-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.man.lodz.pl!newsfeed.pionier.net.p
l!3.eu.feeder.erje.net!feeder.erje.net!eternal-september.org!reader02.eternal-s
eptember.org!.POSTED!not-for-mail
From: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Być może uda się przeżyć silnikom spalinowym...
Date: Mon, 23 Aug 2021 08:39:02 +0200
Organization: A noiseless patient Spider
Lines: 48
Message-ID: <sfvfq7$q86$1@dont-email.me>
References: <611e2fc9$0$524$65785112@news.neostrada.pl>
<sflpou$gg6$1$Janusz@news.chmurka.net>
<sflqvo$h30$1$horizn@news.chmurka.net>
<sflvfk$jo2$1$Janusz@news.chmurka.net> <sfm50h$8tn$1@dont-email.me>
<sfmboa$u42$1@news.icm.edu.pl>
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Injection-Date: Mon, 23 Aug 2021 06:39:03 -0000 (UTC)
Injection-Info: reader02.eternal-september.org;
posting-host="794e155ac892b8843548b3f5d6641efc";
logging-data="26886";
mail-complaints-to="a...@e...org";
posting-account="U2FsdGVkX1+Sju1PUfSA7wOIrJRtGqQ5"
User-Agent: Mozilla/5.0 (X11; Linux x86_64; rv:68.0) Gecko/20100101
Thunderbird/68.10.0
Cancel-Lock: sha1:bFzmUNGW5mFbCj+tmJWY8XH6rO0=
In-Reply-To: <sfmboa$u42$1@news.icm.edu.pl>
Content-Language: pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2696201
[ ukryj nagłówki ]>> potrzebowalibyśmy drugie tyle co mamy, za 15 lat? Nie ma szans.
>
> Szacowaliśmy, że na potrzeby transportu osobistego wystarczy wykorzysta
> energię nocną.
tak, szczególnie Myjk. Trzeba więc teraz sprawdzić jaką polska ma
produkcje rzeczywistą, a jaka jest maksymalna. tyle że w biznesie,
przemyśle, tam gdzie doradcą jest Exel, te kwoty są różne, tam rosną
koszty. Rozumiesz? Samolot nie ma prawa stać i nie latać. lata tylko jak
zarabia.
>> O ile pojawią się elektrownie atomowe, to w dłuższej perspektywie
>> okaże się, że tanio ładować będzie można wokół nich. Policz sobie ile
>> to prądu 500kilowat i jaki kabel jest do tego wymagany.
łatwo jest powiedzieć - nasz samochód _może_ się ładować 20 razy
szybciej niż się rozładowuje podczas jazdy. Ale trudniej powiedzieć,
pokazać wytłumaczyć jak. Słyszałem o pojazdach które ładując się mocą
150kw, wykorzystują klimatyzację samochodu do chłodzenia ładowanej
baterii. to ma być ekologia? Ta energia jest i będzie przez dwa
pokolenia z węgla!!! Masowy, przeciętny, samochód elektryczny nie
"spala" promieni słonecznych tylko węgiel, emitując _znacznie_ więcej
co2 niż peugeot partner!!!!
Teraz będziecie pisać że na świecie. Co mnie to obchodzi. nie piszcie -
śmierć dieslą - bo to nic nie zmieni, to dolewanie benzyny do ognia,
piszcie - jak najszybciej elektrownie atomowe, zero prądu z węgla. Ale
takie akcje spowodują (przynajmniej chwilowy) wzrost cen prądu.
> Mniej niż zyski ze sprzedaży tej energii.
ja nie o tym mówię. Wczoraj (orlen autostradaA4) widziałem ładowarkę
50kw. Chyba to była terra 54. szukam parametrów. max output 50kw. a max
input? Bo ja bym chciał wiedzieć, czy jak będą sie ładowały dwa albo
trzy auta, to moc rozłoży się równomiernie na wszystkie? Chciałbym
wiedzieć jaki jest napięcie zasilające. bo to ma radykalny wpływ na
grubość kabla!!!
KAbel do samochodu w powyższej ładowarce był... normalny. taki jak wąż w
dystrybutorze benzyny. Ale wyraźnie cięższy. jak sobie wyobrażasz 10
razy cięższy kabel? W rękach kobitki 158cm 52kg wagi? JA nie twierdzę że
sie nie da. można na jedno ładowanie wetknąć 5 takich kabli. można
podnieść napiecie do 10tyś wolt, ale chciałbym to zobaczyć w praktyce.
chciałbym zobaczyć te słupy z kablami z wysokim napięciem, biegnące
wzdłuż wszystkich autostrad i dróg krajowych, dostarczające połowę
produkcji naszych elektrowni.
Reasumując. pal licho wodór. ale dopóki nie mamy elektrowni atomowych,
nie mamy możliwości ładowania samochodów na autostradach, nie możemy w
nich szybko wymieniać akumulatorów (na naładowane nocą), mam nadzieje że
opamiętamy sie i pozwolimy "przeżyć silnikom spalinowym" .
ToMasz
Następne wpisy z tego wątku
- 23.08.21 08:59 Jacek Maciejewski
- 23.08.21 09:55 Dominik Ałaszewski
- 23.08.21 10:10 Cavallino
- 23.08.21 10:17 Jacek Maciejewski
- 23.08.21 11:43 Myjk
- 23.08.21 13:44 RoMan Mandziejewicz
- 23.08.21 13:51 RoMan Mandziejewicz
- 23.08.21 13:56 Cavallino
- 23.08.21 14:33 Dominik Ałaszewski
- 23.08.21 14:39 Cavallino
- 23.08.21 14:41 Cavallino
- 23.08.21 14:51 TomN
- 23.08.21 14:53 Dominik Ałaszewski
- 23.08.21 15:02 Jacek Maciejewski
- 23.08.21 15:15 Cavallino
Najnowsze wątki z tej grupy
- kupujmy części
- OT musk
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
- serce boli
Najnowsze wątki
- 2025-01-31 kupujmy części
- 2025-01-30 pogromca ksiezy
- 2025-01-30 Warszawa => Data Engineer (Tech Lead) <=
- 2025-01-30 Czy WYNIESIENIE UE-posła Brauna z sali obrad UE-parlamentu stanowiło naruszenie jego immunitetu i godności?
- 2025-01-30 drukarka potrzebna
- 2025-01-30 Warszawa => QA Engineer (Quality Assurance) <=
- 2025-01-30 Łódź => Programista NodeJS <=
- 2025-01-30 Jest Trump prezydent jest Meta/FBook/Instagram ugoda za 25 mln. USD
- 2025-01-30 Gdańsk => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-01-30 Zielona Góra => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-01-30 Błonie => Analityk Systemów Informatycznych (TMS SPEED) <=
- 2025-01-30 DeepSeek nie lubi gadać o polityce
- 2025-01-30 Błonie => Administrator systemów <=
- 2025-01-30 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-01-30 Warszawa => Programista Full Stack (.Net Core) <=