    From: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Być może uda się przeżyć silnikom spalinowym...
    Date: Mon, 23 Aug 2021 08:39:02 +0200

    > Szacowaliśmy, że na potrzeby transportu osobistego wystarczy wykorzysta
    > energię nocną.
    tak, szczególnie Myjk. Trzeba więc teraz sprawdzić jaką polska ma
    produkcje rzeczywistą, a jaka jest maksymalna. tyle że w biznesie,
    przemyśle, tam gdzie doradcą jest Exel, te kwoty są różne, tam rosną
    koszty. Rozumiesz? Samolot nie ma prawa stać i nie latać. lata tylko jak
    zarabia.

    łatwo jest powiedzieć - nasz samochód _może_ się ładować 20 razy
    szybciej niż się rozładowuje podczas jazdy. Ale trudniej powiedzieć,
    pokazać wytłumaczyć jak. Słyszałem o pojazdach które ładując się mocą
    150kw, wykorzystują klimatyzację samochodu do chłodzenia ładowanej
    baterii. to ma być ekologia? Ta energia jest i będzie przez dwa
    pokolenia z węgla!!! Masowy, przeciętny, samochód elektryczny nie
    "spala" promieni słonecznych tylko węgiel, emitując _znacznie_ więcej
    co2 niż peugeot partner!!!!
    Teraz będziecie pisać że na świecie. Co mnie to obchodzi. nie piszcie -
    śmierć dieslą - bo to nic nie zmieni, to dolewanie benzyny do ognia,
    piszcie - jak najszybciej elektrownie atomowe, zero prądu z węgla. Ale
    takie akcje spowodują (przynajmniej chwilowy) wzrost cen prądu.

    > Mniej niż zyski ze sprzedaży tej energii.

    ja nie o tym mówię. Wczoraj (orlen autostradaA4) widziałem ładowarkę
    50kw. Chyba to była terra 54. szukam parametrów. max output 50kw. a max
    input? Bo ja bym chciał wiedzieć, czy jak będą sie ładowały dwa albo
    trzy auta, to moc rozłoży się równomiernie na wszystkie? Chciałbym
    wiedzieć jaki jest napięcie zasilające. bo to ma radykalny wpływ na
    grubość kabla!!!
    KAbel do samochodu w powyższej ładowarce był... normalny. taki jak wąż w
    dystrybutorze benzyny. Ale wyraźnie cięższy. jak sobie wyobrażasz 10
    razy cięższy kabel? W rękach kobitki 158cm 52kg wagi? JA nie twierdzę że
    sie nie da. można na jedno ładowanie wetknąć 5 takich kabli. można
    podnieść napiecie do 10tyś wolt, ale chciałbym to zobaczyć w praktyce.
    chciałbym zobaczyć te słupy z kablami z wysokim napięciem, biegnące
    wzdłuż wszystkich autostrad i dróg krajowych, dostarczające połowę
    produkcji naszych elektrowni.
    Reasumując. pal licho wodór. ale dopóki nie mamy elektrowni atomowych,
    nie mamy możliwości ładowania samochodów na autostradach, nie możemy w
    nich szybko wymieniać akumulatorów (na naładowane nocą), mam nadzieje że
    opamiętamy sie i pozwolimy "przeżyć silnikom spalinowym" .

    ToMasz