    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Być może uda się przeżyć silnikom spalinowym...
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    <sflvfk$jo2$1$Janusz@news.chmurka.net> <sfm50h$8tn$1@dont-email.me>
    <sfmboa$u42$1@news.icm.edu.pl> <sfvfq7$q86$1@dont-email.me>
    <lnyglq9mud2k$.1q14jwt2odgki$.dlg@40tude.net>
    <6123547b$0$525$65785112@news.neostrada.pl>
    <6443197385$20210823135149@squadack.com>
    <612395a7$0$508$65785112@news.neostrada.pl>
    <sg052i$9mb$2$Cav@news.chmurka.net>
    <61239a2d$0$508$65785112@news.neostrada.pl>
    <6820917477$20210823180618@squadack.com>
    <612484ff$0$547$65785112@news.neostrada.pl>
    Date: Tue, 24 Aug 2021 10:20:33 +0200

    On 24 Aug 2021 05:34:55 GMT, Dominik Ałaszewski wrote:

    > Czyli prawdopodobnie nigdy :-)
    >
    > Ja nie mam nic przeciw napędowi elektrycznemu. Silnik elektryczny
    > ma same zalety- jest tani, lekki, cichy, rozwija moment od zerowych
    > obrotów- więc w aucie odpada kupa sprzętu. I oczywiście nie generuje
    > żadnych zanieczyszczeń. Jedyny, maleńki problem, to jak mu
    > dać jeść...
    >
    > Mam poważne wątpliwości, czy samochód na baterie jest
    > rzeczywiście przyszłością, jak głoszą neof^H^H^H entuzjaści.
    > Wydaje mi się to mało prawdopodobne przy obecnym stanie metod
    > gromadzenia energii elektrycznej.

    Jak widac - samochod elektryczny jest juz terazniejszoscia.
    Teraz tylko kwestia, czy koszt baterii lub osiagalnosc surowcow
    pozwola na rownie masowa elektryfikacje.

    Bo jesli nie elektryk, to co za kilkadziesiat lat, jak sie ropa
    skonczy?
    Biopaliwa, syntetyczne, pociagi, konie ...

    > Oczywiście jest też możliwość, że indywidualny transport
    > samochodowy zostanie po prostu zarżnięty. Bogacze będą jeździć
    > elektrycznymi suvami (czy co tam w przyszłości będzie modne),
    > a biedaki na rowerkach.

    O wlasnie - rowery. Elektryczne :-)

    > Wtedy infrastruktura dla nielicznej
    > grupy nie będzie żadnym problemem.

    Elektryczna moze i nie bedzie, a drogowa ... czy rowerzysci chetnie
    zaplaca chocby za remont autostrady ?

    > Ciekawi mnie tylko to parcie na samochody na baterie
    > w zbiorowym transporcie miejskim. Czyżby bateria ogniw
    > litowo-polimerowych była tańsza i mniej skomplikowana
    > w produkcji od szpulki drutu, nie mówiąc już o wpływie
    > na środowisko?

    Tej szpulki drutu nie ma. Trolejbusy sa w paru miastach, i jakos nie
    chca sie rozpowszechnich.
    No dobra - moze dawniej ropa byla tansza ... to moze teraz baterie
    tansze ...

    J.