalony SID

    ewentualnie brak 9V AC zasilacza

    c.

  • 4. Data: 2016-11-16 17:24:33
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Atlantis" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
> [...]
    >Była jakaś częsta awaria, objawiająca się brakiem audio? Od czego
    >powinienem rozpocząć diagnozowanie tego leciwego sprzętu?

    A podlaczyc sie oscyloskopem pod wyjscie audio ... na modulatorze to
    chyba moglo zaszkodzic mnogosc standardow czestotliwosci podnosnej
    dzwieku FM (5.5MHz, 6.5MHz), ale telewizory od dawna wielosystemowe
    ... i raczej bylby glosny szum a nie cisza ...

    J.

  • 5. Data: 2016-11-16 22:30:38
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2016-11-16 o 17:08, Cezar pisze:

    > ewentualnie brak 9V AC zasilacza

    I chyba właśnie o to chodzi. Bo teraz widzę, że magnetofon też nie
    działa. Na tej linii 9V jest jakiś bezpiecznik, od którego wymiany
    mógłbym zacząć? Jeśli tak, to mam szukać go w zasilaczu czy w komputerze?

  • 6. Data: 2016-11-16 23:25:20
    Od: cezar <c...@t...pl.invalid>

    On 16/11/2016 21:30, Atlantis wrote:

    > I chyba właśnie o to chodzi. Bo teraz widzę, że magnetofon też nie
    > działa. Na tej linii 9V jest jakiś bezpiecznik, od którego wymiany
    > mógłbym zacząć? Jeśli tak, to mam szukać go w zasilaczu czy w komputerze?

    podobno w komputerze...
    Rozmawiasz z Atarowcem - jestes wrogiem nr 1 :-)

    c.

  • 7. Data: 2016-11-17 00:53:01
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > podobno w komputerze...
    > Rozmawiasz z Atarowcem - jestes wrogiem nr 1 :-)

    kilim komodorowca ! :D

    To były wojny klanowe, a nie te kretyńskie problemy współczesnych gimbusów.

    Chociaż muszę powiedzieć, że miałem (jako atarowiec) kolegę komodorowca.
    No i muszę powiedzieć, ze zawsze zazdrościłem tego SID'a komodorowcom...

    Pewnie sam bym wolał commodore, ale one chyba były trochę droższe jak
    pamiętam. No i to przesądziło.

  • 8. Data: 2016-11-17 08:51:55
    Od: Cezar <c...@t...pl.invalid>

    On 16/11/2016 23:53, sundayman wrote:

> [...]
    > No i muszę powiedzieć, ze zawsze zazdrościłem tego SID'a komodorowcom...
    >
    > Pewnie sam bym wolał commodore, ale one chyba były trochę droższe jak

    btw, POKEY potrafil swietnie 'udawać' SIDa. Po prostu wtedy brakowało
    jeszcze programistom wyobraźni...
    https://www.youtube.com/watch?v=jOfD7rZ6GbI

    c.

    ---

  • 9. Data: 2016-11-17 08:53:28
    Od: Cezar <c...@t...pl.invalid>

    https://www.youtube.com/watch?v=b7Q1GAu_kOM

    ---

  • 10. Data: 2016-11-17 09:03:08
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2016-11-16 o 23:25, cezar pisze:

    > podobno w komputerze...
    > Rozmawiasz z Atarowcem - jestes wrogiem nr 1 :-)

    Ok, pomierzyłem zasilacz i wygląda na to, że napięcie 9V AC nie wychodzi
    w ogóle z zasilacza. Za to 5V jest cały czas obecne na odpowiednich pinach.

    Google zapytane o schemat zasilacza do C64 pokazuje kilka schematów, na
    których to napięcie było brane z osobnego uzwojenia transformatora,
    przez 3A bezpiecznik. Tyle tylko, że z tego co pamiętam, zasilacze do
    C64 (przynajmniej te w formie "klocka") były w środku zalane żywicą. Do
    tego bezpiecznika dało się jakoś dobrać, czy zasilacz można uznać za
    jednorazowy?