  • 1. Data: 2012-03-05 12:22:03
    Temat: Button - wyrównanie tekstu w pionie pod FF
    Od: Marek <p...@s...com>

    Witam,

    W sieci jest pełno nie działających przykładów usuwania bug'a FF
    polegajcego na braku możliwości wycentrowania w pionie tekstu w buttonach.
    Widziałem coś takiego:

    button::-moz-focus-inner /*Remove button padding in FF*/{ border: 0;
    padding: 0;}

    Nic to nie daje.

    Mam definicję buttona jako:

    button {
    font-size: 12px;
    color: #FFF;
    background-color: #637DBB;
    border-top-style: none;
    border-right-style: none;
    border-bottom-style: none;
    border-left-style: none;
    border-radius: 5px;
    font-weight: normal;
    padding-top: 2px;
    padding-right: 10px;
    padding-bottom: 2px;
    padding-left: 10px;
    cursor: pointer;
    line-height: 100%;
    outline: none;
    }

    Co powinienem dodać aby pod FF tekst był centrowany?

  • 2. Data: 2012-03-05 14:57:16
    Temat: Re: Button - wyrównanie tekstu w pionie pod FF
    Od: Paweł Piskorz <n...@p...nie?>

    W dniu 2012-03-05 13:22, Marek pisze:
> [...]
    > Widziałem coś takiego:
    >
    > button::-moz-focus-inner /*Remove button padding in FF*/{ border: 0;

    [8<]
    > }
    >
    > Co powinienem dodać aby pod FF tekst był centrowany?

    Ustaw mu jakieś font-family (chociażby inherit), inaczej jest użyty "MS
    Shell Dlg" (przynajmniej pod W7) i przez to krzywo wygląda.

    --
    message[autor="PablO"]::after {
    content:"Pozdrawiam";

  • 3. Data: 2012-03-05 15:00:05
    Od: Marek <p...@s...com>

    Dnia Mon, 05 Mar 2012 15:57:16 +0100, Paweł Piskorz napisał(a):

    > [8<]

    > Ustaw mu jakieś font-family (chociażby inherit), inaczej jest użyty "MS
    > Shell Dlg" (przynajmniej pod W7) i przez to krzywo wygląda.

    AMasz rację. Pomogło :-) Dzięki. Jednakże nie rozumiem tego do końca. Czy
    font nie powinien być dziedziczony po body?

  • 4. Data: 2012-03-05 21:49:51
    Od: Paweł Piskorz <n...@p...nie?>

    W dniu 2012-03-05 16:00, Marek pisze:
    > AMasz rację. Pomogło :-) Dzięki. Jednakże nie rozumiem tego do końca. Czy
    > font nie powinien być dziedziczony po body?

    body { font:cośtam; }
    button { font:innecoś; }

    Czy button będzie dziedziczył font po body? Nie, ponieważ ma swoją
    własną definicję :)

    --
    message[autor="PablO"]::after {
    content:"Pozdrawiam";

  • 5. Data: 2012-03-06 22:30:49
    Od: Marek <p...@s...com>

    Dnia Mon, 05 Mar 2012 22:49:51 +0100, Paweł Piskorz napisał(a):

    > body { font:cośtam; }
    > button { font:innecoś; }
    >
    > Czy button będzie dziedziczył font po body? Nie, ponieważ ma swoją
    > własną definicję :)

    Chodzi mi o to dlaczego rozwiązanie jakie zaproponowałeś pomogło?

    body { font:cośtam; }
    button { font:tego_nie_miałem_ustawionego; }

    Dlaczego button nie zyskał "cośtam" ? Konkretnie Ariala, bo jego w body mam
    zadeklarowanego. Podobne zjawisko widywałem w komórkach tabel choć juz
    dawno nie sprawdzałem czy to nadal tak jest. Komórki nie dziedziczyły fontu
    po body również... i wyświetlały w Timesie czy czymś podobnym.

  • 6. Data: 2012-03-07 14:25:02
    Od: Paweł Piskorz <n...@p...nie?>

    W dniu 2012-03-06 23:30, Marek pisze:
    > Chodzi mi o to dlaczego rozwiązanie jakie zaproponowałeś pomogło?
    >
    > body { font:cośtam; }
    > button { font:tego_nie_miałem_ustawionego; }
    >
    > Dlaczego button nie zyskał "cośtam" ?

    Ponieważ istnieje coś takiego jak arkusz stylów przeglądarki i tam masz
    właśnie bolda dla nagłówków, marginesy dla akapitów i fonta dla butonów.
    I chociaż sam nic z tych rzeczy nie ustawiałeś, to musisz je nadpisywać
    jeżeli chcesz mieć inaczej.

    --
    message[autor="PablO"]::after {
    content:"Pozdrawiam";

  • 7. Data: 2012-03-07 21:52:53
    Od: Marek <p...@s...com>

    Dnia Wed, 07 Mar 2012 15:25:02 +0100, Paweł Piskorz napisał(a):

> [...]
    > właśnie bolda dla nagłówków, marginesy dla akapitów i fonta dla butonów.
    > I chociaż sam nic z tych rzeczy nie ustawiałeś, to musisz je nadpisywać

    http://www.w3.org/TR/2009/CR-CSS2-20090908/sample.ht
    ml

    Nie ma czegoś takiego dla buttonów teoretycznie. Tylko pod FF tak się
    dzieje.

  • 8. Data: 2012-03-08 02:34:52
    Od: MalyWesolyTroll <j...@s...pl>

    Dnia Wed, 7 Mar 2012 22:52:53 +0100, Marek napisał(a):

    > http://www.w3.org/TR/2009/CR-CSS2-20090908/sample.ht
    ml

    > Nie ma czegoś takiego dla buttonów teoretycznie. Tylko pod FF tak się
    > dzieje.

    Tu poszukaj:
    resource://gre-resources/forms.css

    --
    MałyTroll

  • 9. Data: 2012-03-08 07:49:43
    Temat: OT Re: Button - wyrównanie tekstu w pionie pod FF
    Od: Artur Muszyński <a...@u...wytnijto.com.pl>

    W dniu 2012-03-05 13:22, Marek pisze:
    > Witam,
    >
    > W sieci jest pełno nie działających przykładów usuwania bug'a FF
    > polegajcego na braku możliwości wycentrowania w pionie tekstu w buttonach.

    W kwestii formalnej: Preferowanym przez Mozillę skrótem jest Fx. Na
    forum onetu bym olał, ale tutaj nie wypada.

    artur

  • 10. Data: 2012-03-08 08:03:58
    Temat: Re: OT Re: Button - wyrównanie tekstu w pionie pod FF
    Od: "M.G." <k...@t...zna>

    On Thu, 08 Mar 2012 08:49:43 +0100, Artur Muszyński wrote:

    > W kwestii formalnej: Preferowanym przez Mozillę skrótem jest Fx. Na
    > forum onetu bym olał, ale tutaj nie wypada.

    Bo prawie wszyscy myślą, że to jakiś "ognisty lis". A to panda czerwona :-)

    --
    M.G.