  • 81. Data: 2010-02-04 01:57:25
    Temat: Re: Bulwarowe psudo-terenowki na przykladzie Hondy CR-V
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 2 Feb 2010 08:18:51 +0100, PaweL wrote:

    >95% opon w rozmiarach do SUVów i terenówek ma oznaczenie (i właściwości) M+S

    No wlasnie - S.
    Na lato ?

    J.

  • 82. Data: 2010-02-04 10:24:08
    Od: n...@o...pl

> [...]
    > głębokie błoto czy śnieg? Próbowałeś jeździć po rzeczywiście stromych
    > podjazdach? Próbowałeś wtedy ruszać pod górę? Czy Twoja
    > wszystko-przejeżdżająca CR-V jeździła po piasku? Wykonywała manewry na
    > piasku, czyli czy w ogóle potrafi ruszyć na sypkim piasku bez spalenia
    > sprzęgła? Ta wyśmiana Navara nie jest może demonem bezdroży, ma jednak
    > reduktor dzięki czemu potrafi nie tylko jeździć w lżejszym terenie ale i
    > manewrować w nim. Popylanie na wprost - z rozpędu po błocie czy śniegu
    > możliwe prawie każdą "terenówką" która przy tym nie zgubi od razu zderzaka.
    Myślisz, że co się robi na szkoleniach z jazdy w terenie?
    Navara była lepsza tylko o tyle, że później zawisała, bo ma większy prześwit.
    Reduktor na nic się nie zdaje w większości przypadków. Na drodze w ogóle. Można
    sobie mielić kołami kiedy zawiśnie na śniegu. Jeździłem nią dwa lata przed CR-V.
    Straszna padlina. Teraz też mam kilka do dyspozycji. Jada nimi to kara.
    Za to kiedyś, pod koniec użytkowania CR-V oddałem wał do wspawania nowych
    krzyżaków. Jazda tym autem z samym przodem to jakaś masakra. Lato było, ale
    nawet na suchym ciągły pisk opon. Na mokrym prawie nie dało się ruszać.
    Buksowanie w nieskończoność. Skutecznie zniechęciłem się chyba już na zawsze do FWD.
    Pozdrawiam.

    Sebastian
    http://www.speedyelise.fora.pl/

  • 83. Data: 2010-02-04 10:35:46
    Od: n...@o...pl

    > Co znaczy od razu? Silnik nie jest potrzebny do zadziałania systemu
    > dołączania napędu na tył w Hondzie CR-V!
    Przy ruszaniu jest na stałe. Zjeżdża z rolek. Kiedyś zawisłem też na zmrożonej
    zaspie. Poprosiłem kolegę aby próbował ruszać. i obszedłem autko dookoła. Zawsze
    przy ruszaniu, choćby najwolniejszym napędza lewy przód i prawy tył.
    Tak samo na szkoleniach, w błocie, kiedy obserwowałem jazdę innych. Widać to też
    na podnośniku, na sucho.

    > A ja Ci piszę, jak działa system napędu. Może ktoś wcześniej grzebał w Twoim
    > aucie (pisałeś coś o widoku tarcz "wiskozy") i zablokował sprzęgło i masz
    > "prawie 4x4". Pozostaje się tylko cieszyć z Twojego zadowolenia z tego
    > powodu.
    Autko użytkowałem od nowości i nigdy nic nie było grzebane.

    > Teoria napędu Hondy jest na tyle prosta, że ciężko znaleźć w niej nawet
    > drobny błąd - do zadziałania MUSI być początkowa różnica prędkości pomiędzy
    > przednią i tylną osią.
    To wyjaśnij dlaczego zjeżdża z rolek?
    Gdybym ja budował ten napęd to zrobiłbym to tak aby ciśnienie z pomp równoważyło
    stały docisk. W ten sposób do pewnej prędkości napęd byłby stały, później przy
    wystarczającym ciśnieniu rozłączałby się a przy różnicy prędkości kół znów dołączał.
    Czy tak to rozwiązali inżynierowie hondy nie wiem? Wiem, że działa to tak jakby
    tak właśnie było.

  • 84. Data: 2010-02-04 10:41:57
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik <n...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Zawsze
    > przy ruszaniu, choćby najwolniejszym napędza lewy przód i prawy tył.

    Jesteś pewien, że tak ma być, a nie jest to po prostu jakaś awaria?
    A jak przyczepność będzie akurat na pozostałych kołach to co zrobisz?

  • 85. Data: 2010-02-04 14:33:25
    Od: Maciej Browarczyk <m...@N...org>

    n...@o...pl pisze:

> [...]
    > Buksowanie w nieskończoność. Skutecznie zniechęciłem się chyba już na zawsze do

    To dobry numer jesli mowisz o 2.0 150KM od Hondy, ja mam wrazenie, ze
    ten silnik ma jakis moment dopiero od 5k rpm. Nizej to to w ogole nie
    jedzie, wiec nie wiem jak zerwac przyczepnosc, chyba strzelajac ze
    sprzegla na odcince.

    ps. a wiesz, ze gaz nie dziala binarnie?

    --
    Pozdrawiam,
    Maciek

  • 86. Data: 2010-02-04 14:39:52
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "Cavallino" <c...@k...pl> wrote in message
    > Użytkownik <n...@o...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Jesteś pewien, że tak ma być, a nie jest to po prostu jakaś awaria?
    > A jak przyczepność będzie akurat na pozostałych kołach to co zrobisz?

    Tak wlasnie zadzialaja otwarte dyferencjaly. Dwa przeciwlegle (po
    przekatnej) kola w powietrzu i nie pojedziesz. Mozna ew. dohamowywac,
    powinno pomoc.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 87. Data: 2010-02-04 15:21:39
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "Irek N." <j...@t...tajny.jest> wrote in message

    > Pojechałem z kolegą S4-ką z napędem na 4 i blokadą tylnego mostu. Ruszyć
    > ze środka górki się nie dało, przy lekkim rozbiegu szedł ładnie, ale na
    > zapiętym moście tylnym. Bez niego uślizgiwał o wiele łatwiej. O ruszeniu z
    > miejsca nie było mowy.

    Audi S4 i blokada tylnego mostu?

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 88. Data: 2010-02-04 20:49:54
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    > Audi S4 i blokada tylnego mostu?

    Brzmi dziwnie, wiem, ale S4 jest, jest też klawisz DIFF o ile pamiętam.
    Mało tego, benzyna, turbina... AUTOMAT :) Dodam tylko że lubię automaty.
    Zapytałem kolegę, ponoć w tamtych czasach wszystkie quattro miały taką
    blokadę.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 89. Data: 2010-02-04 20:57:19
    Od: Maciej Browarczyk <m...@N...org>

    Irek N. pisze:

> [...]
    > Mało tego, benzyna, turbina... AUTOMAT :) Dodam tylko że lubię automaty.
    > Zapytałem kolegę, ponoć w tamtych czasach wszystkie quattro miały taką

    Dziwne, zadne znane mi S4 nie ma blokady mostu a tym bardziej nie S4 B5
    2.7biturbo (S4 B6, B7 tez nie mialo). Wydaje mi sie, ze blokade tylnego
    mostu opcjonalnie moglo miec "S4" w budzie Audi 100 z silnikiem 4.2 V8
    290KM.

    ps. Wlasnie doczytalem, ze bylo tez Audi 100 S4 2.2 turbo i tez moglo
    miec blokade mostu ;)

    --
    Pozdrawiam,
    Maciek

  • 90. Data: 2010-02-05 09:11:19
    Od: n...@o...pl

    > To dobry numer jesli mowisz o 2.0 150KM od Hondy, ja mam wrazenie, ze
    > ten silnik ma jakis moment dopiero od 5k rpm.
    Zgadza się. 5 do odcięcia jest bosko! Szkoda, że odcięcia nie zrobili przy 8krpm.

    > ps. a wiesz, ze gaz nie dziala binarnie?
    To zależy od nawierzchni. Na suchym całkiem binarnie.
    Pozdrawiam.
    I przepraszam za offtop, ale już nudzi się trochę ten temat.
    Czort swoje pop swoje.