    From: "Bugatti" <s...@m...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Było setki razy
    Date: Sun, 22 Jan 2012 00:47:44 +0100

    Użytkownik "megrims" napisał w wiadomości:

    > Jakie opony letnie wybrać?
    >
    > Jak przeglądam średnią ocen marek opon na różnych
    > portalach oponiarskich, to nie za bardzo wiem o co lata.

    A do jakiego auta ? IMO pewnie do CL'a Biturbo ;-) ?
    Jakie cię kryteria interesują? Ma być świetna na suchym i świetna na
    mokrym - to od razu mówie że nie ma takiej.
    Nie piszesz że chcesz upalać na torze więc pewnie Toyo R888 - tym bardziej
    że jej trwałość na drodzę to tak jak będziesz kręcił boczki w C63 ;-p to
    może z 10 góra 15 tys. km. Ponadto są głośne i podatne na aquaplaning - w
    koncu to prawie slick.

    Ci co jeźdzą na podjeżdzawki na TP (Poznań) i TK chwalą sobie (poza R888 i
    Bridgestone'y RE070) Federale 595RS-R - podobo świetnie kleją na suchym ale
    też nie oczekuj że zrobisz nimi 50 tys km.
    Jeszcze poza nimi masz do wyboru Michelin'a Pilot Sport PS2 -
    http://www.tirerack.com/tires/tires.jsp?tireMake=Mic
    helin&tireModel=Pilot+Sport+PS2

    > Na http://opony.mojeauto.pl oceny są dziwne.

    Są dziwne bo to piszą polacy - myślisz że naród jako ogół wie ile majdnąć w
    zakręcie aby wykorzystać max siłę poprzeczną i oprzeć się o "zakres" koła
    Kamm'a ? Chyba nie ;-)
    Jak chcesz rankingi to masz -
    http://www.tirerack.com/tires/tests/testSearch.jsp
    http://www.tirerack.com/tires/surveyresults/surveydi
    splay.jsp?type=MP

    Ale ja na tych cyferkach z ww. stron bez podawania sił bocznych przy danym
    kącie znoszenia bym się zbyt nie sugerował - choć NIE chce tym samym
    stwierdzić "plugawą" tezę że Debica będzie tak samo dobra jak np. wspomniany
    wyżej Michelin ;-P

    Pozdr.

    --
    Bugatti