  • Data: 2018-04-09 17:49:34
    Temat: Re: Byłem dzisiaj na salonach
    Od: "T." <k...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2018-04-09 o 10:19, Maciek pisze:

    > Akumulator 55 kWh do Tesli kosztuje około 28-30 tys. złotych.
    > Goły silnik 1.4 do Opla Astry (nowy w ASO) kosztuje tyle samo.
    >
    > Elektryk nie ma skrzyni biegów, zbiornika paliwa, szeregu pomp, filtrów
    > itp. i ma o wiele prostszy układ przeniesienia napędu.
    >
    > Nadal nie wiem, czym poza modą i chciwością są podyktowane ceny elektryków.

    Płaci się za nowość. jak się ostrzyże tych, co chcą płacić 160 tys. za
    auto, to będą sprzedawali po 120, potem po 80. Aż dojdą do marży rzędu
    20% i wtedy już nie będą spadać.
    Pamiętam, że pierwsze złącza Bluetooth kosztowały ponad 1000 zł - dziś
    około 15. Technologia praktycznie ta sama, co te 10 lat temu.
    T.