eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyByłem dzisiaj na salonachRe: Byłem dzisiaj na salonach
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
    0.net!peer01.am4!peer.am4.highwinds-media.com!peer03.fr7!futter-mich.highwinds-
    media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostr
    ada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Subject: Re: Byłem dzisiaj na salonach
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.84pl
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    References: <5ac8c35e$0$31364$65785112@news.neostrada.pl>
    <5ac8c5d8$0$31365$65785112@news.neostrada.pl>
    <1tirapti9tltc$.1xgt7qb19dak1$.dlg@40tude.net>
    <1b7k0etco0ncs$.1rnnv4ker3r2q.dlg@40tude.net>
    <n1xd8o3x3m6y$.8cdqklcazpkd$.dlg@40tude.net>
    <1ave6o02cwh3k.85fsf780qn1j$.dlg@40tude.net>
    <1...@4...net>
    Date: Mon, 9 Apr 2018 22:05:35 +0200
    Message-ID: <12cn9grl6k227.1h479q0gz4jzv$.dlg@40tude.net>
    Lines: 45
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 89.64.40.141
    X-Trace: 1523304339 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 31356 89.64.40.141:11078
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 3039
    X-Received-Body-CRC: 2514673719
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2628650
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia Mon, 9 Apr 2018 10:19:19 +0200, Maciek napisał(a):

    > Dnia Sun, 8 Apr 2018 21:48:54 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):
    >
    >> To co kosztuje to akumulator.
    >
    > Akumulator 55 kWh do Tesli kosztuje około 28-30 tys. złotych.
    > Goły silnik 1.4 do Opla Astry (nowy w ASO) kosztuje tyle samo.

    Tesla nie jest starym graczem branży motoryzacyjnej i trochę działa na
    innych zasadach.
    I bateria w Tesli kosztuje może i 30tys (internet mówi że 85kWh kosztuje
    $12000), ale Tesla ma tam 10% marży, może trochę więcej.

    Silnik 1.4 do Astry kosztuje Ciebie 30tys, ale Opel ma tam 800% marży jak
    nie więcej.
    A cała Astra gdybyś ją kupił z częściach pewnie z pół miliona.

    To jest polityka cenowa niekoniecznie mająca cokolwiek związanego z
    realnymi cenami części które ponosi producent (i które mają swoje
    odzwierciedlenie w cenie kompletnego samochodu).


    > Elektryk nie ma skrzyni biegów, zbiornika paliwa, szeregu pomp, filtrów
    > itp. i ma o wiele prostszy układ przeniesienia napędu.

    Za to ma parę innych rzeczy - bardziej skomplikowane układy chłodzenia i
    smarowania.
    Przeniesienie napędu też nie jest jakies trywialne, bo tam jest normalny
    dyferencjał, w dodatku z dużym przełożeniem głównym.

    Trochę tej wysopądowej elektryko-elektroniki (sterowanie napędem), a to nie
    są tanie rzeczy w wykonaniu na wysokie prądy i moce.

    Silnik elekryczny który ma 300kW, klasycznej konstrukcji waży 1000kg
    (http://www.damel.com.pl/pages/fileadmin/dokumentacj
    a/Pl/200%20kW%2C%20SG4W%20562S-4.pdf),
    a ten w Tesli waży ze 40kg, co też zapewne kosztuje.

    Do tego nadwozie samochodu który waży 2 tony (tyle co Mercedes S) musi
    zużyć odpowiednio dużo materiałów, a taką wagę przenieść zawieszenie i
    odopowiednio duże koła.

    A znowu ta Tesla wcale nie kosztuje jakiś milionów - najtańszy Model S 75 w
    USA kosztuje $62700. Mniej-więcej tyle co u nas Audi A6.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: