-
161. Data: 2021-08-24 15:05:46
Temat: Re: Być może uda się przeżyć silnikom spalinowym...
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 24-08-2021 o 14:49, Dominik Ałaszewski pisze:
> Dnia 24.08.2021 Cavallino <C...@k...pl> napisał/a:
>
>>> Są znacznie sensowniejsze sposoby inwestowania, niż PV
>>
>> Takie bez ryzyka?
>
> Takie nie istnieją, jest tylko różny poziom ryzyka.
>
> A inwestycja w PV to IMO duże ryzyko finansowe, bo mały zwrot
> a duże prawdopodobieństwo okołopolitycznych zawirowań.
Uważam dokładnie odwrotnie - atrakcyjność może się tylko poprawiać w czasie.
Prąd będzie drożał, a nie taniał.
>
>> Słaby, bo kupowałem dawno, gdy jeszcze to było drogie.
>> A le i tak z 5% rocznie się zwraca.
>
> Dupy nie urywa, tyle co oficjalna inflacja.
Tyle że przy obecnych cenach wychodziłoby dwa razy więcej, a przy
ładowaniu ev jeszcze dużo lepiej.
>
>> Tak - ilość ludzi używających, ze wstrętem do prysznica i wannę 250 l. ;-)
>
> Liczba, ludzi liczymy na sztuki, nie na kilogramy.
> Choć w sumie jeśli mówimy o zużyciu CWU to ma to sens :-)
>
>> Ale jak policzyć to już niekoniecznie.
>
> No właśnie mnie ze zgrubnych wyliczeń wyszło, że inwestycja
> zwróciłaby się w ciągu ok. 4 lat.
Czyli ile by kosztowała?
>
> Na razie nie zgłębiam tematu, czekam spokojnie aż zdechnie
> program dofinansowania PV- na dachu i to i to się nie zmieści.
Ale pv ma być na aktualnych warunkach przez następne 15 lat, więc szybko
się nie doczekasz.
Nowe warunki tylko dla nowo instalujących,
-
162. Data: 2021-08-24 16:03:59
Temat: Re: Być może uda się przeżyć silnikom spalinowym...
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
On Tue, 24 Aug 2021 15:02:11 +0200, RoMan Mandziejewicz wrote:
> Hello Dominik,
>>>> Ogniwa paliwowe też trzeba karmić. A wodór to same kłopoty.
> ^^^^^
>>> Trzeba, ale tak jakby łatwiej załadować i wozić ze sobą
>>> ten pokarm.
>>>> Łatwiej? Kilkaset barów i kriogenika?
>> Zależy jaki. Wodór tak. Spirytus pewnie niekoniecznie.
>
> Seryjne ogniwa na spirytus zapowiadano w czasach łupanej Nokii 5110 -
> nawet chwalono się prototypem, który na 10 ml miał zapewnić pracę
> przez dobę. I co? Nadal ich nie ma w seryjnej produkcji. Bo platyna
> jest jeszcze trudniej dostępna od litu a same ogniwa droższe od
> akumulatorów.
Nie wiadomo czy tamte byly na platynie, i nie wiadomo ile tej platyny.
W takiej malej bateryjce to chyba malo.
Wiec raczej inny powod powoduje, ze takich ogniw nie ma.
W Mirai jakis upgrade
https://www.cataler.co.jp/en/news/20210120/
https://www.cataler.co.jp/en/aee2018/electro/fcv.php
Ale szczegolow nie podaja.
No i nie wiadomo, jaki bedzie odzysk tej platyny z recyklingu - moze
bardzo duzy ...
>>> Założyłeś, że samochody będą jeździć po stałych trasach jak
>>> trolejbusy?
>> Tak. Jakbyś nie doczytał, to pisałem o transporcie miejskim.
>
> Tniesz cytaty, jak Ci się żywnie podoba i manipulujesz nimi. Mowa była
> o samochodach osobowych.
Ale on napisal, ze KM mu chodzi.
>> Zaskoczenie- on z reguły jeździ właśnie po stałych trasach.
>
> To przejedź się gdzieś, gdzie jeszcze funkcjonują, zrób parę tras -
> wzbogacisz słownictwo po usłyszeniu, co sądzą o tej metodzie zasilania
> kierujący tymi wehikułami. Linię 21 z Gdyni do Sopotu zawieszano wiele
> razy z tego powodu. A to chyba najdłuższa linia w Polsce.
Z powodu niecheci kierujacych?
J.
-
163. Data: 2021-08-24 16:07:03
Temat: Re: Być może uda się przeżyć silnikom spalinowym...
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
On 24 Aug 2021 12:49:51 GMT, Dominik Ałaszewski wrote:
> Dnia 24.08.2021 Cavallino <C...@k...pl> napisał/a:
>>> Są znacznie sensowniejsze sposoby inwestowania, niż PV
>>
>> Takie bez ryzyka?
>
> Takie nie istnieją, jest tylko różny poziom ryzyka.
>
> A inwestycja w PV to IMO duże ryzyko finansowe, bo mały zwrot
> a duże prawdopodobieństwo okołopolitycznych zawirowań.
>
>> Słaby, bo kupowałem dawno, gdy jeszcze to było drogie.
>> A le i tak z 5% rocznie się zwraca.
>
> Dupy nie urywa, tyle co oficjalna inflacja.
No tak, ale jak taka inflacja, to tylez bedzie drozal prad co roku,
albo wiecej :-(
A jak nie zainwestujesz w PV, to w co? Lokat w banku na 5% nie ma,
inflacja oszczednosci zezre, ewentualne raty kredytu tez :-)
J.
-
164. Data: 2021-08-24 17:06:19
Temat: Re: Być może uda się przeżyć silnikom spalinowym...
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
Hello J.F,
Tuesday, August 24, 2021, 4:03:59 PM, you wrote:
[...]
>> To przejedź się gdzieś, gdzie jeszcze funkcjonują, zrób parę tras -
>> wzbogacisz słownictwo po usłyszeniu, co sądzą o tej metodzie zasilania
>> kierujący tymi wehikułami. Linię 21 z Gdyni do Sopotu zawieszano wiele
>> razy z tego powodu. A to chyba najdłuższa linia w Polsce.
> Z powodu niecheci kierujacych?
Z powodu ciągłych awarii. Nikt nie chciał jeździć badziewiem.
--
Best regards,
RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
-
165. Data: 2021-08-24 17:40:48
Temat: Re: Być może uda się przeżyć silnikom spalinowym...
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
On Tue, 24 Aug 2021 17:06:19 +0200, RoMan Mandziejewicz wrote:
> Hello J.F,
> Tuesday, August 24, 2021, 4:03:59 PM, you wrote:
> [...]
>
>>> To przejedź się gdzieś, gdzie jeszcze funkcjonują, zrób parę tras -
>>> wzbogacisz słownictwo po usłyszeniu, co sądzą o tej metodzie zasilania
>>> kierujący tymi wehikułami. Linię 21 z Gdyni do Sopotu zawieszano wiele
>>> razy z tego powodu. A to chyba najdłuższa linia w Polsce.
>> Z powodu niecheci kierujacych?
>
> Z powodu ciągłych awarii. Nikt nie chciał jeździć badziewiem.
No ale skoro zawieszano wiele razy, to widac i wiele razy odwieszano.
Chetni sie znalezli?
Podobno sa w okolo 300 miastach - za malo, zeby to bylo cos dobrego,
za duzo, zeby sie tak wiecznie psuly :-)
https://en.wikipedia.org/wiki/Trolleybus#Disadvantag
es
J.
-
166. Data: 2021-08-24 17:52:07
Temat: Re: Być może uda się przeżyć silnikom spalinowym...
Od: ii <i...@o...invalid>
W dniu 24.08.2021 o 12:48, Jacek Maciejewski pisze:
> Dnia Tue, 24 Aug 2021 12:28:52 +0200, ii napisał(a):
>
>> No i właśnie rodzi się pytanie czemu skoro np nie wymagają kosztownego
>> torowiska tak jak tramwaje, które są bardzo popularne.
>
> Praktyka wykazała że w dotychczasowej technologii trolejbusy mają sporo
> większe koszty eksploatacji niż tramwaje. Opłacało się nawet zlikwidować
> w wielu miastach linie trolejbusowe żeby położyć torowisko i uruchomić w
> to miejsce tramwaj lub w ostateczności autobus.
>
No i właśnie stąd pytanie czemu.
1. Torowisko obciąża miasto znacznie bardziej niż współużytkowanie jezdni.
2. Trakcja specjalnie nie różni się.
3. Pojazd specjalnie nie różni się, acz może jednak być nietypowy więc
droższy.
-
167. Data: 2021-08-24 17:56:24
Temat: Re: Być może uda się przeżyć silnikom spalinowym...
Od: ii <i...@o...invalid>
W dniu 24.08.2021 o 12:41, J.F pisze:
> On Tue, 24 Aug 2021 12:14:20 +0200, ii wrote:
>> W dniu 24.08.2021 o 07:34, Dominik Ałaszewski pisze:
>>> Dnia 23.08.2021 RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid> napisał/a:
>>>
>>> A chyba tylko Gdynia eksploatuje trolejbusy...
>>>
>>
>> Trolejbusy jeżdżą w Polsce w 3 miastach: Gdynia, Tychy, Lublin. Często
>> mają baterie by w miejscach gdzie nie ma trakcji jeździły.
>>
>> Podobnie są pociągi na baterie a uzasadnieniem dla pociągów wodorowych
>> jest właśnie jazda po liniach niezelektryfikowanych.
>
> Co akurat jest dziwne - jest torowisko, a nie ma pradu?
Może być prąd, ale nie kilka MW.
>
> Rozumiem Alaske czy Syberie, ale "u nas w Europie" ...
Ponoć całkiem dużo % takich linii jest.
> ...
-
168. Data: 2021-08-24 17:58:16
Temat: Re: Być może uda się przeżyć silnikom spalinowym...
Od: ii <i...@o...invalid>
W dniu 24.08.2021 o 13:10, Dominik Ałaszewski pisze:
> Dnia 24.08.2021 ii <i...@o...invalid> napisał/a:
>
>> Czyli samochód ma drogi bak. Ale jakoś cały samochód nie jest
>> odpowiednio drogi.
>
> Oczywiście, bardzo droga część składowa nijak nie przekłada
> się na droższą całość. To jakieś wymysły burżuazyjnej matematyki.
>
Włożysz baterie, wyjmiesz skrzynię, miskę, sprzęgło, alternator i
jeszcze silnik zmniejszysz. Trzeba umieć liczyć.
-
169. Data: 2021-08-24 17:59:43
Temat: Re: Być może uda się przeżyć silnikom spalinowym...
Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>
Dnia Tue, 24 Aug 2021 13:28:05 +0200, J.F napisał(a):
> Ja tam nie wiem, ale gdzies tam mowia, ze tramwaj to dlugo jezdzi.
> 30 lat np. Dlaczego autobus/trolejbus szybciej rdzewieje czy sie
> psuje, to ja nie wiem.
Gdzieś o tych kosztach eksploatacji czytałem, dosyć dawno. Myślę że na
pl.misc.kolej znaleźliby się tacy co wiedzą na czym rzecz polega, kto
ciekaw niech zajdzie i popyta.
--
Jacek
-I hate haters-
-
170. Data: 2021-08-24 18:20:21
Temat: Re: Być może uda się przeżyć silnikom spalinowym...
Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>
Dnia Mon, 23 Aug 2021 11:43:43 +0200, Myjk napisał(a):
> Tylko
> to jest niewykonalne, bo Chiny (choć próbowały) i Indie (czy inne turbany)
> tego nie zrobią,
[-]
Ciach reszta głupot.
https://www.populationof.net/pl/china/
Polityka jednego dziecka w Chinach w latach 1977-2015 dała rezultaty,
nastąpiło wypłaszczenie krzywej a prognozy do 2050 przewidują spadek
populacji. Przymus administracyjno/ekonomiczny w naturalny sposób został
zastąpiony przez mechanizm kulturowy. Obecnie w dzieciach nie widzi się
gwarancji spokojnej starości tylko przeszkodę w dorabianiu się. Ten sam
mechanizm działa już od dziesięcioleci w Europie, powodując nerwową
sraczkę u rozmaitych narodowców.
https://wyborcza.pl/7,75399,9892809,indie-nie-chca-d
zieci.html
Co do Indii, też się starają. Przeszkodą są różnice kulturowe. Chiny są
konfucjańskie, skoro rządzący mówią, należy słuchać. Indie to
konglomerat setek plemion, regionów, języków i religii do którego w
pełni stosuje się powiedzonko De Gaulla - nie da się sterować krajem w
którym jest 400 gatunków sera. Więc rezultaty są marne i to jest kraj w
którym kiedyś w nieodległej przyszłości natura dokona korekty w dół w
drodze epidemii.
--
Jacek
-I hate haters-