  • 61. Data: 2021-08-21 21:54:50
    Temat: Re: Być może uda się przeżyć silnikom spalinowym...
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    >> Chętnie poczytam.
    >
    > To sobie poszukaj.

    Nie ja się powołuję na wyliczenia - być może widma.

    Mi wychodzi że za nowe auto elektryczne trzeba dać ze dwa razy więcej żeby zredukować

    emisję o 20% i liczyć że być może TCO będzie takie samo o ile ktoś czegoś nie wywinie
    perspektywie 10 lat. A właśnie wywinęli z fotowoltaiką. Żaden interes.

    Zamiast robić takie wygibasy chyba prościej postawić elektrownię atomową i
    zaoszczędzić tą
    emisję co2 bezpośrednio na węglu czekając aż elektryki przejdą choroby wieku
    dziecięcego
    (m.in. akcja serwisowa bolta) przygotowując możliwości produkcji energii i sieć na to
    co
    nadejdzie, a rozwój elektryków niech sponsorują bogatsi sąsiedzi - bo u nas one nie
    mają w
    tej chwili najmniejszego sensu - nie mamy infrastruktury, nie stać nas na bycie
    testerami
    nowych rozwiązań (stosunek ich ceny do zarobków) i mamy świetnie rozwiniętą
    pseudo-ekologiczną alternatywę w postaci LPG, które wg tego co się orientuję jest tak

    dobre jak elektryk na prąd z węgla.

  • 62. Data: 2021-08-22 09:00:17
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Było to wszystko już policzone,

    tak było. polska jest jedynym krajem w europie, która w przypadku
    wymiany spalinowych aut na elektryczne, będzie miała WIĘKSZE
    zanieczyszczenie. Bo? Bo nie mamy elektrowni atomowych. więc to tak
    jakbyś chciał zastąpić piec węglowy ogrzewaniem elektrycznym (pompą
    ciepła) ale jeszcze nie miał podłączonego prądu do budynku. Potrzebujemy
    też plus 90% tej produkcji prądu którą mamy... więc tak, masz policzone.
    ToMasz

  • 63. Data: 2021-08-22 09:10:13
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 21-08-2021 o 21:54, m4rkiz pisze:

    > Nie ja się powołuję na wyliczenia - być może widma.
    >
    > Mi wychodzi że za nowe auto elektryczne trzeba dać ze dwa razy więcej

    Eee tam, można znaleźć w tej samej cenie, co analogiczny spaliniak.
    Tyle że nie dotyczy to aut małych, tam faktycznie ev są dużo droższe.
    Ale już od kompaktowego suva w górę ceny się zrównują.

  • 64. Data: 2021-08-22 09:11:14
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 22-08-2021 o 09:00, ToMasz pisze:

    > tak było. polska jest jedynym krajem w europie, która w przypadku
    > wymiany spalinowych aut na elektryczne, będzie miała WIĘKSZE
    > zanieczyszczenie.

    Bzdura.
    Nawet przy prądzie tylko z węgla, spaliniak wraz z przemysłem naftowym
    smrodzi bardziej.

  • 65. Data: 2021-08-22 10:10:29
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sat, 21 Aug 2021 08:58:32 +0200, m4rkiz

    > "Koncern General Motors postanowił wycofać do naprawy wszystkie, sprzedane na całym

    > świecie, egzemplarze swojego elektrycznego samochodu Chevrolet Bolt. Powodem są
    problemy z
    > baterią, która może wywołać pożar."

    Ojej, a jak pakowali ołów do benzyny żeby spaliniaki mogły wygrać z
    ówcześnymi elektrykami, to nie było "akcji przywoławczej". Było tuszowanie
    szkodliwości etyliny przez wmawianie ludziom że jak przestali umierać
    ludzie w "fabryce" paliwa to benzyna jest bezpieczna. I tak truli ludzi
    przez ponad 50 lat.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 66. Data: 2021-08-22 10:42:35
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:611f3e0b$0$540$65785112@news.neostrada.pl>
    user Dominik Ałaszewski pisze tak:

    > Jak to powiedział ponoć Niels Bohr, przewidywanie jest bardzo
    > trudne, szczególnie jeśli idzie o przyszłość.

    Może trudno w to dziś uwierzyć ale rok np 5001 nastąpi.
    Chyba że nie ;) bo Łukasz z Władymirem pocisną czerwony guzik.

    Skoro postęp idzie tak szybko to przez 3000 lat wynajdziemy
    rzeczy które fizjologom się nie sniły.

    Pewnie staniemy się avatarami żyjącymi w internecie
    bez potrzeby przewożenia masy. Przyroda odetchnie.

    --
    Piter

    #ZawszeGratem
    strefa wolna od LPG TDI RWD AT DSG i klimy

  • 67. Data: 2021-08-22 11:37:22
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 22 Aug 2021 09:11:14 +0200, Cavallino napisał(a):

    > Bzdura.
    > Nawet przy prądzie tylko z węgla, spaliniak wraz z przemysłem naftowym
    > smrodzi bardziej.

    I to licząc tylko CO2. Ale z wydobyciem i przerobem ropy są związane
    nieodłącznie niezamierzone czy uboczne emisje metanu, który jest o wiele
    gorszym czynnikiem cieplarnianym. Podobnie jest z wydobyciem węgla -
    każda głębinowa kopalnia produkuje od cholery metanu. Tylko oszołomy
    licząc bilanse jakoś o tym zapominają :)
    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 68. Data: 2021-08-22 11:39:04
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 22 Aug 2021 09:42:35 +0100, PiteR napisał(a):

    > Przyroda odetchnie.

    Jeśli jakaś zostanie.
    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 69. Data: 2021-08-22 11:51:29
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 22 Aug 2021 09:42:35 +0100, PiteR napisał(a):

    > Przyroda odetchnie.

    Jeśli jakaś zostanie. Tak się k... dziwię. Ludziska są zmuszeni przejść
    na bezemisyjną energetykę. Muszą sprzątać ocean z rozsianego plastyku.
    Gleba jest spłukiwana do oceanów. Gatunki wymierają, lasy znikają.
    Labiedzą nad dziurą ozonową, sieją śmieci na orbicie tak że wkrótce nic
    nie wystartuje, wyliczyli że zdolności odnowieniowe planety kończą się
    gdzieś na sierpniu a do końca roku to już zaciągamy kredyt. A nikt nawet
    słowem się nie zająknie że jedynym powodem tych wszystkich kłopotów jest
    przeludnienie. Ziemia przy dzisiejszej technologii jest w stanie znieść
    bez problemów ok. 1 miliarda ludzi. Przy 3 zaczynają się problemy a mamy
    już chyba z 8, nie?
    Trzeba na gwałt zamrozić poziomy zaludnienia, w ramach poszczególnych
    krajów wprowadzić drakońskie programy ograniczenia reprodukcji i w ciągu
    stulecia lub dwóch zejść do sensownego poziomu liczebności gatunku.
    Czemu nikt nie wypowie tej oczywistości?
    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 70. Data: 2021-08-22 11:59:27
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 22.08.2021 o 10:42, PiteR pisze:
> [...]
    > rzeczy które fizjologom się nie sniły.
    >
    > Pewnie staniemy się avatarami żyjącymi w internecie
    > bez potrzeby przewożenia masy. Przyroda odetchnie.

    No ale .. to my jesteśmy przyrodą, jej składnikiem. Czemu mielibyśmy my
    zaniknąć a reszta nie.