  • 21. Data: 2013-12-07 13:31:33
    Temat: Re: Brother - kompromis
    Od: Chris <x...@x...com>

    W dniu 2013-12-07 08:41, Kamil pisze:

    > Skąd to wiesz tak dokładnie? Pracujesz w serwisie? Jakie usterki
    > drukarki powodują nieoryginalne wkłady? Twój wpis wygląda na krypto
    > reklamę. Daj sobie siana. Zamienniki wystarczają na mniej??? Jest
    > dokładnie odwrotnie. A często owe zamienniki pochodzą z tej samej
    > fabryki co oryginały. To często stosowana polityka.

    Niestety bzdury gadasz ale widać że nie siedzisz w temacie. Fakt jest
    tylko taki że te same zamienniki dla różnych odbiorców produkują te same
    firmy w Chinach tak więc jedyną różnicą przy decyzji jaki zamiennik
    kupić jest cena a różnią się tylko naklejką dystrybutora.

    Drukarki padają a dokładnie głowice, liderem padaki jest Brother i Epson
    potem HP i na końcu Canon. Zaletą zamienników jest ich cena, pojemność i
    długość gwarancji która sięga 5 lat (zazwyczaj do 90% wykończenia
    atramentu).

  • 22. Data: 2013-12-07 16:05:14
    Od: Waldek <m...@n...dam>

    W dniu 2013-12-07 13:31, Chris pisze:

> [...]
    > potem HP i na końcu Canon. Zaletą zamienników jest ich cena, pojemność i
    > długość gwarancji która sięga 5 lat (zazwyczaj do 90% wykończenia

    A te tzw. oryginały (tusze) to też nie są czasem w Chinach produkowane ?
    bo teraz to już prawie wszystkie pół lub pełne fabrykaty to made in China
    Wietnam, Honkong, Korea, Singapur itd ... ;)

    Pozdro

  • 23. Data: 2013-12-07 17:00:34
    Od: Chris <x...@x...com>

    W dniu 2013-12-07 16:05, Waldek pisze:

    > A te tzw. oryginały (tusze) to też nie są czasem w Chinach produkowane ?
    > bo teraz to już prawie wszystkie pół lub pełne fabrykaty to made in China
    > Wietnam, Honkong, Korea, Singapur itd ... ;)

    Masz rację ale to inne fabryki, do tego np. HP toczy wojny z tymi co
    chcieli produkować nowe wkłady do drukarek, teraz zostały tylko
    regenerowane czyli wkład oryginał HP ale już oczyszczony i napełniony od
    nowa w innej Chińskiej fabryce. Większość wkładów to wkłady regenerowane
    a nie nowe od początku do końca.

  • 24. Data: 2013-12-08 07:29:31
    Od: "Kamil" <k...@n...pl>

    Użytkownik "Chris" napisał:

    > Niestety bzdury gadasz ale widać że nie siedzisz w temacie.

    To Twój merytoryczny argument? Dyskutan stosujący argument"bzdury" jest
    kandydatem do black list.

    > Fakt jest tylko taki że te same zamienniki dla różnych odbiorców produkują te
    same
    > firmy w Chinach.

    Większość elektroniki obecnie jest produkowana w Chinach. Nawet wyroby marki
    Intel. Amerykańce ze wstydem przyznaja, że 90% komponentów ich komputerów to
    Made in China.

    > Drukarki padają a dokładnie głowice ...

    Jaka konkretnie jest przyczyna? Jeśli zamiennik to kartdridż z głowicą to też
    pada drukarka? A jeśli to sam atrament to w jaki sposób uszkadza on głowicę?
    Pewnie chiński, głowica to wykrywa i uszkadza się. Coś słabe te Twoje argumenty.

    Pzdr

  • 25. Data: 2013-12-08 07:33:52
    Od: "Kamil" <k...@n...pl>

    Użytkownik "Chris" napisał:

    > Masz rację ale to inne fabryki, do tego np. HP toczy wojny z tymi co
    > chcieli produkować nowe wkłady do drukarek ...

    Toczył, ale zrezygnował z obawy o utratę rynku. Użytkownicy zagrozili, że
    przestaną kupować ich produkty.

    Pzdr

  • 26. Data: 2013-12-08 09:56:12
    Od: Jan Stożek <c...@c...pl>

    Po głębokim namyśle Kamil napisał w niedziela, 8 grudnia 2013 07:29:

    > A jeśli to sam atrament to w jaki sposób uszkadza on głowicę?

    Wystarczy, że ma trochę inne parametry wysychania albo lepkość.
    W przypadku głowic wymienianych razem z tuszem nie ma to większego
    znaczenia, bo głowica i tak idzie do kosza, ale jeżeli jest to stała
    głowica i tylko wymienia się atrament (albo dolewa do głowicy
    wymiennej), to można sobie zrobić trochę kuku.

    Poza tym barwniki w zamiennikach mogą (choć nie muszą) mieć
    trochę inne odcienie, niż oryginały. Na grafikę typu wykres nie ma to
    większego wpływu, ale kiedyś wysmarkałem prawie cały zapas zamiennego
    tuszu próbując ustawić dobre parametry druku zdjęć - choć na
    oryginałach wystarczyło trochę podregulować gammę.

    --
    Pozdrawiam, | Three switched witches watch 3 Swatch watch switches.
    | Which switched witch watch which Swatch watch switch?
    (js).

    PS. Odpowiadając bezpośrednio proszę usunąć minus wraz ze wszystkimi
    kolejnymi literami.

  • 27. Data: 2013-12-08 10:33:14
    Od: Poldek <n...@g...pl>

    Kamil wrote:

> [...]
    > dokładnie odwrotnie. A często owe zamienniki pochodzą z tej samej
    > fabryki co oryginały. To cęzsto stosowana polityka.

    Wiem, bo teściowa ma serwis autoryzowany kilku marek drukarek.
    Dla serwisu naprawa drukarki, to jest czysty zysk, więc żaden interes w
    namawianiu do oryginałów. Gdyby wszyscy stosowali tylko oryginały, to
    serwis by padł.

  • 28. Data: 2013-12-08 12:16:01
    Od: Skylla <s...@n...op.pl>

> [...]
    > Dla serwisu naprawa drukarki, to jest czysty zysk, więc żaden interes w
    > namawianiu do oryginałów. Gdyby wszyscy stosowali tylko oryginały, to

    Budżetowa atramentówka kosztuje mniej niż komplet oryginalnych tuszy,
    więc jej naprawianie po gwarancji mija zwykle się z celem.
    Mając kiedyś HP Photosmarta kupowałem oryginalne tusze XL i jakość była
    super, ale zaraz po gwarancji drukarka padła bo ułamał się platik w
    torze kaset drukujących i tyle w temacie.
    Obecnie brother jedzie od początku na zamiennikach po 5zł i już się jego
    zakup zwrócił a nadal działa. Jak padnie - kupi się nowy.

  • 29. Data: 2013-12-08 12:58:21
    Od: Poldek <n...@g...pl>

    Skylla wrote:

> [...]
    > super, ale zaraz po gwarancji drukarka padła bo ułamał się platik w
    > torze kaset drukujących i tyle w temacie.

    No chyba każdy rozumny obywatel rozumie, że jeżeli nowa drukarka w
    markecie kosztuje 149 zł, to nie na sprzedaży drukarki się zarabia,
    tylko na sprzedaży wkładów do niej. Dlatego pojedyńczy (jeden kolor)
    wkład do takiej drukarki kosztuje 69 zł i ma 7 ml tuszu w środku.
    Jeżeli ktoś potrzebuje prawdziwej drukarki, to ona musi niestety
    kosztować te 699 lub więcej złotych. Ale wtedy już są ORYGINALNE wkłady
    po 25 zł i mają 70 ml tuszu. Zwyczajnie coś za coś.

    > Obecnie brother jedzie od początku na zamiennikach po 5zł i już się jego
    > zakup zwrócił a nadal działa. Jak padnie - kupi się nowy.

    No to super. Ja nadal wolę oryginalne wkłady po 25 zł/70 ml.

  • 30. Data: 2013-12-08 13:22:15
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    W dniu 2013-12-05 10:45, Waldek pisze:
    > Witam
    >
    > Zakupiłem ostatnio drukarke Brother DCP-925
    > i chciałbym prosic o polecenie _dobrych_jakosciowo_tuszów
    > zamienników LC-1240, ale jednak tanszych od oryginalów
    > Pewnie macie juz jakies sprawdzone w dluzszej eksploatacji sprzętu ;)
    >
    > Dziekuje

    Ja używałem zamienników Orink, TFO i jeszcze jednej marki - nie pamiętam
    w tej chwili.
    Uwagi:
    inny kolor wydruku, niż oryginał. Zdjęcia mają zafałszowane kolory.
    Główny problem:
    wakacje - wracam po 15 dniach i co? zaschniętę.
    Czyszczenie nie pomaga. Moczenie głowicy w płynach plus myjka
    ultradźwiękowa też nie pomaga. Z gwarancji nie mogę skorzystać, bo tusze
    nieoryginalne.
    Tak więc ogólnie nie polecam. Moja poprzednia drukarka DCP 515 padła
    ewidentnie z powodu zaschniętej głowicy po roku pracy.
    Druga DCP-J 715 padła po 1,5 roku, ale na szczęście udała się reanimacja.
    Jacek