  • 71. Data: 2021-08-22 11:59:43
    Temat: Re: Być może uda się przeżyć silnikom spalinowym...
    Od: ii <i...@o...invalid>

> [...]
    > gdzieś na sierpniu a do końca roku to już zaciągamy kredyt. A nikt nawet
    > słowem się nie zająknie że jedynym powodem tych wszystkich kłopotów jest
    > przeludnienie. Ziemia przy dzisiejszej technologii jest w stanie znieść
    > bez problemów ok. 1 miliarda ludzi. Przy 3 zaczynają się problemy a mamy
    > już chyba z 8, nie?
    > Trzeba na gwałt zamrozić poziomy zaludnienia, w ramach poszczególnych
    > krajów wprowadzić drakońskie programy ograniczenia reprodukcji i w ciągu
    > stulecia lub dwóch zejść do sensownego poziomu liczebności gatunku.
    > Czemu nikt nie wypowie tej oczywistości?

    Na koń!

  • 72. Data: 2021-08-22 12:44:42
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 22 Aug 2021 11:51:29 +0200, Jacek Maciejewski

    > Czemu nikt nie wypowie tej oczywistości?

    Ponieważ by nie można było kiełbaski wyborczej dawać na dzietność. ;P

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 73. Data: 2021-08-22 12:56:56
    Od: cef <c...@i...pl>

    > I to licząc tylko CO2. Ale z wydobyciem i przerobem ropy są związane
    > nieodłącznie niezamierzone czy uboczne emisje metanu, który jest o wiele
    > gorszym czynnikiem cieplarnianym. Podobnie jest z wydobyciem węgla -
    > każda głębinowa kopalnia produkuje od cholery metanu. Tylko oszołomy
    > licząc bilanse jakoś o tym zapominają :)

    Mam wrażenie, że w trzecim i czwartym zdaniu zaprzeczasz tezie,
    którą w pierwszym zdaniu wspierasz.

  • 74. Data: 2021-08-22 15:06:30
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 22 Aug 2021 12:44:42 +0200, Myjk napisał(a):

    > Sun, 22 Aug 2021 11:51:29 +0200, Jacek Maciejewski

    > Ponieważ by nie można było kiełbaski wyborczej dawać na dzietność. ;P

    Chłopie, wystaw nos za swoje podwórko.
    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 75. Data: 2021-08-22 15:13:14
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 22 Aug 2021 12:56:56 +0200, cef napisał(a):

    > Mam wrażenie, że w trzecim i czwartym zdaniu zaprzeczasz tezie,
    > którą w pierwszym zdaniu wspierasz.

    Pozornie. Owszem, fakt nieuwzglednienia emisji metanu przy produkcji
    węgla osłabia argument z emitowania metanu przy produkcji ropy. Tylko że
    węglowa emisja metanu na świecie jest o rząd albo dwa mniejsza niż przy
    wydobyciu ropy i gazu. Dlatego choć nieco słabszy, argument pozostaje. A
    o emisji od węgla wspomniałem dla porządku i przy okazji, bo się to
    nagminnie przeocza.

    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 76. Data: 2021-08-22 15:50:01
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 22 Aug 2021 15:06:30 +0200, Jacek Maciejewski

    > Chłopie, wystaw nos za swoje podwórko.

    Chłopie, nie ugryzło cię coś w tyłek?

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 77. Data: 2021-08-22 16:45:58
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    > Ziemia przy dzisiejszej technologii jest w stanie znieść
    > bez problemów ok. 1 miliarda ludzi. Przy 3 zaczynają się problemy a mamy
    > już chyba z 8, nie?

    Skąd te dane?
    I nie pytam o 8 mld, ale o jeden i trzy.

    --
    MN

  • 78. Data: 2021-08-22 17:49:27
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 22 Aug 2021 15:50:01 +0200, Myjk napisał(a):

    > Sun, 22 Aug 2021 15:06:30 +0200, Jacek Maciejewski

    > Chłopie, nie ugryzło cię coś w tyłek?

    A masz w ogóle coś do powiedzenia w temacie? Z twojej poprzedniej
    wypowiedzi wywnioskowałem że świat ci się ogranicza do Polski (sądząc po
    aluzji do 500+) co pasuje do mojej tezy jak garbaty do ściany. Jak masz
    na grupie popierdywać bezmyślnie to se raczej daruj.
    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 79. Data: 2021-08-22 17:55:54
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 22 Aug 2021 16:45:58 +0200, Marcin N napisał(a):

    > Skąd te dane?
    > I nie pytam o 8 mld, ale o jeden i trzy.

    To luźny prywatny szacunek oparty na obserwacji tempa przyrostu
    temperatury atmosfery, tempa wymierania gatunków czy tempa deforestacji
    Amazonii. Podany jako teza do dyskusji. Możesz się nie zgodzić z
    podanymi wartościami ale wypadałoby wtedy przedstawić jakiś argument.
    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 80. Data: 2021-08-22 18:41:56
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:sft766$s5j$1@news.icm.edu.pl>
    user ii pisze tak:

    > No ale .. to my jesteśmy przyrodą, jej składnikiem. Czemu
    > mielibyśmy my zaniknąć a reszta nie.

    Jesteśmy z musu mięsem ale tak naprawdę to jesteśmy inteligencją.

    Kogo będzie stać wyrwie się z cyklu zastępowania pokoleń, starzenia,
    chorób. Ciało umrze a on stanie się nieśmiertelnym avatarem.
    A reszta gatunków nie będzie nas obchodzić tak jak w sumie teraz nas
    nie obchodzi.

    --
    Piter

    #ZawszeGratem