-
1. Data: 2022-08-26 15:43:13
Temat: C - łańcuchy tekstowe definiowane w parametrach funkcji
Od: Atlantis <m...@w...pl>
Mam pytanie do osób w większym stopniu niż ja ogarniających zachowanie
kompilatorów języka C. Właściwie chcę się upewnić, że moje rozumowanie
jest słuszne.
Pisze obecnie pewną bibliotekę, której głównym elementem będzie maszyna
stanów. Jednym z jej głównych zadań będzie przetwarzanie i przesyłanie
dalej wiadomości wrzucanych do bufora pierścieniowego.
Od strony użytkownika będzie to wyglądało w ten sposób, że w dowolnym
momencie w programie będzie musiał wywołać funkcję, która będzie
wyglądała mniej więcej tak:
send(const char* str);
Wskaźnik str zostanie zapisany w buforze cykliczny, gdzie będzie czekał
do momentu, aż maszyna stanów będzie gotowa go odczytać i przesłać
dalej. W przypadku danych zapisywanych w RAM-ie siłą rzeczy trzeba
będzie więc zadbać, żeby żyły odpowiednio długo i np. nie znikły ze
stosu. Konieczne będzie więc używanie tablic globalnych albo lokalnych
statycznych.
A co w sytuacji, kiedy będę chciał wysłać po prostu wartość podaną
wprost w argumencie funkcji, np.?
send("przykladowy tekst");
Co w takiej sytuacji zrobi kompilator?
1. Zapisze tekst bezpośrednio we flashu i przekaże funkcji wskaźnik na
początek łańcucha zapisanego w pamięci nieulotnej.
2. Przed wywołaniem skopiuje wartość z flasha na stos i przekaże
wskaźnik do miejsca w pamięci RAM - po zwinięciu się stosu zawartość
może zostać nadpisana.
3. Zachowanie nie jest jasno zdefiniowane i zależy od innych czynników.
Oczywiście mówimy o w miarę współczesnym, 32bitowym mikrokontrolerze, z
jedną przestrzenią adresową dla flasha/RAM-u.
Najbardziej logiczna wydaje mi się opcja pierwsza, ale jak mówię - wolę
się upewnić.
-
2. Data: 2022-08-26 16:40:45
Temat: Re: C - łańcuchy tekstowe definiowane w parametrach funkcji
Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>
piątek, 26 sierpnia 2022 o 15:43:15 UTC+2 Atlantis napisał(a):
> Mam pytanie do osób w większym stopniu niż ja ogarniających zachowanie
> kompilatorów języka C. Właściwie chcę się upewnić, że moje rozumowanie
> jest słuszne.
>
> Pisze obecnie pewną bibliotekę, której głównym elementem będzie maszyna
> stanów. Jednym z jej głównych zadań będzie przetwarzanie i przesyłanie
> dalej wiadomości wrzucanych do bufora pierścieniowego.
>
> Od strony użytkownika będzie to wyglądało w ten sposób, że w dowolnym
> momencie w programie będzie musiał wywołać funkcję, która będzie
> wyglądała mniej więcej tak:
>
> send(const char* str);
>
> Wskaźnik str zostanie zapisany w buforze cykliczny, gdzie będzie czekał
> do momentu, aż maszyna stanów będzie gotowa go odczytać i przesłać
> dalej. W przypadku danych zapisywanych w RAM-ie siłą rzeczy trzeba
> będzie więc zadbać, żeby żyły odpowiednio długo i np. nie znikły ze
> stosu. Konieczne będzie więc używanie tablic globalnych albo lokalnych
> statycznych.
>
> A co w sytuacji, kiedy będę chciał wysłać po prostu wartość podaną
> wprost w argumencie funkcji, np.?
>
> send("przykladowy tekst");
>
> Co w takiej sytuacji zrobi kompilator?
>
> 1. Zapisze tekst bezpośrednio we flashu i przekaże funkcji wskaźnik na
> początek łańcucha zapisanego w pamięci nieulotnej.
> 2. Przed wywołaniem skopiuje wartość z flasha na stos i przekaże
> wskaźnik do miejsca w pamięci RAM - po zwinięciu się stosu zawartość
> może zostać nadpisana.
> 3. Zachowanie nie jest jasno zdefiniowane i zależy od innych czynników.
>
> Oczywiście mówimy o w miarę współczesnym, 32bitowym mikrokontrolerze, z
> jedną przestrzenią adresową dla flasha/RAM-u.
>
> Najbardziej logiczna wydaje mi się opcja pierwsza, ale jak mówię - wolę
> się upewnić.
Zawartość będzie zapisana we flashu, a sama zmienna (tablica znaków) w RAMie.
Podczas initu nastąpi kopiowanie z flashu do RAMu.
send("przykładowy tekst"); zaś dostanie za argument stałą - adres w RAMie.
Najprawdopodobniej każde wywołanie send("ten sam tekst"); zajmie taką
samą porcję flasha i RAMu - ale tu pewności już nie ma...
W AVR - i pewnie w innych harvardach - jest możliwość zrobienia tak,
że nie będzie używany RAM - send(PSTR("tekscik z ROMu"));
a jako argument leci wskaźnik - ale do flasha.
Ale wtedy w buforze musi być zapisana również informacja, że ten
akurat wskaźnik jest do flasha.
Myślę, że ogólnie bardzo utrudniasz sobie życie.
-
3. Data: 2022-08-26 20:25:57
Temat: Re: C - łańcuchy tekstowe definiowane w parametrach funkcji
Od: Atlantis <m...@w...pl>
On 26.08.2022 16:40, Dawid Rutkowski wrote:
> W AVR - i pewnie w innych harvardach - jest możliwość zrobienia tak,
> że nie będzie używany RAM - send(PSTR("tekscik z ROMu"));
> a jako argument leci wskaźnik - ale do flasha.
Tak to było robione na części ośmiobitowych mikrokontrolerów, takich jak
PIC16/PIC18 albo właśnie AVR (i w związku z tym również większość płytek
Arduino). Żeby uniknąć kopiowania do RAM-u, trzeba było deklarować
łańcuchy tekstowe za pomocą specjalnych makrodefinicji. Istniały też
specjalne wersje funkcji do operacji na łańcuch, przygotowane z myślą o
nich.
W przypadku nowoczesnych układów 32bitowych (STM32, PIC32,
ESP8266/ESP36) nie ma już takiej potrzeby, bo zarówno flash jak i RAM
stanowią część tej samej przestrzeni adresowej i można się do nich
odwoływać za pomocą tych samych wskaźników, a łańcuchy zdefiniowane jako
const char* trafiają do flasha.
Oczywiście trzeba uważać na to co się robi, bo np. próba zapisu pod
adres we flashu spowoduje rzucenie wyjątku.
Moje pytanie dotyczyło czegoś innego - chciałem się upewnić, czy
faktycznie łańcuch zdeklarowany jako argument funkcji (a nie jawnie,
jako globalna stała z kwalifikatorem const) zawsze będzie zapisany we
flashu. Wyobraźmy sobie np. hipotetyczną sytuację:
Send("Lights on");
Send("Lightf off");
Czy nie istnieje np. ryzyko, że kompilator spróbuje to niejawnie
zoptymalizować i zdefiniuje sobie we flashy łańcuchu "Lights ", "on"
oraz "off", a potem będzie tworzył ich kombinacje na stosie, przed
przekazaniem w argumencie funkcji?
-
4. Data: 2022-08-26 21:50:29
Temat: Re: C - łańcuchy tekstowe definiowane w parametrach funkcji
Od: Janusz <j...@o...pl>
W dniu 2022-08-26 o 20:25, Atlantis pisze:
> Moje pytanie dotyczyło czegoś innego - chciałem się upewnić, czy
> faktycznie łańcuch zdeklarowany jako argument funkcji (a nie jawnie,
> jako globalna stała z kwalifikatorem const) zawsze będzie zapisany we
> flashu. Wyobraźmy sobie np. hipotetyczną sytuację:
>
> Send("Lights on");
> Send("Lightf off");
>
> Czy nie istnieje np. ryzyko, że kompilator spróbuje to niejawnie
> zoptymalizować i zdefiniuje sobie we flashy łańcuchu "Lights ", "on"
> oraz "off", a potem będzie tworzył ich kombinacje na stosie, przed
> przekazaniem w argumencie funkcji?
No to skompiluj taki program i podejrzyj co wyprodukował kompilator, ja
tak zawsze robię jak nie jestem pewien działania wyrażenia czy funkcji w
avr-ach, plik lss. (32-bitowcami się nie zajmuję).
--
Janusz
-
5. Data: 2022-08-26 22:19:34
Temat: Re: C - łańcuchy tekstowe definiowane w parametrach funkcji
Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>
piątek, 26 sierpnia 2022 o 20:26:00 UTC+2 Atlantis napisał(a):
> On 26.08.2022 16:40, Dawid Rutkowski wrote:
>
> > W AVR - i pewnie w innych harvardach - jest możliwość zrobienia tak,
> > że nie będzie używany RAM - send(PSTR("tekscik z ROMu"));
> > a jako argument leci wskaźnik - ale do flasha.
> Tak to było robione na części ośmiobitowych mikrokontrolerów, takich jak
> PIC16/PIC18 albo właśnie AVR (i w związku z tym również większość płytek
> Arduino). Żeby uniknąć kopiowania do RAM-u, trzeba było deklarować
> łańcuchy tekstowe za pomocą specjalnych makrodefinicji. Istniały też
> specjalne wersje funkcji do operacji na łańcuch, przygotowane z myślą o
> nich.
>
> W przypadku nowoczesnych układów 32bitowych (STM32, PIC32,
> ESP8266/ESP36) nie ma już takiej potrzeby, bo zarówno flash jak i RAM
> stanowią część tej samej przestrzeni adresowej i można się do nich
> odwoływać za pomocą tych samych wskaźników, a łańcuchy zdefiniowane jako
> const char* trafiają do flasha.
> Oczywiście trzeba uważać na to co się robi, bo np. próba zapisu pod
> adres we flashu spowoduje rzucenie wyjątku.
>
> Moje pytanie dotyczyło czegoś innego - chciałem się upewnić, czy
> faktycznie łańcuch zdeklarowany jako argument funkcji (a nie jawnie,
> jako globalna stała z kwalifikatorem const) zawsze będzie zapisany we
> flashu. Wyobraźmy sobie np. hipotetyczną sytuację:
>
> Send("Lights on");
> Send("Lightf off");
>
> Czy nie istnieje np. ryzyko, że kompilator spróbuje to niejawnie
> zoptymalizować i zdefiniuje sobie we flashy łańcuchu "Lights ", "on"
> oraz "off", a potem będzie tworzył ich kombinacje na stosie, przed
> przekazaniem w argumencie funkcji?
Ale wymyśliłeś...
Ogólnie należy przypomnieć sobie C - i niezależnie, co zrobi kompilator, taka zmienna
będąca argumentem funkcji ma gwarantowany czas życia tylko do wyjścia z tego
konkretnego wywołania tej funkcji (a jeszcze może chciałbyś "reentrant"?).
Tak jest w C i tyle.
Więc albo sobie w tej funkcji gdzieś kopiujesz ten string albo jako argumentów
używasz globali.
-
6. Data: 2022-08-26 22:34:25
Temat: Re: C - łańcuchy tekstowe definiowane w parametrach funkcji
Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@g...net>
Atlantis <m...@w...pl> napisał(a):
> Moje pytanie dotyczyło czegoś innego - chciałem się upewnić, czy
> faktycznie łańcuch zdeklarowany jako argument funkcji (a nie jawnie, jako
> globalna stała z kwalifikatorem const) zawsze będzie zapisany we flashu.
> Wyobraźmy sobie np. hipotetyczną sytuację:
> Send("Lights on");
> Send("Lightf off");
> Czy nie istnieje np. ryzyko, że kompilator spróbuje to niejawnie
> zoptymalizować i zdefiniuje sobie we flashy łańcuchu "Lights ", "on" oraz
> "off", a potem będzie tworzył ich kombinacje na stosie, przed przekazaniem
> w argumencie funkcji?
Dlaczego miałby tak robić? Skąd taki pomysł? Poza tym możesz sam sprawdzić,
zajęłoby Ci to mniej czasu niż pisanie posta. Nie mówiąc o czekaniu na
odpowiedzi.
.
Potwierdzam, że GCC na cortex-m4 umieszcza łańcuch we Flashu i przekazuje do
niego wskaźnik.
--
Grzegorz Niemirowski
https://www.grzegorz.net/
-
7. Data: 2022-08-27 06:27:50
Temat: Re: C - łańcuchy tekstowe definiowane w parametrach funkcji
Od: JDX <j...@o...pl>
On 26.08.2022 20:25, Atlantis wrote:
[...]
> Czy nie istnieje np. ryzyko, że kompilator spróbuje to niejawnie
> zoptymalizować i zdefiniuje sobie we flashy łańcuchu "Lights ", "on"
> oraz "off", a potem będzie tworzył ich kombinacje na stosie, przed
> przekazaniem w argumencie funkcji?
Skompiluj sobie do assemblera z parametrem -fverbose-asm np. taki programik:
===================== CIĄĆ TUTAJ=========================
void send(const char* str);
const int x = 5;
const int a;
int main(int argc, char *argv[])
{
const int y = 7;
static const int z = 8;
const char *s = "dupa";
const int t[] = {1, 2, 3, 4, 5};
send("Lights on");
send("Lights off");
return 0;
}
===================== CIĄĆ TUTAJ=========================
Np. w przypadku ARM-a wychodzi coś takiego:
===================== CIĄĆ TUTAJ=========================
.cpu arm7tdmi
.arch armv4t
.fpu softvfp
.eabi_attribute 20, 1 @ Tag_ABI_FP_denormal
.eabi_attribute 21, 1 @ Tag_ABI_FP_exceptions
.eabi_attribute 23, 3 @ Tag_ABI_FP_number_model
.eabi_attribute 24, 1 @ Tag_ABI_align8_needed
.eabi_attribute 25, 1 @ Tag_ABI_align8_preserved
.eabi_attribute 26, 1 @ Tag_ABI_enum_size
.eabi_attribute 30, 6 @ Tag_ABI_optimization_goals
.eabi_attribute 34, 0 @ Tag_CPU_unaligned_access
.eabi_attribute 18, 4 @ Tag_ABI_PCS_wchar_t
.file "testargt.c"
@ GNU C17 (GNU Toolchain for the Arm Architecture 11.2-2022.02
(arm-11.16)) version 11.2.1 20220111 (arm-none-eabi)
@ compiled by GNU C version 7.3-win32 20180312, GMP version 6.2.1, MPFR
version 3.1.6, MPC version 1.0.3, isl version isl-0.15-1-g835ea3a-GMP
@ GGC heuristics: --param ggc-min-expand=100 --param ggc-min-heapsize=131072
@ options passed: -mcpu=arm7tdmi -mfloat-abi=soft -marm -march=armv4t
.text
.global x
.section .rodata
.align 2
.type x, %object
.size x, 4
x:
.word 5
.global a
.align 2
.type a, %object
.size a, 4
a:
.space 4
.align 2
LC0:
.ascii "dupa\000"
.align 2
LC1:
.ascii "Lights on\000"
.align 2
LC2:
.ascii "Lights off\000"
.text
.align 2
.global main
.syntax unified
.arm
.type main, %function
main:
@ Function supports interworking.
@ args = 0, pretend = 0, frame = 16
@ frame_needed = 1, uses_anonymous_args = 0
push {fp, lr} @
add fp, sp, #4 @,,
sub sp, sp, #16 @,,
str r0, [fp, #-16] @ argc, argc
str r1, [fp, #-20] @ argv, argv
@ testargt.c:8: const int y = 7;
mov r3, #7 @ tmp115,
str r3, [fp, #-8] @ tmp115, y
@ testargt.c:10: const char *s = "dupa";
ldr r3, .L3 @ tmp116,
str r3, [fp, #-12] @ tmp116, s
@ testargt.c:13: send("Lights on");
ldr r0, .L3+4 @,
bl send @
@ testargt.c:14: send("Lights off");
ldr r0, .L3+8 @,
bl send @
@ testargt.c:16: return 0;
mov r3, #0 @ _6,
@ testargt.c:17: }
mov r0, r3 @, <retval>
sub sp, fp, #4 @,,
@ sp needed @
pop {fp, lr} @
bx lr @
L4:
.align 2
L3:
.word .LC0
.word .LC1
.word .LC2
.size main, .-main
.section .rodata
.align 2
.type t.0, %object
.size t.0, 20
t.0:
.word 1
.word 2
.word 3
.word 4
.word 5
.align 2
.type z.1, %object
.size z.1, 4
z.1:
.word 8
.ident "GCC: (GNU Toolchain for the Arm Architecture 11.2-2022.02
(arm-11.16)) 11.2.1 20220111"
===================== CIĄĆ TUTAJ=========================
Jak widać, stringi lądują w sekcji .rodata (czasami nazywanej też
rdata), która w przypadku systemów embedded zazwyczaj jest umieszczana
we Flashu (aczkolwiek ktoś na starcie systemu może chcieć skopiować ją
do SRAM, bo odczyty z SRAM są szybsze). I tak jest ,,wszędzie". Natomiast
const-y ,,typów prostych" zazwyczaj również lądują w .rodata, ale nie
zawsze - na ARM (jak widać) czy na x86-64 tak, ale na MIPS już nie
(tutaj w sekcji .sdata - ,,small data").
Powyższe dotyczy oczywiście jedynie słusznego kompilatora, czyli gcc.
-
8. Data: 2022-08-27 06:41:27
Temat: Re: C - łańcuchy tekstowe definiowane w parametrach funkcji
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
On Fri, 26 Aug 2022 20:25:57 +0200, Atlantis wrote:
> Moje pytanie dotyczyło czegoś innego - chciałem się upewnić, czy
> faktycznie łańcuch zdeklarowany jako argument funkcji (a nie jawnie,
> jako globalna stała z kwalifikatorem const) zawsze będzie zapisany we
> flashu. Wyobraźmy sobie np. hipotetyczną sytuację:
>
> Send("Lights on");
> Send("Lightf off");
>
> Czy nie istnieje np. ryzyko, że kompilator spróbuje to niejawnie
> zoptymalizować i zdefiniuje sobie we flashy łańcuchu "Lights ", "on"
> oraz "off", a potem będzie tworzył ich kombinacje na stosie, przed
> przekazaniem w argumencie funkcji?
Zbyt przekombinowane, C takie nie jest :-)
Szczegolnie, ze ma przekazac adres tekstu.
Ale .. jak juz mowa o "lepszych prockach" ... generujesz do niego
wlasny program, czy masz tam jakis "boot loader", ktory ten Twoj
program w jakis sposob startuje?
Przepisywanie programu z flash do RAM tez bylo modne, bo flash za
wolny ...
J.
-
9. Data: 2022-08-27 08:10:45
Temat: Re: C - łańcuchy tekstowe definiowane w parametrach funkcji
Od: Atlantis <m...@w...pl>
On 26.08.2022 22:19, Dawid Rutkowski wrote:
> Ale wymyśliłeś... Ogólnie należy przypomnieć sobie C - i niezależnie,
> co zrobi kompilator, taka zmienna będąca argumentem funkcji ma
> gwarantowany czas życia tylko do wyjścia z tego konkretnego wywołania
> tej funkcji (a jeszcze może chciałbyś "reentrant"?). Tak jest w C i
> tyle.
Jeśli już proponujesz przypomnienie sobie C, to należałoby sobie
przypomnieć czym jest const char* (albo char*) w tym języku. Tutaj nie
mamy do czynienia z czymś takim jak String C++ albo innych językach
wysokiego poziomu. To nie jest obiekt albo kontener na dane, podczas
tworzenia którego zachodziłaby alokacja pamięci.
To jest po prostu zwykły wskaźnik, który przechowuje jedną, jedyną
informację - adres początku łańcucha znaków w pamięci.
Żeby pokazać różnicę, wyobraźmy sobie następną sytuację w C:
const char* globalny_wskaznik = NULL;
void foo(const char* str) {
globalny_wskaznik=str;
}
Z następującą sytuacją w C++:
std::String globalny_string;
void bar(std::String str) {
globalny_string = str;
}
Co się stanie po wywołaniu pierwszej funkcji? Otrzyma ona wskaźnik z
adresem na jakiś obszar w pamięci. Adres ten zostanie przekopiowany do
globalnego wskaźnika, a sam str zostanie zdjęty ze stosu. To co się
będzie działo z samymi danymi na które wskazywał nie jest w żaden sposób
określone - wszystko zależy od tego o jakim typie pamięci mówimy. Mogą
rezydować wiecznie we flashu, mogą być cały czas dostępne jako zmienna
globalna w RAM-ie, ale mogą też zniknąć w wyniku zdjęcia ze stosu albo
dealokacji ze sterty w innej części programu.
Co się natomiast dzieje w drugim przykłaadzie? Wywołanie funkcji
powoduje utworzenie obiektu klasy std::String, który zostaje
zainicjowany konkretnym tekstem i utworzy swoją instancję w pamięci. W
skutek użycia operacji przypisania zostanie wywołany konstruktor
kopiujący, który utworzy osobną kopię zawartości str w obiekcie
globalny_string. Po wyjściu z funkcji bar zostanie wywołany destruktor
obiektu str, jednak jego globalna kopia będzie nadal istniała.
-
10. Data: 2022-08-27 10:28:01
Temat: Re: C - łańcuchy tekstowe definiowane w parametrach funkcji
Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>
sobota, 27 sierpnia 2022 o 08:11:18 UTC+2 Atlantis napisał(a):
> On 26.08.2022 22:19, Dawid Rutkowski wrote:
>
> > Ale wymyśliłeś... Ogólnie należy przypomnieć sobie C - i niezależnie,
> > co zrobi kompilator, taka zmienna będąca argumentem funkcji ma
> > gwarantowany czas życia tylko do wyjścia z tego konkretnego wywołania
> > tej funkcji (a jeszcze może chciałbyś "reentrant"?). Tak jest w C i
> > tyle.
> Jeśli już proponujesz przypomnienie sobie C, to należałoby sobie
> przypomnieć czym jest const char* (albo char*) w tym języku. Tutaj nie
> mamy do czynienia z czymś takim jak String C++ albo innych językach
> wysokiego poziomu. To nie jest obiekt albo kontener na dane, podczas
> tworzenia którego zachodziłaby alokacja pamięci.
> To jest po prostu zwykły wskaźnik, który przechowuje jedną, jedyną
> informację - adres początku łańcucha znaków w pamięci.
>
> Żeby pokazać różnicę, wyobraźmy sobie następną sytuację w C:
>
>
> const char* globalny_wskaznik = NULL;
>
> void foo(const char* str) {
> globalny_wskaznik=str;
> }
>
> Z następującą sytuacją w C++:
>
> std::String globalny_string;
>
> void bar(std::String str) {
> globalny_string = str;
> }
>
>
> Co się stanie po wywołaniu pierwszej funkcji? Otrzyma ona wskaźnik z
> adresem na jakiś obszar w pamięci. Adres ten zostanie przekopiowany do
> globalnego wskaźnika, a sam str zostanie zdjęty ze stosu. To co się
> będzie działo z samymi danymi na które wskazywał nie jest w żaden sposób
> określone - wszystko zależy od tego o jakim typie pamięci mówimy. Mogą
> rezydować wiecznie we flashu, mogą być cały czas dostępne jako zmienna
> globalna w RAM-ie, ale mogą też zniknąć w wyniku zdjęcia ze stosu albo
> dealokacji ze sterty w innej części programu.
>
> Co się natomiast dzieje w drugim przykłaadzie? Wywołanie funkcji
> powoduje utworzenie obiektu klasy std::String, który zostaje
> zainicjowany konkretnym tekstem i utworzy swoją instancję w pamięci. W
> skutek użycia operacji przypisania zostanie wywołany konstruktor
> kopiujący, który utworzy osobną kopię zawartości str w obiekcie
> globalny_string. Po wyjściu z funkcji bar zostanie wywołany destruktor
> obiektu str, jednak jego globalna kopia będzie nadal istniała.
Tutaj już czas na przypomnienie sobie "Alicji w krainie czarów" - rozdziału z
piosenką bodajże Białego Rycerza (czyli skoczka):
"Nazwa tej piosenki nazywa się >>rybie oczy<<" itd.
Czyli różnica między nazwą wskaźnika, zawartością wskaźnika, nazwą tablicy i
zawartością tablicy.
Przy wywołaniu send("tekscik"), gdy send(const char *aArg),
"tworzony" jest zarówno wskaźnik aArg jak i anonimowa tablica z zawartością
"tekscik".
I obie te zmienne mają czas życia do zakończenia wywołania tej funkcji.
Jakaś sekta twierdzii, że "dynamicznie" można tworzyć tylko obiekty?
Różnica jest tylko taka, że przy tworzeniu obiektu wywoływany jest konstruktor (w C++
cholera wie, który).
A co do send(const char *aArg)
to nigdy nie potrafiłem zapamiętać, czy zabronione jest zmienianie
wartośvi aArg czy też wartości wskazywanej...
Czyli czy nie wolno:
aArg=b;
czy
aArg[3]=c;
Bo była chyba jeszcze konstrukcja, która nie pozwalała na to inne podstawienie.
Ogólnie to są bzdury do męczenia studentów.
C K&R rulez na wieki ;>