    From: Vax <m...@z...sie>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Było nie raz - światła na skrzyżowaniu
    Date: Tue, 11 Jan 2011 23:23:30 +0100

    W dniu 2011-01-11 22:00, masti pisze:

    > przez okno widzę skrzyżowanie. jest na nim kilkadziesiąt sygnlizatorów.
    > Jak myślisz jaki jest koszt dodania kolejnych lamp i sterowników do nich?

    Poszukaj sobie, kiedyś wklejałem linki z kosztami.
    A adwersarz też pieprzył głupoty i epatował kwotami
    przesadzonymi o rzędy wielkości.

    > a teraz przemnóż sobie przez liczbę skrzyżowań w Polsce. mozesz użyć
    > liczydeł. Jak skończysz to wróć.

    Tu jesteś jakiś niedorozwinięty?
    Po xuj montować na skrzyżowaniach, na których nie trzeba,
    bo np. przepustowość jest absolutnie wystarczająca,
    ruch minimalny, a cykle króciutkie.
    Parafrazując: Przemyśl to. Możesz z kolegami. Jak skończysz to wróć ;p

    Wiesz co to jest inwestycja?
    To jeszcze odkryj, że można inwestować w bezpieczeństwo,
    albo w zwiększanie przepustowości.

    Jeszcze zacznij dzreć paszczę, że nie ma sensu doświetlać
    przejść dla pieszych, bo kierowcy mają uważać i widzieć
    znaki i przejścia, mieć dobre światła, zwalniać
    a jak nie, to won do autobusu. A pieszym starczy zwykła latarnia.
    Tyle kasy na te latarnie, tyle prądu, MILIARDY!!!

    > skoro nie umiesz się wyrażać bez rzucania mięsem to może idź sobie na
    > jakąś ustawkę. będziesz wsród kolegów.

    ojej, focha rzucił, jeszcze się ktoś nabierze na tą delikatność... lol

    > bzdura.

    sam jesteś bzdura - linki o stwierdzonym i zmierzonym wzroście
    przepustowości tez kiedyś podawałem.

    A teraz jest ten moment, gdy zaczynasz marudzić, że przepustowość
    by była taka sama i bez liczników, gdyby się wszyscy czujnie
    przez cały czas wgapiali w sygnalizator oczekując żółtego.
    Problem w tym, że się nie wgapiają, bo to durne jest, męczące,
    nudne (w zależności od osoby).

    Mnie pasuje, że ci przede mną statystycznie szybciej ruszają,
    wiem też, że _moje_ wlepianie się w sygnalizator _im_ nie pomoże.
    Więc cieszy mnie np fakt, że nie muszę stać kolejnego cyklu.

    Ale Twoja wyobraźnia najwyraźniej kończy się na sytuacji, gdy stoisz
    pierwszy (jedyny?) przed światłami i poza gapieniem się w lampę
    to jako alternatywa masz tylko "malowanie usteczek w lusterku".

    v.