  • Data: 2013-09-22 20:06:50
    Temat: Re: Burze i rozłączanie ochronne
    Od: Mario <m...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2013-09-22 19:22, wowa pisze:0

    > Użytkownik "uzytkownik" <a...@s...pl> napisał w wiadomości

    > Nie mówię że odkryłem Amerykę

    > Chodzi Ci o ochronę przeciwprzepięciową? Tzw. ochronniki
    > przeciwprzepięciowe? Za pierdylion złotych? I tak nic nie dają,
    > widziałem spalone urządzenia w takiej instalacji. Ich wadą jest to że,
    > muszą zadziałać powyżej napięcia nominalnego, są cały czas podpięte do
    > instalacji.
    > Wojtek

    Po pierwsze to powinny być stopniowane A-B-C. Stopniowanie powoduje, że
    na kolejnych stopniach wydziela się coraz mniejsza energia, a
    podwyższenie napięcia jest coraz mniejsze. Gdy zadziała C to większość
    aparatury elektrycznej nie odczuje negatywnie podwyższonego napięcia - z
    reguły są zabezpieczenia w zasilaczach sprzętu. Dla wrażliwej aparatury
    masz jeszcze ograniczniki typu D. Najczęściej wystarcza w domku B a za
    nim C (może być zintegrowany B+C). Koszt około 550 zł. No i oczywiście
    na linii zasilającej musi być A. A zabezpieczają przed impulsami do
    jakieś wielkości energii. Przed uderzeniem pioruna prosto w sieć blisko
    domu, może nie ochronić. Ale takie przypadki są rzadkie.

    --
    pozdrawiam
    MD