  • 21. Data: 2010-01-31 22:08:05
    Temat: Re: Bulwarowe psudo-terenowki na przykladzie Hondy CR-V
    Od: AL <a...@s...tam>

    Maciej Browarczyk pisze:

    > ML 4Matic to tez zadne cudo terenowe, pewnie lepiej od bulwarowek ale
    > nadal daleko mu do napedow konkurencji z tej klasy pomijajac Volvo, bo
    > taka sama kaszana dolaczana ;]

    ale to nie mial byc przytyk do ML - nawet nie wim jaka to ma zdolnosc
    terenowa - ale to, ze bez prolemu jednak wtargal na gore - a chwile za
    nim (nie wiem juz z jakim trudem) pojawilo sie na gorze rowniez male
    Polo, ktore tez musialo dac rade i to po tym wyslizganym juz sladzie po
    Hondzie).

    Dotad myslalem, ze ten dolaczalny naped jakos pomaga w takich m.in.
    sytuacjach - ale to co zobaczylem w tym CR-V rozczarowalo mnie zupelnie
    - wiec na kija mi takie 4x4 skoro w sytuacjach awaryjnych (pod gorke na
    sniegu) nie dziala to tak jak powinno.

    --
    pozdr
    Adam (AL)

  • 22. Data: 2010-02-01 00:22:14
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    > ML 4Matic to tez zadne cudo terenowe, pewnie lepiej od bulwarowek ale
    > nadal daleko mu do napedow konkurencji z tej klasy pomijajac Volvo, bo
    > taka sama kaszana dolaczana ;]

    Nie takie złe rozwiązanie, mieszkam w mieście nieźle pofałdowanym
    geologicznie ;) i tej zimy napęd przydał się kilka razy. Pamiętam jak z
    pizzeri dwa osobowe nie mogły odjechać, aż w końcu z rozbiegu poszły
    (górka jakieś 50m w wyślizganym śniegu - paskudnie pochyła). Mój
    dołączany bez problemu poszedł... nawet nie czułem by uślizgiwał.
    Nie zdarza mi się też odśnieżać... od czasu 4x4, a wcześniej bywało
    niewesoło.
    Moze w tej CR-Vce coś jednak zrąbane było.

    Poza tym zastanówcie się proszę do czego chcecie napęd wykorzystać.
    Widzę to tak - jeśli do wygrzebania się z opresji to dołączany jest cacy
    (a jeszcze lepiej jak ma reduktor i blokady), a jak do polepszenia
    właściwości trakcyjnych (szybka jezda) - to chyba tylko
    _torsenopodobny_. Nie ma jednego idealnego rozwiązania do wszystkiego,
    przynajmniej ja to tak czuję.

    Pzd,
    Irek.N.

  • 23. Data: 2010-02-01 10:56:17
    Od: n...@o...pl

    Witam serdecznie.

    > - Honda CR-V nawet z pomoca popychaczy - nie dala rade wjechac
    Musiał być na letnich.
    Jeździłem 6 lat i 300kkm CR-V. Nawet po tym przebiegu, gdy wiskoza już mocno
    wyła, to wciąż trzymała i nawet nie trzeba było w takich sytuacjach buksować
    kołami. Po prostu swobodnie się wjeżdżało, gdy autka z napędem na jedna oś
    mieliły śnieg.
    Pozdrawiam.

    Sebastian
    http://www.speedyelise.fora.pl/

  • 24. Data: 2010-02-01 12:27:18
    Od: "Marcin Luty" <m...@g...com>

    > No nie bałdzo, bo akurat bawilismy sie na grupowej slizgawce.

    Chyba, ze tak

  • 25. Data: 2010-02-01 13:16:04
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "Marek P." <m...@g...pl> wrote in message
    > Więcej niz myślisz. na dobrych oponach czasami napęd na oś jest
    > skuteczniejszy niż 4WD na kiepskich. Zimowka zimowce też rowna nie jest.

    Ale nawet na kiepskich oponach tyl powinien sie dolaczac w chwili, kiedy
    przod traci przyczepnosc. Jak widac tego nie robil.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 26. Data: 2010-02-01 13:30:34
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "bartekkr" <k...@g...com> wrote in message

    > Tutaj widac, ze i przod i tyl mi sie krecil ;)
    > http://img683.imageshack.us/img683/3171/img2539c.jpg

    A auto mielilo kolami w miejscu? Bo w jadacym zawsze tyl sie kreci. ;)

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 27. Data: 2010-02-01 13:50:09
    Od: "Mihaj" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik <n...@o...pl> napisał w wiadomości grup
> [...]
    > buksować
    > kołami. Po prostu swobodnie się wjeżdżało, gdy autka z napędem na jedna oś

    Skąd Ci się wzięła "wiskoza" w Hondzie CR-V? Nie masz w niej (o ile ją w
    ogóle miałeś) żadnego sprzęgła wiskotycznego (lepkościowego) a wielotarczowe
    sprzęgło cierne włączane jest hydraulicznie. Sterowane jest różnicą ciśnień
    z pomp napędzanych od przedniej osi (wał wejściowy) i tylnej osi (wał do
    tylnej przekładni głównej). Układ napędu tyłu działa więc dopiero gdy
    zachodzi poślizg przedniej osi i przestaje działać, gdy zanika różnica
    prędkości obrotowych. I dlatego jest do d... bo aby zadziałał musi dojść do
    poślizgu przodu, ale gdy już działa, to poślizg się zmniejsza więc maleje
    napęd na tył i przód znów się może ślizgać. Dodając to tego sporą zwłokę
    czasową potrzebną na wytworzenie ciśnienia włączającego sprzęgło cierne nie
    dziwi chaotyczne i przez to nieskuteczne działanie.

    Pozdrawiam
    MP

  • 28. Data: 2010-02-01 16:58:24
    Od: AL <a...@s...tam>

    z...@o...pl pisze:
> [...]
    > kołami. Po prostu swobodnie się wjeżdżało, gdy autka z napędem na jedna oś

    przykladowy CR-V zachowywal sie dokladnie jak na tym filmie - pierwszy
    samochod na rolkach w tescie - tez zreszta CR-V, czyli wniosek, ze te
    modele tak maja - czyli nie ma co liczyc na 4x4 w trudnych sytuacjach:
    http://www.youtube.com/watch?v=ooQRxlChvMw&feature=r
    elated

    --
    pozdr
    Adam (AL)

  • 29. Data: 2010-02-01 18:30:38
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sun, 31 Jan 2010 16:49:54 +0100, w <hk490j$m3g$1@mx1.internetia.pl>, DoQ

    > No nie bałdzo, bo akurat bawilismy sie na grupowej slizgawce.

    Ale to nie zmienia faktu, że np. pod wyższą górkę wjedziesz na ośce na zimowych
    niż 4x4 na letnich :).

  • 30. Data: 2010-02-01 18:43:08
    Od: "Agent 0700" <k...@w...pl>

    > Jesli tak - to wlasnie zrozumialem slogan 'bulwarowej terenowki'.

    Witam

    Ja mam mitsubishi Pinin i powiem Wam, że daje radę. Nawet pod górkę z
    załadowaną przyczepką na ubitym śniegu nie było problemu. Opony letnie.

    Pozdrawiam

    Jacek